Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2024 - Özel Eğitim - Doktora | OZE8038 | Otistik Çocukların Eğitimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2024 - Özel Eğitim - Doktora | OZE8038 | Otistik Çocukların Eğitimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Bu ders kapsamında; öğrencilerin otistik spektrum bozukluğu olan çocuklarla ilgili yapılan bilimsel çalışmaları araştırması , yapılan çalışmalar hakkında tartışması ve otizm ile ilgili bilimsel bakış açısı kazanarak ülkenin ihtiyaçlarına uygun bilimsel çalışmalar yapması amaçlanmaktadır
-
Bu ders kapsamında; öğrencilerin otistik spektrum bozukluğu olan çocuklarla ilgili yapılan bilimsel çalışmaları araştırması , yapılan çalışmalar hakkında tartışması ve otizm ile ilgili bilimsel bakış açısı kazanarak ülkenin ihtiyaçlarına uygun bilimsel çalışmalar yapması amaçlanmaktadır
araştırma sunumları, öneri sunumu vb.
yok
Türkçe
Prizant, B.M. (2019) Otizmi Anlamanın Bambaşka Bir Yolu. Paloma Yayıncılık "Öncüer, M., Eyal, G., Hart, B., Oren, N. Ve Rossi, N. ( 2016) Otizm Salgını Otizm Salgınının Toplumsal Kökenleri. Yapı Kredi Yayınları " Attwood. T. (2008)The Complete Guide to Asperger’s Syndrome. Tony Jessica Kingsley Press • Siegel, B (2003) Helping Children with Autism Learn: Treatment Approaches for Parents and Professionals. Bryna Oxford University Press
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Otizm nedir ? Ne değildir? |
2 | Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocukların tanılanması ve özellikleri |
3 | Güncel bilimsel bilgiler ışığında OSB’nin nedenleri |
4 | OSB’nin etiyolojisi ve epidomolojisi |
5 | OSB bir salgın mıdır? Bilimsel gerçekler nedir? |
6 | OSB’yi anlamak |
7 | OSB’li bireylerden öğreneceklerimiz ve öğreteceklerimiz |
8 | Ara sınav |
9 | OSB’li çocuklar için kanıt temelli uygulamalar |
10 | OSB’li ergenler için kanıt temelli uygulamalar |
11 | OSB ve etkili müdahaleler |
12 | OSB ile çalışan uzmanlar ve yeterlilikleri |
13 | Araştırma önerisinin hazırlanması |
14 | Araştırma önerisinin sunulması |
15 | Araştırma önerisinin tartışılması ve geliştirilmesi |
16 | Final çalışma haftası |
17 | Final Sınav haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |