Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Özel Eğitim Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans OZ3006 Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi Zorunlu 6 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okuma-yazma gelişimine ilişkin etkinlikleri, sözcük dağarcığını geliştirmesini, dil bilgisi öğretimini, okuma becerileri ve stratejilerini, bireyselleştirilmiş okuma öğretimini ve özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazmayı geliştirici teknikler/stratejileri amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okuma-yazma gelişimini ve okumanın değerini anlamaya ilişkin etkinlikler; sözcük dağarcığını geliştirme; dil bilgisi öğretimi; yazma süreci, yazılı metin türleri, yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama; okuma becerileri ve stratejilerinin tanımı, metin incelemede beceri ve stratejilerin uygulanması; bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin önemi: uygulanması ve değerlendirilmesi; eleştirel okuma; yaratıcı yazma; okuma metni analiz yöntemleri; dinleme becerilerini geliştirici çalışmalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazmayı geliştirici teknikler/stratejiler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

güncel ders kitapları ve ders notları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okuma-yazma gelişimini ve okumanın değerini anlamaya ilişkin etkinlikler tasarlar
  • Sözcük dağarcığını geliştirme ve dil bilgisi öğretimini kapsayan etkinlikler tasarlar
  • Yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlar
  • Okuma becerilerini değerlendirme ve stratejileri uygulama
  • Bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin uygulanması ve değerlendirilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okuma-yazma gelişiminin özellikleri
2 Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okumanın değerini anlamaya ilişkin etkinlikler
3 Sözcük dağarcığını geliştirmek için etkinlikler
4 Dil bilgisi öğretimi için etkinlikler
5 Yazma süreci, yazılı metin türleri, yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama
6 Yazma süreci, yazılı metin türleri, yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama
7 Okuma becerileri ve stratejilerinin tanımı
8 Ara Sınav Haftası
9 Metin incelemede beceri ve stratejilerin uygulanması
10 Bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin önemi: uygulanması ve değerlendirilmesi
11 Bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin önemi: uygulanması ve değerlendirilmesi
12 Eleştirel okuma
13 Yaratıcı yazma
14 Okuma metni analiz yöntemleri
15 Dinleme becerilerini geliştirici çalışmalar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 2 4
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 3 3 9
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 30 30
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 60 60
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5