Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans OZ1001 Özel Eğitim Zorunlu 1 5,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Özel eğitim ile ilgili temel konuların öğretilmesi, özel eğitim alanına giriş yapılması

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Yetersizlik, Engel ve Farklılık Kavramları; Özel Gereksinimli Bireyler; Özel Gereksinimli Bireylerin Tanımı ve Sınıflandırılması; Özel Eğitim; Özel Gereksinimli Bireylerin Yasal Eğitim Hakları: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları ile İlgili Haklar; En Az Kısıtlayıcı Ortamlarda Eğitim Hakkı; Eğitim-Öğretim Ortamları ve Yerleştirme; Kanıt Temelli Uygulama Kavramı; Özel Gereksinimli Bireylerin Aileleri; Dil ve Konuşma Bozuklukları; Duygu-Davranış Bozuklukları; Bedensel Yetersizlikler ve Süreğen Hastalıklar; Çoklu Yetersizlikler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders notları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Özel Eğitim ve Genel Eğitim kavramlarını ilişkilendirir.
  • Özel gereksinimli çocukların eğitimi ile ilgili farklı bilgi kaynaklarını değerlendirir.
  • Özel eğitim gereksinimi olan çocukların genel özelliklerini açıklar.
  • Özel eğitim konusunda Dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmeleri sorgular.
  • Özel eğitim konusundaki temel kavramları ve ilkeleri açıklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrencilerle Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Giriş
2 Dünyada ve Türkiye’de Özel Eğitim Kavramının Tarih Boyunca Gelişimi
3 Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar Ve Özel Eğitimle İlgili Genel Süreç (Tanılama, Değerlendirme, Yerleştirme)
4 Özel Eğitimde Görev Alan Personelin Rol Ve Sorumlulukları
5 Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimiyle İlgili Uluslararası ve Ulusal Mevzuat ve Getirileri Ve Türkiye’de Özel Eğitimle İlgili Örgütlenme Yapısı
6 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireyleri Sınıflandırma
7 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylerin Oluşum Nedenleri; Tarama/Tanılama
8 Ara Sınav Haftası
9 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylerin Genel Nüfus İçerisindeki Yaygınlık Oranları ve Görülme Sıklığı
10 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylere Karşı Geliştirilmiş Tutumlar
11 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylerin Ailelerinin Özellikleri
12 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylerin Eğitim-Öğretim Ortamları
13 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireyler İçin Geliştirilmiş Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar
14 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylere Tanınmış Ulusal ve Uluslar Arası Yasal Haklar
15 Genel tekrar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 14 1 14
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 60 60
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi