Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknoloji Fakültesi - Bilgisayar Mühendisliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar Mühendisliği - 2014 BLM4052 Oyun Yazılımı Geliştirme Seçmeli 8 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Oyun programlamanın arkasındaki temelleri incelemek ve oyun geliştirme ile ilgili konuları öğrenmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Ders kapsamında oyun programlama bileşenleri, simülasyon ve modelleme süreci ile ilgili kavram ve metolojiler verilmektedir.Unity 3d yazılımı üzerinde uygulamalar gerçekleştirilmektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, görsel video, materyal örnekleri ve ödev

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Developing Games in Java by David Brackeen, New Riders Publishing, 2003.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • 2D Grafik ve canlandırmayı anlar 2D Grafik ve canlandırmayı anlar
  • Ses efektleri ve müzik ekler
  • Çarpışma algılamayı anlar
  • 2D bir platform oluşturur
  • Grup çalışmasıyla bir oyun tasarlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Oyun programlama üzerine temel kavramlar
2 Oyun geliştirmede kullanılan algoritmalar, süreçler ve teknolojiler
3 Basit animasyonlar oluşturmak ve oyun motoru kullanarak oyun geliştirmek
4 Temel matematik ve fizik bilgilerinin programlamada kullanmak
5 Bilgisayar bilimlerinde çok disiplinli bakış
6 Bilgisayar oyunu tasarlamada etik
7 Hızlı oyun geliştirme
8 Ara Sınav Haftası
9 Temiz kod yazma teknikleri
10 Oyun tasarımı
11 Oyun için ses üretimi
12 İki boyutlu oyun geliştirme
13 Oyun geliştirme süreçlerinde kaynak yönetimi
14 Farklı platformlara oyun derleme
15 Oyun yayınlama
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 12 1 12
Atölye ve Hazırlığı 14 2 28
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 12 12
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi