Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği OZAE305 Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bozukluk, özür, engel, nedenler, önleme, fiziksel eğitim ve spor temel kavramlarını, farklı özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ve özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirmesini amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar: bozukluk, özür, engel, nedenler, önleme, fiziksel eğitim ve spor; farklı özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özellikleri; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma; fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımlar; fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

güncel kitaplar ve ders notları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bozukluk, özür, engel, nedenler, önleme, fiziksel eğitim ve spor kavramlarını açıklar
  • Farklı özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini açıklar
  • Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirmesini yapar
  • Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapar
  • Fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımları uygular

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Temel kavramların açıklanması
2 Farklı özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özellikleri
3 Farklı özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özellikleri
4 Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme
5 Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini ölçme ve değerlendirme
6 Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma
7 Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini destekleme amaçlı planlama ve program yapma
8 Ara Sınav Haftası
9 Fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımlar
10 Fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımlar
11 Fiziksel eğitim ve sporda kullanılabilecek öğretimsel yaklaşımlar
12 Fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci.
13 Fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci.
14 Fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci.
15 Fiziksel eğitimi ve sporu özel eğitim ihtiyacı olan bireylere uyarlama süreci.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 5 25
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Final ve Hazırlığı 1 30 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi