Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE301 | Özel Eğitimde Okuma - Yazma Öğretimi | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği | OZAE301 | Özel Eğitimde Okuma - Yazma Öğretimi | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Okuma ve yazmanın tanımı ve yapısını, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde okuma-yazma özelliklerini, okumaya hazırlık programlarıyla ilgili yaklaşımları, okumaya hazırlığın değerlendirilmesini ve desteklenmesini, yazma mekaniğinin öğretimini, işlevsel okuma-yazmanın öğretiminde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamaları amaçlamaktadır.
-
Okuma ve yazmanın tanımı ve yapısı; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde okuma-yazma özellikleri; okumaya hazırlık programlarıyla ilgili yaklaşımlar; okumaya hazırlığın değerlendirilmesi ve okumaya hazırlığın desteklenmesi; yazma mekaniğinin öğretimi; işlevsel okuma-yazmanın değerlendirilmesi ve işlevsel okuma-yazmanın öğretimi: ses temelli okuma-yazma öğretimi, cümle temelli okuma-yazma öğretimi, hece temelli okuma-yazma öğretimi, kelime temelli okuma-yazma öğretimi, kaynaştırma sınıfında okuma-yazma için yapılabilecek uyarlamalar; farklı özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazma öğretim teknikleri/stratejileri, okuma-yazma öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplara okuma-yazma öğretimini uyarlama süreci.
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası
yok
Türkçe
güncel ders kitapları ve ders notları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Okuma yazmanın tanımı ve bileşenleri |
2 | Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin okuma yazma becerilerinin gelişimi |
3 | Okuma yazmaya hazırlık yaklaşımları |
4 | Gelişen okuryazarlık görüşü |
5 | Okuma yazmaya hazırlık becerilerinin desteklenmesi ve okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri |
6 | Okuma yazmaya hazırlığın değerlendirilmesi |
7 | Okuma yazma yaklaşımları |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Ses Temelli Cümle Yöntemi’nin özellikleri |
10 | Ses Temelli Cümle Yöntemi’nde derslerin planlanması, etkinliklerin hazırlanması |
11 | Okuma yazma öğretim stratejileri |
12 | Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için okuma yazma öğretimini uyarlama süreci |
13 | Sınıf kitabının önemi, çeşitleri, hazırlanması |
14 | Sınıf kitaplarının uygulanması |
15 | Okuma becerilerini değerlendirmede sınıf kitaplarının kullanımı |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |