Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans | MB4004 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Zorunlu | 8 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Fen Bilgisi Öğretmenliği - Lisans | MB4004 | Özel Eğitim ve Kaynaştırma | Zorunlu | 8 | 4,00 | 3 | 0 |
Özel eğitimin temel kavram ve ilkelerini anlama. Özel eğitim gerektiren bireylerin temel özelliklerini kavrama ve bireyleri özelliklerine göre karşılaştırma. Özel eğitim grupları ile ilgili olarak yapılan eğitsel düzenlemeleri, Türkiye ve Dünya'daki uygul
-
Yetersizlik, Engel ve Farklılık Kavramları; Özel Gereksinimli Bireyler; Özel Gereksinimli Bireylerin Tanımı ve Sınıflandırılması; Özel Eğitim; Özel Gereksinimli Bireylerin Yasal Eğitim Hakları: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları ile İlgili Haklar; En
Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası
Yok
Türkçe
Otistik Zekâ Seviyeleri. S. Borazancı (2000). İstanbul: Sistem yayınları Kaynaştırma uygulamaları: Yaklaşımlar,yöntemler,teknikler. Sucuoğlu, B. Ve Kargın,T.(2006). İstanbul:Morpa Yayınları Otizm ve Otistik Çocuklar”. N. Darıca (2000). İstanbul: Özgür yayınları Farklı gelişen çocuklar. Kulaksızoğlu,A. (Ed).İstanbul: Epsilon,2003 Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş. Ataman,A. (Ed). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2003 Ders notları
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Özel eğitimin tarihçesi ve ilgili temel kavramlar |
2 | Özel eğitimin temel ilkeleri |
3 | Anne-baba tutumları.Engelliliğin oluşum nedenleri.Engelli çocukları sınıflandırma. |
4 | Özel öğrenme bozukluğu gösteren çocuklar ve eğitimleri |
5 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivitesi olan çocuklar ve eğitimleri |
6 | Görme ve işitme engelli çocuklar ve eğitimleri |
7 | Ders çalışma haftası |
8 | Ara sınav |
9 | Konuşma özürü olan çocuklar ve eğitimleri |
10 | Çocuk istismarı ve uyum güçlüğü ve davranış bozukluğu gösteren çocuklar ve eğitimleri |
11 | Bedensel engelli ve süregelen hastalığı olan çocuklar ve eğitimleri |
12 | Zihinsel engelli ve Down sendromu olan çocuklar ve eğitimleri |
13 | Otistik ve Asperger sendromu olan çocuklar ve eğitimleri |
14 | Hidrosefali/Mikrosefali ve Fragile X sendromu,Rubinstein Sendromu, Rett Bozukluğu |
15 | Engelli çocuklarla ilgili yapılmış araştırmalar.Öğrenci ödev sunumları |
16 | Engelli çocuklarla ilgili yapılmış araştırmalar.Öğrenci ödev sunumları |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 22 | 1 | 22 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 22 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 35 | 2 | 70 |
Teorik Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |