Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Özel Eğitim Öğretmenliği - 2016 OZE2123 Otizm Spektrum Bozukluğu'nda Temel Becerilerin Kazandırılması Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Otizm Spektrum Bozukluğu olan öğrencilerin kazanması gereken temel becerilerin ne olduğunun belirlenebilmesini sağlamak, bu becerilerin kazandırılmasına yönelik uygun yöntemlerin bilinmesini ve uygulanabilmesini amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların temel iletişim becerilerini kazanmaları için ihtiyaç belirleme, temel iletişim becerilerinin belirlenmesi ve öğretimi, öğretimde yaşanacak sorunlar ve önlemler, öğrenilen davranışların günlük yaşama aktarımı ve genellenmesi, aileyi eğitim-öğretim sürecinin içine katılımını sağlayıcı etkinlikler düzenlenecektir

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım Beyin fırtınası Drama etkinliği Ödev sunumu

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

. HER ÇOCUK OYNAR, Aydan Aydın , Eğiten kitap • OTİSTİK ÖZELLİK GÖSTEREN ÇOCUKLARA İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI – Prof. Dr. Gönül Kırcaali İftar, YA-PA Yayın • OTİZM EL REHBERİ,Dr. Lorna Wing, Çeviren: Semra Kunt, Doğan Kitap • RESİMLERLE DÜŞÜNMEK, OTİZMİN İÇERDEN ANLATIMI,Temple Grandin, Çeviren: Mehmet Celil İftar, Doğan Kitap • OTİZMDE İLK ADIM – Aydan Aydın, Epilson Yayıncılık • MOZART VE BALİNA, Otistik Bir Çiftin Aşk Hikâyesi, Jerry Newport, Mary Newport, Johnnt Dodd, Koridor yayıncılık • MARS’TA BİR ANTROPOLOG, Oliver Sacks, İletişim yayıncılık • KARISINI ŞAPKA SANAN ADAM, Oliver Sacks, Yapı kredi yayınları • SÜPER İYİ GÜNLER, Mark Haddon, Çev. Övgü Doğangün, Kültür Yayınları • YAĞMUR ÇOCUKLAR – OTİZM NEDİR? Doç Dr. Barış Korkmaz, Doğan Kitap

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci OSB’li bireylerin temel iletişim özelliklerini yazar
  • Öğrenci temel iletişim becerilerinin neler olduğunu listeler
  • Öğrenci OSB’li bireylerin temel iletişim becerileri kazandıracak yöntemleri yazar.
  • Öğrenci OSB’li bireylerin temel iletişim becerileri kazandıracak yöntemleri uygular.
  • Öğrenci OSB’li bireylerin temel iletişim becerilerinin kazanımı ve genellenmesi için örnek uygulamalar yapar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 OSB’li çocukların tanılanması ve özellikleri
2 OSB’li çocukların iletişim özellikleri
3 OSB’li çocukların temel iletişim becerilerini kazanmaları için ihtiyaç belirleme teknikleri
4 OSB’li çocukların temel iletişim becerilerini kazanmaları için ihtiyaç belirleme etkinliği
5 OSB’li çocuklara temel iletişim becerilerinin öğretimi
6 OSB’li çocuklara temel iletişim becerilerinin öğretimi için etkinlikler
7 OSB’li çocuklara temel iletişim becerilerinin öğretimi için etkinlikler
8 Ara Sınav Haftası
9 Öğretimde yaşanacak sorunlar ve önlemler
10 Öğrenilen davranışların günlük yaşama aktarımı
11 Temel iletişim becerilerinin genellenmesi
12 Aileyi eğitim-öğretim sürecinin içine katılımını sağlayıcı etkinlikler
13 OSB’li çocuk ve ailesi ile görüşme
14 uygulama örnekleri
15 uygulama örnekleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev ve Hazırlığı 2 8 16
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5