Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Özel Eğitim Öğretmenliği - 2016 | OZE3101 | Özel Eğitimde Okuma - Yazma Öğretimi | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Özel Eğitim Öğretmenliği - 2016 | OZE3101 | Özel Eğitimde Okuma - Yazma Öğretimi | Zorunlu | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Özel eğitimde engelli öğrencilerin okuma-yazmayı çözümlemeleri için program geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmak
-
Okuma ve yazmanın tanımı ve yapısı; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde okuma-yazma özellikleri; okumaya hazırlık programlarıyla ilgili yaklaşımlar; okumaya hazırlığın değerlendirilmesi ve okumaya hazırlığın desteklenmesi; yazma mekaniğinin öğretimi; işlevsel okuma-yazmanın değerlendirilmesi ve işlevsel okuma- yazmanın öğretimi: ses temelli okuma-yazma öğretimi, cümle temelli okuma-yazma öğretimi, hece temelli okuma-yazma öğretimi, kelime temelli okuma-yazma öğretimi, kaynaştırma sınıfında okuma-yazma için yapılabilecek uyarlamalar; farklı özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazma öğretim teknikleri/stratejileri, okuma-yazma öğretiminde bilimsel dayanaklı uygulamalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplara okuma-yazma öğretimini uyarlama süreci.
Tartışma,Yorumlama,Eleştirel Düşünme,Rapor Hazırlama ve Sunma
Yok
Türkçe
Akçin, N. (2009). Zihin Engellilere Okuma-Yazma Öğretimi Browder, D.M. & Snell, F. (2000). Teaching Funtional Academics. In Martha E. Snell and Fredda Brown (Eds.) Instruction of Students with Disabilities. (5Th Ed) (493-542) New Jersey: Prentice Hall Inc. Şengül, H. (2008) Özel Eğitim Öğretmenlerinin Zihin Engelli Çocuklara Okuma-Yazma Öğretiminde Kullandıkları Yöntemlerin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Tekin- İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2004). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Özel eğitimde çocuklara okuma-yazma öğretiminde kullanılan yöntemlere genel bakış |
2 | Özel eğitimde çocukların okum-yazmayı zor öğrenmelerinin nedenleri |
3 | Özel eğitimde bireylere okuma-yazma öğretim yaklaşımları |
4 | Davranışçı yaklaşım:Görsel sözcük öğretimi yöntemi |
5 | Görsel sözcüklerin öğretimi: Yanlışsız öğretim yöntemleri |
6 | Tepki ipuçlarına dayalı öğretim yöntemleri |
7 | Uyaran ipuçlarına dayalı öğretim yöntemleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Görsel sözcük öğretimine dayalı program örneklerinin incelenmesi |
10 | Fonik analiz öğretim yöntemi |
11 | Fonik analiz öğtretimene dayalı program örneklerinin incelenmesi |
12 | Görsel sözcük öğretimi ve fonik analiz yöntemlerine yöneltilen eleştiriler |
13 | Özel eğitimde okuma-yazma öğretiminde sosyal etkileşimci yaklaşım |
14 | Ülkemizde kullanılan okuma-yazma öğretim yöntemleri-1 |
15 | Ülkemizde kullanılan okuma-yazma öğretim yöntemleri-2 |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Araştırma ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Final ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |