Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fen Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans MB4004 Özel Eğitim ve Kaynaştırma Zorunlu 8 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Özel eğitimin temel kavram ve ilkelerini anlama. Özel eğitim gerektiren bireylerin temel özelliklerini kavrama ve bireyleri özelliklerine göre karşılaştırma. Özel eğitim grupları ile ilgili olarak yapılan eğitsel düzenlemeleri, Türkiye ve Dünya'daki uygul

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Yetersizlik, Engel ve Farklılık Kavramları; Özel Gereksinimli Bireyler; Özel Gereksinimli Bireylerin Tanımı ve Sınıflandırılması; Özel Eğitim; Özel Gereksinimli Bireylerin Yasal Eğitim Hakları: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları ile İlgili Haklar; En

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Otistik Zekâ Seviyeleri. S. Borazancı (2000). İstanbul: Sistem yayınları Kaynaştırma uygulamaları: Yaklaşımlar,yöntemler,teknikler. Sucuoğlu, B. Ve Kargın,T.(2006). İstanbul:Morpa Yayınları Otizm ve Otistik Çocuklar”. N. Darıca (2000). İstanbul: Özgür yayınları Farklı gelişen çocuklar. Kulaksızoğlu,A. (Ed).İstanbul: Epsilon,2003 Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ataman,A. (Ed). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2003 Ders notları

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Özel Eğitim ve Genel Eğitim kavramlarını ilişkilendirir.
  • Özel gereksinimli çocukların eğitimi ile ilgili farklı bilgi kaynaklarını değerlendirir.
  • Özel eğitim gereksinimi olan çocukların genel özelliklerini açıklar.
  • Özel eğitim konusunda Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri sorgular.
  • Özel eğitim konusundaki temel kavramları ve ilkeleri açıklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Özel eğitimin tarihçesi ve ilgili temel kavramlar
2 Özel eğitimin temel ilkeleri
3 Anne-baba tutumları.Engelliliğin oluşum nedenleri.Engelli çocukları sınıflandırma.
4 Özel öğrenme bozukluğu gösteren çocuklar ve eğitimleri
5 Dikkat eksikliği ve hiperaktivitesi olan çocuklar ve eğitimleri
6 Görme ve işitme engelli çocuklar ve eğitimleri
7 Ders çalışma haftası
8 Ara sınav
9 Konuşma özürü olan çocuklar ve eğitimleri
10 Çocuk istismarı ve uyum güçlüğü ve davranış bozukluğu gösteren çocuklar ve eğitimleri
11 Bedensel engelli ve süregelen hastalığı olan çocuklar ve eğitimleri
12 Zihinsel engelli ve Down sendromu olan çocuklar ve eğitimleri
13 Otistik ve Asperger sendromu olan çocuklar ve eğitimleri
14 Hidrosefali/Mikrosefali ve Fragile X sendromu,Rubinstein Sendromu, Rett Bozukluğu
15 Engelli çocuklarla ilgili yapılmış araştırmalar.Öğrenci ödev sunumları
16 Engelli çocuklarla ilgili yapılmış araştırmalar.Öğrenci ödev sunumları
17 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 22 1 22
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 22 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 35 2 70
Teorik Ders Saati 14 1 14
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5