Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği OZAE301 Özel Eğitimde Okuma - Yazma Öğretimi Zorunlu 5 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Okuma ve yazmanın tanımı ve yapısını, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde okuma-yazma özelliklerini, okumaya hazırlık programlarıyla ilgili yaklaşımları, okumaya hazırlığın değerlendirilmesini ve desteklenmesini, yazma mekaniğinin öğretimini, işlevsel okuma-yazmanın öğretiminde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamaları amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Okuma ve yazmanın tanımı ve yapısı; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde okuma-yazma özellikleri; okumaya hazırlık programlarıyla ilgili yaklaşımlar; okumaya hazırlığın değerlendirilmesi ve okumaya hazırlığın desteklenmesi; yazma mekaniğinin öğretimi; işlevsel okuma-yazmanın değerlendirilmesi ve işlevsel okuma-yazmanın öğretimi: ses temelli okuma-yazma öğretimi, cümle temelli okuma-yazma öğretimi, hece temelli okuma-yazma öğretimi, kelime temelli okuma-yazma öğretimi, kaynaştırma sınıfında okuma-yazma için yapılabilecek uyarlamalar; farklı özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazma öğretim teknikleri/stratejileri, okuma-yazma öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplara okuma-yazma öğretimini uyarlama süreci.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

güncel ders kitapları ve ders notları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Okuma Yazma öğretimine ilişkin temel kavramları açıklar
  • Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin okuma yazma becerilerinde görülen özellikleri tanımlar
  • Okuma yazmaya hazırlık yaklaşımlarını değerlendirir
  • Okuma yazmaya hazırlık becerilerinin gelişimini destekleyen etkinlikler hazırlar
  • Okuma yazma yaklaşımlarını değerlendirir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Okuma yazmanın tanımı ve bileşenleri
2 Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin okuma yazma becerilerinin gelişimi
3 Okuma yazmaya hazırlık yaklaşımları
4 Gelişen okuryazarlık görüşü
5 Okuma yazmaya hazırlık becerilerinin desteklenmesi ve okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri
6 Okuma yazmaya hazırlığın değerlendirilmesi
7 Okuma yazma yaklaşımları
8 Ara Sınav Haftası
9 Ses Temelli Cümle Yöntemi’nin özellikleri
10 Ses Temelli Cümle Yöntemi’nde derslerin planlanması, etkinliklerin hazırlanması
11 Okuma yazma öğretim stratejileri
12 Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için okuma yazma öğretimini uyarlama süreci
13 Sınıf kitabının önemi, çeşitleri, hazırlanması
14 Sınıf kitaplarının uygulanması
15 Okuma becerilerini değerlendirmede sınıf kitaplarının kullanımı
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 5 25
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Final ve Hazırlığı 1 40 40

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi