Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sınıf Öğretmenliği SEAE204 Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi Zorunlu 4 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İlkokula öğretmen yetiştirme. Öğretmen adayının oyun ve fiziki etkinlikler ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek. Öğretmen adaylarının sunum becerilerini geliştirmek. Milli Eğitim Bakanlığı'nın standartları ve uluslararası öğretmen yetiştirme kriterlerine sahip öğretmen adayları yetiştirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi (1-4. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme), ilkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı, çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama), eğitsel ve müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler, oyunun tanımı ve genel özellikleri, oyun öğretimi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, soru-cevap, demonstrasyon, eşli çalışma, grup çalışması, yönlendirilmiş buluş

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Beden Eğitimi ve Oyun Dersi Öğretim Programı (2018), MEB yayınları, Ankara. Demirhan, Gıyasettin (2006). Spor Eğitiminin Eğitsel Temelleri, Bağırgan Yayınları, Ankara. Grineski, Steve (1999). Beden Eğitiminde İşbirliğiyle Öğrenim. Beyaz Yayınları, İstanbul. Topkaya, ismail (2004). Oyun, Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminin Eğitsel Temelleri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Kirchner, Glenn (1996). Physical education for elementary school children. Wm. C. Brown Publishers. Iowa.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • İlkokul beden eğitimi ve oyun dersinin standartları, öğrenme alanları, kazanımları ve içeriği hakkında bilgi sahibi olur.
  • İlkokul beden eğitimi ve oyun dersi malzemeleri ve ders materyallerini tanır ve kullanır.
  • Motor becerilerin neler olduğunu bilir ve öğretir.
  • Beden eğitimi öğretiminde oyunları didaktik bir şekilde kullanır.
  • İlkokulda bireysel ve eşli sporların neler olduğunu bilir ve bunları öğretebilme yeterliğine sahip olur.
  • Beden eğitimi etkinliklerini planlamayı bilir ve her sınıf düzeyi için planlar.
  • Öğrenci çalışmalarını değerlendirecek yeterliğe sahip olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi (1-4. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme)
2 İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi (1-4. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme)
3 İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi (1-4. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme)
4 İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi (1-4. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme)
5 İlkokul Oyun ve Fiziki Etkinlikleri dersi (1-4. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme)
6 eğitsel ve müzikli oyunlar
7 eğitsel ve müzikli oyunlar
8 Ara Sınav Haftası
9 modern halk dansları ile ilgili örnekler
10 modern halk dansları ile ilgili örnekler
11 oyunun tanımı ve genel özellikleri, oyun öğretimi
12 ), ilkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı, çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama)
13 ), ilkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı, çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama)
14 ), ilkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı, çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama)
15 ), ilkokul oyun ve fiziki etkinlikler dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı, çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama)
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 20 40
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 20 40
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7