Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ1002 | Otizm Spektrum Bozukluğunda Temel Becerilerin Kazandırılması | Zorunlu | 2 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ1002 | Otizm Spektrum Bozukluğunda Temel Becerilerin Kazandırılması | Zorunlu | 2 | 6,00 | 3 | 0 |
Otizm Spektrum Bozukluğu olan öğrencilerin kazanması gereken temel becerilerin ne olduğunun belirlenebilmesini sağlamak, bu becerilerin kazandırılmasına yönelik uygun yöntemlerin bilinmesini ve uygulanabilmesini amaçlamaktadır.
-
Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların temel iletişim becerilerini kazanmaları için ihtiyaç belirleme, temel iletişim becerilerinin belirlenmesi ve öğretimi, öğretimde yaşanacak sorunlar ve önlemler, öğrenilen davranışların günlük yaşama aktarımı ve genellenmesi, aileyi eğitim-öğretim sürecinin içine katılımını sağlayıcı etkinlikler düzenlenecektir
Anlatım Beyin fırtınası Drama etkinliği Ödev sunumu
yok
Türkçe
. HER ÇOCUK OYNAR, Aydan Aydın , Eğiten kitap • OTİSTİK ÖZELLİK GÖSTEREN ÇOCUKLARA İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI – Prof. Dr. Gönül Kırcaali İftar, YA-PA Yayın • OTİZM EL REHBERİ,Dr. Lorna Wing, Çeviren: Semra Kunt, Doğan Kitap • RESİMLERLE DÜŞÜNMEK, OTİZMİN İÇERDEN ANLATIMI,Temple Grandin, Çeviren: Mehmet Celil İftar, Doğan Kitap • OTİZMDE İLK ADIM – Aydan Aydın, Epilson Yayıncılık • MOZART VE BALİNA, Otistik Bir Çiftin Aşk Hikâyesi, Jerry Newport, Mary Newport, Johnnt Dodd, Koridor yayıncılık • MARS’TA BİR ANTROPOLOG, Oliver Sacks, İletişim yayıncılık • KARISINI ŞAPKA SANAN ADAM, Oliver Sacks, Yapı kredi yayınları • SÜPER İYİ GÜNLER, Mark Haddon, Çev. Övgü Doğangün, Kültür Yayınları • YAĞMUR ÇOCUKLAR – OTİZM NEDİR? Doç Dr. Barış Korkmaz, Doğan Kitap
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | OSB’li çocukların tanılanması ve özellikleri |
2 | OSB’li çocukların iletişim özellikleri |
3 | OSB’li çocukların temel iletişim becerilerini kazanmaları için ihtiyaç belirleme teknikleri |
4 | OSB’li çocukların temel iletişim becerilerini kazanmaları için ihtiyaç belirleme etkinliği |
5 | OSB’li çocuklara temel iletişim becerilerinin öğretimi |
6 | OSB’li çocuklara temel iletişim becerilerinin öğretimi için etkinlikler |
7 | OSB’li çocuklara temel iletişim becerilerinin öğretimi için etkinlikler |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Öğretimde yaşanacak sorunlar ve önlemler |
10 | Öğrenilen davranışların günlük yaşama aktarımı |
11 | Temel iletişim becerilerinin genellenmesi |
12 | Aileyi eğitim-öğretim sürecinin içine katılımını sağlayıcı etkinlikler |
13 | OSB’li çocuk ve ailesi ile görüşme |
14 | uygulama örnekleri |
15 | uygulama örnekleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |