Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE162 | Oyunla Matematik Öğretimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018- İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMAE162 | Oyunla Matematik Öğretimi | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Matematiği oynayarak , düşündürerek öğretmek ve öğrenmek
-
Oyun ve oyun türleri; matematik öğretiminde oyunların önemi; oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları.
çoklu zeka, kesfederek öğrenme, yaparak öğrenme, gerçekçi matematik eğitimi, beyin fırtınası
Yok
Türkçe
Özarı, Ç. , Turan, K.K., Ulusoy, V. (2017). Oyun teorisi, Pegem Akademi Yayıncılık Halıcı, E. (2006). Zeka oyunları 2: 200 zeka, matematik, mantık sorusu, Tubitak yayınları Lee, K. P. (1996). The use of mathematical games in teaching primary mathematics. The mathematics educator, 1, i2, 172-180. Vankus, P. (2008). Game based learning in teaching of mathematics at lower secondary school. Acta Didactica Universitatis Comeninae Mathematics, Issue 8, 103-120. Knight, R. I. (2003). The games children play, UNESCO: France Moyer-Pekenham et.al. (2019). How design features in digital math games support learning and mathematics, 91,316-332. KHEE, S. W. (2013). Developing life skills through math and science games, World Scientific: NewJersey. Wells, D. G. (2012). Games and mathematics: Cambridge University Press, Cambridge
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | oyun ve oyun türleri |
2 | matematik öğretiminde oyun |
3 | oyuna teorik bakış |
4 | oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar |
5 | matematik ve oyun etkileşimi |
6 | oyun tasarımı haftası -I |
7 | oyun tasarımı haftası-II |
8 | Ara Sınav Haftası-oyun sunumları |
9 | oynayarak öğrenme |
10 | oynayarak öğrenme-II |
11 | farklı düzeyler için değişik matematik oyunları |
12 | matematikçiler tarafından geliştirilmiş oyunların analizi |
13 | oyun teorisi-I |
14 | oyun teorisi-II |
15 | teknoloji destekli matematik oyunları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |