Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ3004 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ3004 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Zorunlu | 6 | 5,00 | 3 | 0 |
Matematik beceri ve kavramların değerlendirilmesini, matematik öğretimi ve planlamasını, problem çözme becerileri geliştirmesini, matematik programını uygulama, sayma, toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimini, matematik öğretiminde hata türleri ve analizini, geometri kavram ve becerilerinin öğretim yollarını, kaynaştırma sınıfında matematik öğretimi için yapılabilecek uyarlamalarını, özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik matematik öğretim teknikleri/stratejilerini ve matematik öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamaları amaçlamaktadır.
-
Matematik beceri ve kavramların değerlendirilmesi; matematik öğretimi ve planlaması; basamaklandırılmış öğretim ve doğrudan öğretim yaklaşımları; problem çözme becerileri geliştirme; matematik programını uygulama, sayma, toplama, çıkarma, çarpma, bölme işlemlerinin öğretimi; matematik öğretiminde hata türleri ve analizi; işlevsel matematik becerilerinin öğretimi: değer (para), zaman, uzunluk ve ağırlık ölçüleri; geometri kavram ve becerilerinin öğretim yolları; kaynaştırma sınıfında matematik öğretimi için yapılabilecek uyarlamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik matematik öğretim teknikleri/stratejileri; matematik öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; matematik öğretimini farklı özel eğitim gruplarına uyarlama.
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası
yok
Türkçe
Aktaş-Arnas,Y. (2002). Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana; Nobel Tıp Kitabevi.Baykul, Y. (2009) İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Gürsel, O. (2010). Matematik Öğretimi. İlköğretimde Kaynaştırma. (Ed. İ.H.Diken) Pegem Akademi, Ankara, s.444-478.Olkun, S. ve Uçar, Z. T. (2009). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Maya Akademi Eğitim ve Danışmanlık.Özdaş, A. (2011) Okulöncesinde Matematik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını (No: 2228). Yıkmış, A. (2005). Etkileşime Dayalı Matematik Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Özyürek, M ve Emecen,D, D. (2019) Temel Matematik Becerilerinin Öğretimi "Matematik Öğrenme Güçlüğünü Önleme ve Düzeltme
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Matematik ve Kavram Öğretimi Değerlendirmesi |
2 | Çocukta Matematik Gelişimi |
3 | Çocukta Matematik Gelişimi |
4 | Matematik dersi için öğrenme aşamalarını dikkate alarak bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturma ve sunma |
5 | Matematik dersi için öğrenme aşamalarını dikkate alarak bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturma ve sunma |
6 | Matematik dersi için öğrenme aşamalarını dikkate alarak bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturma ve sunma |
7 | Matematik dersi için öğrenme aşamalarını dikkate alarak bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturma ve sunma |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Matematik dersinde kullanılacak ortamları ve araç-gereçleri açıklama |
10 | Matematik dersinde kullanılacak ortamları ve araç-gereçleri açıklama |
11 | Matematik dersinde kullanılacak ortamları ve araç-gereçleri açıklama |
12 | Matematik dersinde kullanılacak ortamları ve araç-gereçleri açıklama |
13 | Matematik kavramlarını, dersin gerekliliğini, kapsamını, amaç ve ilkelerini betimleme |
14 | Matematik kavramlarını, dersin gerekliliğini, kapsamını, amaç ve ilkelerini betimleme |
15 | Ders Çalışma Haftası |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |