Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans OZ2007 Özel Eğitimde Kavram Öğretimi Zorunlu 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Kavram öğrenme için gerekli ön koşul beceriler, kavramın yapısı ve kavram için ölçüt bağımlı testlerin hazırlanıp öğretim sürecinin planlanmasını kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Çocukta kavram öğrenme sürecinden önceki bilişsel gelişim evreleri, kavramın tanımı, kavramın ilişkili ve ilişkisiz nitelikleri, kavramın kurallarının yapısı , kavram haritaları, kavramın sunumuna ilişkin özellikleri, kavram ölçüt bağımlı testlerinin beraber hazırlanması, Basit kavram performans ve öğretim etkinliklerinin yapılmasını içerir

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özel Eğitimde Kavram Öğretimi, Ed. Hasan Avcıoğlu, Pegem Yayıncılık,Örneklerle Kavram Öğretimi, Prof. Dr. Sezgin Vuran - Semiha Çelik, Vize Akademik yayınları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenmeyle ilgili temel kavramları ve öğrenmenin özelliklerini tanımlayabilecektir
  • Öğrenmeye hazırlık becerilerini ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • Kavram öğretimi ile ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • Yanlışsız öğretim yöntemleriyle ilgili temel kavramları ve özelliklerini betimleyebilecektir.
  • Kavram öğretiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve stratejilerini ve temel özelliklerini betimleyebilecektir.
  • Kavram analizi ve uzun ve kısa dönemli amaçları oluşturabilecektir.
  • Dil, kavram ve düşünce arasındaki ilişkiyi tartışabilir.
  • Kavram öğretimi ile ilgili performans alımı ve öğretimi planlayabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrencilerle tanışma, dersin tanıtımı ve giriş
2 Öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve öğrenmenin özellikleri
3 Öğrenmenin aşamaları ve özellikleri
4 Öğrenmenin aşamaları ve özellikleri
5 Dil,düşünce ve kavram arasındaki ilişki
6 Kavram analizi(kavramın yapısına ilişkin özellikler, kavramın ilişkili ve ilişkisiz nitelikleri, taksonomik düzeyi, kavramın öernekleri vb)
7 Büyük,Uzun, Kırmızı kavramlarının analizleri, uzun ve kısa dönemli amaçların yazımı
8 Ara Sınav Haftası
9 Büyük,Uzun, Kırmızı kavramlarının analizleri, uzun ve kısa dönemli amaçların yazımı
10 İçinde, çok, yakın kavramlarının analizi uzun ve kısa dönemli amaçların yazımı
11 Performans alımı , kavram öğretiminde ortam düzenleme, materyal kullanımı
12 Kavram Öğretim Etkinliklerinin Planlanması (Edinim, Akıcılık, Kalıcılık,Genelleme)
13 "Kavram Öğretiminde Kullanılan Yöntemler ve Teknikler "
14 Kavram Öğretiminde Kullanılan Yöntemler ve Teknikler
15 Genel tekrar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 1 5 5
Ödev ve Hazırlığı 1 5 5
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 28 28
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8