Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği IMAE162 Oyunla Matematik Öğretimi Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Matematiği oynayarak , düşündürerek öğretmek ve öğrenmek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

çoklu zeka, kesfederek öğrenme, yaparak öğrenme, gerçekçi matematik eğitimi, beyin fırtınası

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özarı, Ç. , Turan, K.K., Ulusoy, V. (2017). Oyun teorisi, Pegem Akademi Yayıncılık Halıcı, E. (2006). Zeka oyunları 2: 200 zeka, matematik, mantık sorusu, Tubitak yayınları Lee, K. P. (1996). The use of mathematical games in teaching primary mathematics. The mathematics educator, 1, i2, 172-180. Vankus, P. (2008). Game based learning in teaching of mathematics at lower secondary school. Acta Didactica Universitatis Comeninae Mathematics, Issue 8, 103-120. Knight, R. I. (2003). The games children play, UNESCO: France Moyer-Pekenham et.al. (2019). How design features in digital math games support learning and mathematics, 91,316-332. KHEE, S. W. (2013). Developing life skills through math and science games, World Scientific: NewJersey. Wells, D. G. (2012). Games and mathematics: Cambridge University Press, Cambridge

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Matematikteki konu başlıkları için uygun oyunlar önerebilir.
  • Gerçek sınıf ortamı için oyun teorisi örnekleri bulur.
  • İlköğretim Matematik Öğretmenliği için matematik bilmecelerini çözer.
  • Oyun kuramının felsefesini açıklar.
  • Oynayarak öğrenir ve öğretir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 oyun ve oyun türleri
2 matematik öğretiminde oyun
3 oyuna teorik bakış
4 oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar
5 matematik ve oyun etkileşimi
6 oyun tasarımı haftası -I
7 oyun tasarımı haftası-II
8 Ara Sınav Haftası-oyun sunumları
9 oynayarak öğrenme
10 oynayarak öğrenme-II
11 farklı düzeyler için değişik matematik oyunları
12 matematikçiler tarafından geliştirilmiş oyunların analizi
13 oyun teorisi-I
14 oyun teorisi-II
15 teknoloji destekli matematik oyunları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 15 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 1 5 5
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5