Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Özel Eğitim Öğretmenliği - 2016 | OZE3104 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 6 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Özel Eğitim Öğretmenliği - 2016 | OZE3104 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 6 | 4,00 | 3 | 0 |
Özel eğitimde özel gereksinimli çocukların okuma-yazma becerilerini geliştirmek ve okuma-yazma problemleri ile başa çıkmak için program geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmak
-
Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için okuma-yazma gelişimini ve okumanın değerini anlamaya ilişkin etkinlikler; sözcük dağarcığını geliştirme; dilbilgisi öğretimi; yazma süreci; yazılı metin türleri; yazılı ifade becerilerine ilişkin etkinlik hazırlama; okuma becerileri ve stratejilerinin tanımı; metin incelemede beceri ve stratejilerin uygulanması; bireyselleştirilmiş okuma öğretiminin önemi: uygulanması ve değerlendirilmesi; eleştirel okuma; yaratıcı yazma; okuma metni analiz yöntemleri; dinleme becerilerini geliştirici çalışmalar; özel eğitim ihtiyacı olan gruplarda spesifik okuma-yazmayı geliştirici teknikler/stratejiler.
Tartışma,Yorumlama,Eleştirel Düşünme,Rapor Hazırlama ve Sunma
Yok
Türkçe
Akçin, N. (2009). Zihin Engellilere Okuma-Yazma Öğretimi Browder, D.M. & Snell, F. (2000). Teaching Funtional Academics. In Martha E. Snell and Fredda Brown (Eds.) Instruction of Students with Disabilities. (5Th Ed) (493-542) New Jersey: Prentice Hall Inc. Şengül, H. (2008) Özel Eğitim Öğretmenlerinin Zihin Engelli Çocuklara Okuma-Yazma Öğretiminde Kullandıkları Yöntemlerin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Tekin- İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2004). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Yazı yazma öğretimi için ön koşul beceriler-1 |
2 | Yazı yazma öğretimi için ön koşul beceriler-2 |
3 | Filizlenen okur-yazarlık-1 |
4 | Filizlenen okur-yazarlık-2 |
5 | Yazılı anlatımın değerlendirilmesi |
6 | Okuma ve okuma süreçleri |
7 | Okumayı geliştirme stratejileri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Hikaye metin yapısı bilgisi |
10 | Hikaye okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri |
11 | Hikaye öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması |
12 | Bilgi verici yazı metin yapısı bilgisi |
13 | Bilgi verici yazı okuma, anlama ve yazma öğretim yöntemleri |
14 | Bilgi verici yazı öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması-1 |
15 | Bilgi verici yazı öğretim tekniklerinin sınıfta uygulanması-2 |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Araştırma ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Final ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |