Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ4003 | Özel Eğitimde Meslek Etiği | Zorunlu | 7 | 5,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ4003 | Özel Eğitimde Meslek Etiği | Zorunlu | 7 | 5,00 | 2 | 0 |
Meslek etiği ile ilgili bilgi edinilmesi ve alanda çalışırken meslek etiğini ön planda tutmanın öneminin kavratılması ve tartışılmasıdır.
-
Özel Eğitim Öğretmenliğinin Önemi; Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sahip Olması Gereken Genel ve Özel Alan Yeterlilikleri; Özel Eğitimde Kişisel ve Mesleki Gelişim; Bilimsel Temelli Gelişmeleri Takip Etme ve Uygulama; Etiğin Tanımı ve Önemi; Genel Etik İlkeleri ve Uygulama Alanları; Etikle İlgili Temel Kavramlar; Etik Teorisi; Özel Eğitim Öğretmenliği ve Etik; Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrenciler ve Etik; Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrencilerin Aileleri ve Etik; Özel Eğitimde Etik İlkeleri; Özel Eğitim İhtiyacı Olan Öğrencileri ve Ailelerini Destekleme; Bilgi Edinimi, korunumu, paylaşımı; İşbirliği; Sosyo-kültürel Farklılıklara ve Cinsiyete Saygı; Öğrenme ve Paylaşma.
Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası
yok
Türkçe
Aydın, İ. (2012) Eğitim ve Öğretimde Etik. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. Haynes, F. (2014). Eğitimde Etik (Çev: Semra Kunt). Ayrıntı Yayınları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrencilerle Tanışma, Dersin Tanıtımı ve Giriş |
2 | Farklılık Kavramına Sosyo-Kültürel Çerçevede Bakış: Farklılıkta Etik |
3 | Etik Kavramına Giriş: Kavramsal, Kuramsal Çerçeve ve Etik Teorileri |
4 | Genel Etik ve Uygulama Alanları |
5 | Meslek Etiği ve Eğitimde Etiğin Önemi |
6 | Özel Eğitim Öğretmenliğinin Önemi Ve Özellikleri ve Etik |
7 | Özel Eğitim Öğretmenlerinin Sahip Olması Gereken Genel Yeterlilikler ve Etik |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Özel Eğitimde Öğretmenliği Alanında Kişisel Ve Mesleki Gelişim ve Etik |
10 | Özel Eğitim Öğretmenliği Alanında Öğretmen Yetiştirme ve Etik Kaygılar |
11 | Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocukların ve Bireylerin Aileleri ve Etik Kaygılar |
12 | Özel Eğitim Alanında Hizmet Veren Resmi ve Özel Kurumları Özel Eğitim Etik Kodları Çerçevesinde Değerlendirme |
13 | Özel Eğitim Öğretmenliği Alanındaki Bilimsel Dayanaklı Uygulamaları Etik Penceresinden Değerlendirme |
14 | Özel Eğitim Öğretmenliği Alanında Yeni Etik Kodlar Geliştirme |
15 | Genel tekrar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |