Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans OZ3004 Özel Eğitimde Matematik Öğretimi Zorunlu 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Matematik beceri ve kavramların değerlendirilmesini, matematik öğretimi ve planlamasını, problem çözme becerileri geliştirmesini, matematik programını uygulama, sayma, toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimini, matematik öğretiminde hata türleri ve analizini, geometri kavram ve becerilerinin öğretim yollarını, kaynaştırma sınıfında matematik öğretimi için yapılabilecek uyarlamalarını, özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik matematik öğretim teknikleri/stratejilerini ve matematik öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamaları amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Matematik beceri ve kavramların değerlendirilmesi; matematik öğretimi ve planlaması; basamaklandırılmış öğretim ve doğrudan öğretim yaklaşımları; problem çözme becerileri geliştirme; matematik programını uygulama, sayma, toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimi; matematik öğretiminde hata türleri ve analizi; işlevsel matematik becerilerinin öğretimi: değer (para), zaman, uzunluk ve ağırlık ölçüleri; geometri kavram ve becerilerinin öğretim yolları; kaynaştırma sınıfında matematik öğretimi için yapılabilecek uyarlamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik matematik öğretim teknikleri/stratejileri; matematik öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; matematik öğretimini farklı özel eğitim gruplarına uyarlama.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aktaş-Arnas,Y. (2002). Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana; Nobel Tıp Kitabevi.Baykul, Y. (2009) İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Gürsel, O. (2010). Matematik Öğretimi. İlköğretimde Kaynaştırma. (Ed. İ.H.Diken) Pegem Akademi, Ankara, s.444-478.Olkun, S. ve Uçar, Z. T. (2009). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Maya Akademi Eğitim ve Danışmanlık.Özdaş, A. (2011) Okulöncesinde Matematik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını (No: 2228). Yıkmış, A. (2005). Etkileşime Dayalı Matematik Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Özyürek, M ve Emecen,D, D. (2019) Temel Matematik Becerilerinin Öğretimi "Matematik Öğrenme Güçlüğünü Önleme ve Düzeltme

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Zihin engelli bir çocuğun matematik öğrenmesi için gerekli olan önkoşulları listeler
  • Matematik öğretimi için gerekli ölçüt bağımlı testleri hazırlar
  • Matematik öğretimi için gerekli ölçüt bağımlı testlerin materyallerini hazırlar
  • Uygulama sonuçlarını normal gelişim gösteren çocukların öğrenme özellikleri ile karşılaştırır
  • Zihin engelli çocuğa uygun olan bir ders program oluşturur ve değerlendirilir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Matematik ve Kavram Öğretimi Değerlendirmesi
2 Çocukta Matematik Gelişimi
3 Çocukta Matematik Gelişimi
4 Matematik dersi için öğrenme aşamalarını dikkate alarak bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturma ve sunma
5 Matematik dersi için öğrenme aşamalarını dikkate alarak bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturma ve sunma
6 Matematik dersi için öğrenme aşamalarını dikkate alarak bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturma ve sunma
7 Matematik dersi için öğrenme aşamalarını dikkate alarak bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturma ve sunma
8 Ara Sınav Haftası
9 Matematik dersinde kullanılacak ortamları ve araç-gereçleri açıklama
10 Matematik dersinde kullanılacak ortamları ve araç-gereçleri açıklama
11 Matematik dersinde kullanılacak ortamları ve araç-gereçleri açıklama
12 Matematik dersinde kullanılacak ortamları ve araç-gereçleri açıklama
13 Matematik kavramlarını, dersin gerekliliğini, kapsamını, amaç ve ilkelerini betimleme
14 Matematik kavramlarını, dersin gerekliliğini, kapsamını, amaç ve ilkelerini betimleme
15 Ders Çalışma Haftası
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 2 10
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 5 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 5 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 30 30
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 60 60
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5