Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Özel Eğitim Öğretmenliği OZAE207 Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim Zorunlu 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Eğitim, teknoloji, eğitim teknolojisinin amaçları, eğitim teknolojisi kullanımının sistematik planlanması, teknolojinin sağladığı yararlar, teknoloji ve özel eğitim, yardımcı teknoloji nedir?, farklı yetersizlikler için yardımcı teknoloji kullanımı, yardımcı teknolojileri planlama süreci, teknoloji destekli öğrenme ortamlarının özel eğitim için yararları, teknolojinin otizm spektrum bozukluğuna sahip olan bireylerin eğitimindeki yeri, otizmi spektrum bozukluğuna sahip olanların eğitiminde teknoloji kullanımının yararları ve sınırlılıkları, teknolojinin işitme engelli bireylerin eğitimindeki yeri, işitme engelli bireylerin eğitiminde teknoloji kullanımının yararları ve sınırlılıkları, teknolojinin görme engelli bireylerin eğitimindeki yeri, görme engelli bireylerin eğitiminde teknoloji kullanımının yararları ve sınırlılıkları, teknolojinin özel eğitimde kullanımına ilişkin tablet ve web sitelerindeki örnek uygulamalar, sanal gerçeklik araçlarının (örneğin; VR gözlükleri) öğretim ortamındaki kullanımı, öğretmen adaylarının özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak TORKİDO gibi araç-gereçleri kullanarak replik silikleştirme yöntemini öğretim ortamlarında nasıl kullanacaklarını, öğretmen adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına yönelik olarak PVC, DC-FIX gibi araç-gereçleri kullanarak etkinlik çizelgesini öğretim ortamlarında nasıl kullanacaklarını, öğretmen adaylarının özel eğitimde teknoloji Kullanımına yönelik olarak bilgisayar, keçe, mıknatıs gibi araç-gereçleri kullanarak nokta belirleme tekniğine (touchmath) yönelik öğretim materyalinin hazırlanması, öğretmen adaylarının özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak Picture Exchange Communication System (PECS) klasörünü tablet üzerinden hazırlamaları, öğretmen adaylarının özel eğitimde teknoloji Kullanımına yönelik olarak bilgisayar üzerinden sosyal öykü hazırlamaları, öğretmen adaylarının özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak video model öğretim yöntemlerini kullanarak ödev hazırlamaları hedeflemek

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Eğitim, teknoloji, eğitim teknolojisinin amaçları, eğitim teknolojisi kullanımının sistematik planlanması, özel eğitimde teknolojinin kullanımı ve yararları, farklı yetersizlik gruplarında teknoloji kullanımına yönelik örnek uygulamalar, teknoloji kullanarak farklı öğretim yöntem ve tekniklerine yönelik materyal hazırlama

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum tekniği, soru cevap, uygulama, gösterip yaptırma

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Uzun, A., Nuhoğlu, H., Tarakcı, E., Kurt, M., Elçin, Ö., & Altınyay, Ş. (2018). Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Eğitim. İstanbul: Vize Akademik Yayınları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Teknoloji ve eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tanımları kavrayabilecektir.
  • Hangi Bilgi ve İletişim Teknolojisi kaynağının neden kullanılacağına karar verir.
  • Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ne zaman ve nasıl kullanılacağının farkına varır.
  • Bir teknoloji entegrasyon planı yapabilme ve uygulayabilme için gerekli tüm ve aynı zamanda farklı yetersizlik gruplarında teknoloji kullanımına yönelik örnek uygulamaların farkına varır
  • Bilgi ve İletişim Teknolojileri tabanlı öğretim materyallerini üretebilecek ve teknoloji kullanarak farklı öğretim yöntem ve tekniklerine yönelik materyal hazırlayabilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim, teknoloji, eğitim teknolojisinin amaçları açıklar ve eğitim teknolojisi kullanımının sistematik planlanmasını yapar
2 Teknolojinin sağladığı yararlar, teknoloji ve özel eğitim, yardımcı teknoloji nedir? Sorularına cevap verir
3 Farklı yetersizlikler için yardımcı teknoloji kullanımını ve yardımcı teknolojileri planlama sürecini açıklar
4 Teknoloji destekli öğrenme ortamlarının özel eğitim için yararları sıralar
5 Teknolojinin görme engelli bireylerin eğitimindeki yeri, görme engelli bireylerin eğitiminde teknoloji kullanımının yararları ve sınırlılıkları açıklar
6 Otizmi spektrum bozukluğuna sahip olanların eğitiminde teknoloji kullanımının yararları ve sınırlılıklarını sıralar
7 Teknolojinin işitme engelli bireylerin eğitimindeki yeri, işitme engelli bireylerin eğitiminde teknoloji kullanımının yararları ve sınırlılıklarını sıralar
8 Ara Sınav Haftası
9 Teknolojinin özel eğitimde kullanımına ilişkin tablet ve web sitelerindeki örnek uygulamaları ve sanal gerçeklik araçlarının (örneğin; VR gözlükleri) öğretim ortamındaki kullanımını açıklar
10 Özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak TORKİDO gibi araç-gereçleri kullanarak replik silikleştirme yöntemini öğretim ortamlarında nasıl kullanacaklarını açıklar
11 Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına yönelik olarak PVC, DC-FIX gibi araç-gereçleri kullanarak etkinlik çizelgesini öğretim ortamlarında nasıl kullanacaklarını açıklar
12 Bilgisayar, keçe, mıknatıs gibi araç-gereçleri kullanarak nokta belirleme tekniğine (touchmath) yönelik öğretim materyalini hazırlar
13 Özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak Picture Exchange Communication System (PECS) klasörünü tablet üzerinden hazırlar
14 Özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak bilgisayar üzerinden sosyal öykü hazırlar
15 Özel eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olarak video model öğretim yöntemine uygun olacak şekilde video kullanarak video model örneğini hazırlar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ödev ve Hazırlığı 4 12 48
Arasınav ve Hazırlığı 1 13 13
Final ve Hazırlığı 1 14 14

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi