Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ1001 | Özel Eğitim | Zorunlu | 1 | 5,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ1001 | Özel Eğitim | Zorunlu | 1 | 5,00 | 2 | 0 |
Özel eğitim ile ilgili temel konuların öğretilmesi, özel eğitim alanına giriş yapılması
-
Yetersizlik, Engel ve Farklılık Kavramları; Özel Gereksinimli Bireyler; Özel Gereksinimli Bireylerin Tanımı ve Sınıflandırılması; Özel Eğitim; Özel Gereksinimli Bireylerin Yasal Eğitim Hakları: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları ile İlgili Haklar; En Az Kısıtlayıcı Ortamlarda Eğitim Hakkı; Eğitim-Öğretim Ortamları ve Yerleştirme; Kanıt Temelli Uygulama Kavramı; Özel Gereksinimli Bireylerin Aileleri; Dil ve Konuşma Bozuklukları; Duygu-Davranış Bozuklukları; Bedensel Yetersizlikler ve Süreğen Hastalıklar; Çoklu Yetersizlikler.
Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası
yok
Türkçe
Ders notları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Giriş |
2 | Dünyada ve Türkiye’de Özel Eğitim Kavramının Tarih Boyunca Gelişimi |
3 | Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar Ve Özel Eğitimle İlgili Genel Süreç (Tanılama, Değerlendirme, Yerleştirme) |
4 | Özel Eğitimde Görev Alan Personelin Rol Ve Sorumlulukları |
5 | Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimiyle İlgili Uluslararası ve Ulusal Mevzuat ve Getirileri Ve Türkiye’de Özel Eğitimle İlgili Örgütlenme Yapısı |
6 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireyleri Sınıflandırma |
7 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylerin Oluşum Nedenleri; Tarama/Tanılama |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylerin Genel Nüfus İçerisindeki Yaygınlık Oranları ve Görülme Sıklığı |
10 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylere Karşı Geliştirilmiş Tutumlar |
11 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylerin Ailelerinin Özellikleri |
12 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylerin Eğitim-Öğretim Ortamları |
13 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireyler İçin Geliştirilmiş Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar |
14 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuk ve Bireylere Tanınmış Ulusal ve Uluslar Arası Yasal Haklar |
15 | Genel tekrar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |