Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Okul Öncesi Öğretmenliği - Lisans OKO4056 Özel Durumlar İçin Program Geliştirme Seçmeli 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler okul öncesi eğitimde özel durumlara yönelik program geliştirmeyi ve önemini öğrenir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

okul öncesi eğitimde özel durumlara yönelik program geliştirmek ve önemi. Programın sosyal ve duygusal temelleri. Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar, tespiti ve tanımlanması

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrenci sunumları, tartışma, anlatım.

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Demirel, Ö. (1997). Eğitimde Program Geliştirme. (Ankara: Pegem Akademi) Ünal, S., Çoştu, B. ve Karataş, F. Ö. (2004). Türkiyede fen bilimleri eğitimi alanındaki program geliştirme çalışmalarına genel bir bakış. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 183-202.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Program geliştirmeyle ilgili temel kavramları öğrenir.
  • Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar, tespiti ve tanımlanması öğrenir.
  • Programın sosyal ve duygusal temellerini öğrenir.
  • Özel durumlarda geliştirilen programların uygulanmasını öğrenir.
  • Özel durumlarda geliştirilen programların değerlendirilmesini öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar.
2 Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri.
3 Programın sosyal ve duygusal temelleri
4 Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar, tespiti ve tanımlanması
5 Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: anaokuluna ve ilkokula uyum süreci
6 Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: doğum ve kardeş kıskançlığı
7 Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: deprem, yangın, doğal felaketler, hastalıklar
8 Ara Sınav Haftası
9 Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: aile yakınlarının hastalık, ölüm ve kayıbı
10 Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: korkular
11 Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: korkular
12 Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: şiddet içeren olaylar ve hapishanedeki aile yakınları
13 Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar: mahremiyet
14 Okul öncesi eğitim süreçlerinde özel durumlar : akran zorbalığı
15 Sunumlar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 1 1
Proje ve Hazırlığı 1 3 3
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 12 2 24
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 4 56
Teorik Ders Saati 1 1 1
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5