Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | OKO4056 | Özel Durumlar İçin Program Geliştirme | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans | OKO4056 | Özel Durumlar İçin Program Geliştirme | Seçmeli | 2 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin sonunda öğrenciler okul öncesi eğitimde özel durumlara yönelik program geliştirmeyi ve önemini öğrenir.
-
okul öncesi eğitimde özel durumlara yönelik program geliştirmek ve önemi. Programın sosyal ve duygusal temelleri. Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar, tespiti ve tanımlanması
Öğrenci sunumları, tartışma, anlatım.
-
Türkçe
Demirel, Ö. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. (Ankara: Pegem Akademi) Ünal, S., Çoştu, B. ve Karataş, F. Ö. (2004). Türkiyede fen bilimleri eğitimi alanındaki program geliştirme çalışmalarına genel bir bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 183-202.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar. |
2 | Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri. |
3 | Programın sosyal ve duygusal temelleri |
4 | Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar, tespiti ve tanımlanması |
5 | Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: anaokuluna ve ilkokula uyum süreci |
6 | Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: doğum ve kardeş kıskançlığı |
7 | Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: deprem, yangın, doğal felaketler, hastalıklar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: aile yakınlarının hastalık, ölüm ve kayıbı |
10 | Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: korkular |
11 | Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: korkular |
12 | Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: şiddet içeren olaylar ve hapishanedeki aile yakınları |
13 | Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: mahremiyet |
14 | Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar : akran zorbalığı |
15 | Sunumlar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 |
Teorik Ders Saati | 1 | 1 | 1 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |