Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ3006 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 6 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Özel Eğitim Öğretmenliği - Lisans | OZ3006 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 6 | 4,00 | 2 | 0 |
Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okuma-yazma gelişimine ilişkin etkinlikleri, sözcük dağarcığını geliştirmesini, dil bilgisi öğretimini, okuma becerileri ve stratejilerini, bireyselleştirilmiş okuma öğretimini ve özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazmayı geliştirici teknikler/stratejileri amaçlamaktadır.
-
Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okuma-yazma gelişimini ve okumanın değerini anlamaya ilişkin etkinlikler; sözcük dağarcığını geliştirme; dil bilgisi öğretimi; yazma süreci, yazılı metin türleri, yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama; okuma becerileri ve stratejilerinin tanımı, metin incelemede beceri ve stratejilerin uygulanması; bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin önemi: uygulanması ve değerlendirilmesi; eleştirel okuma; yaratıcı yazma; okuma metni analiz yöntemleri; dinleme becerilerini geliştirici çalışmalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazmayı geliştirici teknikler/stratejiler.
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası
yok
Türkçe
güncel ders kitapları ve ders notları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okuma-yazma gelişiminin özellikleri |
2 | Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okumanın değerini anlamaya ilişkin etkinlikler |
3 | Sözcük dağarcığını geliştirmek için etkinlikler |
4 | Dil bilgisi öğretimi için etkinlikler |
5 | Yazma süreci, yazılı metin türleri, yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama |
6 | Yazma süreci, yazılı metin türleri, yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama |
7 | Okuma becerileri ve stratejilerinin tanımı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Metin incelemede beceri ve stratejilerin uygulanması |
10 | Bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin önemi: uygulanması ve değerlendirilmesi |
11 | Bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin önemi: uygulanması ve değerlendirilmesi |
12 | Eleştirel okuma |
13 | Yaratıcı yazma |
14 | Okuma metni analiz yöntemleri |
15 | Dinleme becerilerini geliştirici çalışmalar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |