Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Özel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2024 - Özel Eğitim - Doktora OZE8038 Otistik Çocukların Eğitimi Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında; öğrencilerin otistik spektrum bozukluğu olan çocuklarla ilgili yapılan bilimsel çalışmaları araştırması , yapılan çalışmalar hakkında tartışması ve otizm ile ilgili bilimsel bakış açısı kazanarak ülkenin ihtiyaçlarına uygun bilimsel çalışmalar yapması amaçlanmaktadır

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında; öğrencilerin otistik spektrum bozukluğu olan çocuklarla ilgili yapılan bilimsel çalışmaları araştırması , yapılan çalışmalar hakkında tartışması ve otizm ile ilgili bilimsel bakış açısı kazanarak ülkenin ihtiyaçlarına uygun bilimsel çalışmalar yapması amaçlanmaktadır

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

araştırma sunumları, öneri sunumu vb.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Prizant, B.M. (2019) Otizmi Anlamanın Bambaşka Bir Yolu. Paloma Yayıncılık "Öncüer, M., Eyal, G., Hart, B., Oren, N. Ve Rossi, N. ( 2016) Otizm Salgını Otizm Salgınının Toplumsal Kökenleri. Yapı Kredi Yayınları " Attwood. T. (2008)The Complete Guide to Asperger’s Syndrome. Tony Jessica Kingsley Press • Siegel, B (2003) Helping Children with Autism Learn: Treatment Approaches for Parents and Professionals. Bryna Oxford University Press

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci OSB’ li çocuklar ile ilgili bilimsel çalışmaları araştırır
  • Öğrenci OSB’ li çocuklar ile ilgili bilimsel çalışmaları karşılaştırır ve tartışır.
  • OSB’ li çocukları anlamak ile genel ve öznel bir bakış açısı kazanır.
  • Öğrenci ülkenin ihtiyaçları ve kültürel özelliklerini dikkate alarak araştırma önerisi hazırlar
  • Öğrenci OSB’ li çocuklar ile ilgili bilimsel çalışma yapar, yaptığı araştırmayı eleştirir ve geliştirir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Otizm nedir ? Ne değildir?
2 Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocukların tanılanması ve özellikleri
3 Güncel bilimsel bilgiler ışığında OSB’nin nedenleri
4 OSB’nin etiyolojisi ve epidomolojisi
5 OSB bir salgın mıdır? Bilimsel gerçekler nedir?
6 OSB’yi anlamak
7 OSB’li bireylerden öğreneceklerimiz ve öğreteceklerimiz
8 Ara sınav
9 OSB’li çocuklar için kanıt temelli uygulamalar
10 OSB’li ergenler için kanıt temelli uygulamalar
11 OSB ve etkili müdahaleler
12 OSB ile çalışan uzmanlar ve yeterlilikleri
13 Araştırma önerisinin hazırlanması
14 Araştırma önerisinin sunulması
15 Araştırma önerisinin tartışılması ve geliştirilmesi
16 Final çalışma haftası
17 Final Sınav haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 14 28
Proje ve Hazırlığı 1 14 14
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 28 28
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 28 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 28 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi