Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ3005 | Özel Eğitimde Erken Müdahale Programları | Zorunlu | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ3005 | Özel Eğitimde Erken Müdahale Programları | Zorunlu | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
Erken Müdahale Programlarının Tarihsel Gelişimini, Erken Müdahale Programlarında Uygulama ve Değerlendirme süreci, Önleyici Erken Müdahale Programları, Erken müdahalede yaklaşımları; erken müdahale program türleri: eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programları; erken müdahale program özellikleri, Dünya'da ve Türkiye'de Erken Müdahale Uygulamalarındaki Gelişmeler, Dünya'da ve Türkiye’de uygulanmakta olan güncel erken müdahale programlarından Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programı (Responsive Teaching), Floortime, Küçük Adımlar, PORTAGE, Otizmli Çocuklara Yönelik Sınıf içi Temel Tepki Öğretimi (Classroom Pivotal Response Teaching for Children With Autism) programı ve Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programı (OÇİDEP) gibi programların özelliklerini ve bileşenlerini öğrenmelerini sağlamaktır.
-
Erken çocukluk özel eğitiminde erken eğitim ve erken eğitimde aile katılımının önemini ifade eder, Erken çocukluk özel eğitiminde kullanılan değerlendirme sürecini ve bu süreçte kullanılan araçlarını açıklar, Erken çocukluk özel eğitiminde var olan bilimsel dayanaklı uygulamaları açıklar, Erken çocukluk özel eğitiminde davranışçı yaklaşıma dayalı bilimsel dayanaklı program ve uygulamaları açıklar, Erken çocukluk özel eğitiminde ilişki temelli modele dayalı bilimsel dayanaklı program ve uygulamaları açıklar
Anlatım, tartışma, problem çözme, değerlendirme
Yok
Türkçe
1-Stahmer, A. C., Suhhrheinrich, J., Reed, S., Schreibman, L., and Bolduc, C. (2019). Otizmli Çocuklara Yönelik Sınıf-İçi Temel Tepki Öğretimi (Classroom Pivotal Response Teaching for Children with Autism). (Çevirenler: Yasemin Turan ve Özcan Karaaslan). İzmir: Ege Dil Konuşma ve Davranış Bilimleri Merkezi. (2011). 2-Kırcaali-İftar, G., Kurt, O., & Ülke Kürkçüoğlu, B. (2014). Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı I ve II (OÇİDEP). Ankara: Anı Yayıncılık. 3-Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Erken Müdahale Programlarının Tarihsel Gelişimi, Erken Müdahale Programlarının İşleyişi ve Amaçlarını açıklar. |
2 | Ailelere yönelik erken müdahale hizmetlerini sunma modelleri ve aile eğitiminde kullanılan temel yaklaşımları örneklerle açıklar. |
3 | Erken müdahale programı türlerini (örneğin, İlişki temelli) ve kuramsal dayanaklarını açıklar. |
4 | Erken Müdahale Programlarında Uygulama ve Değerlendirme sürecinde dikkat edilmesi gereken hususları sıralar. |
5 | Eve, kuruma hem eve hem kuruma dayalı erken müdahale programlarının özelliklerini ve önemini açıklar. |
6 | Türkiye'de uygulanmakta olan erken müdahale programlarından PORTAGE Erken Müdahale Programının temel amaçlarını ve özelliklerini açıklar. |
7 | Genel tekrar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Erken müdahale programlarından Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programında (OÇİDEP) kullanılan ayrık denemelerle öğretimi örneklerle nasıl uygulanacağını açıklar. |
10 | Erken müdahale programlarından Otistik Çocuklar İçin Davranışsal Eğitim Programında (OÇİDEP) yer alan becerileri (Örneğin; temel taklit becerileri, blok dizaynı ve eşleme ve sınıflama becerileri) ve nasıl uygulanacağını örneklerle açıklar. |
11 | Erken müdahale programlarından Küçük Adımlar programının temel amaçlarını ve genel özelliklerini açıklar. |
12 | Erken müdahale programlarından Küçük Adımlar programında yer alan gelişimsel alanları (örneğin, Toplumsal Yaşam Becerileri, küçük kas ve büyük kas becerileri, Dil ve Konuşma Becerileri) ve bu gelişimsel alanlarda yer alan örnek bir becerinin nasıl uygulanacağını örnekle açıklar. |
13 | Otizmli Çocuklara Yönelik Sınıf içi Temel Tepki Öğretimi (Classroom Pivotal Response Teaching for Children with Autism) programının genel özelliklerini açıklar. |
14 | Erken müdahale programlarında aile katılımının çocuğunun gelişim açısından önemini ve ebeveyn katılım boyutlarını açıklar. |
15 | Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde geliştirilmiş erken müdahale programlarının genel özelliklerini açıklar. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |