Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2024 - Özel Eğitim - Doktora | OZE8015 | Özel Gereksinimi Olan Çocuklara Matematik Öğretimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2024 - Özel Eğitim - Doktora | OZE8015 | Özel Gereksinimi Olan Çocuklara Matematik Öğretimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Özel gereksimli bireylerde çeşitli kademelerde yaşanılan matematik öğrenme sorunları ve bu sorunlara ilişkin yapılan araştıamalrı incelemek ve matematik öğretimini içeren yeni araştırmalar planlanması amaçlanmaktadır.
-
Özel gereksimli bireylerde çeşitli kademelerde yaşanılan matematik öğrenme sorunları ve bu sorunlara ilişkin yapılan araştıamalrı incelemek ve matematik öğretimini içeren yeni araştırmalar planlanması amaçlanmaktadır.
Araştırma, soru-cevap, tartışma, örnek olay
yok
Türkçe
"DSM - 5 - TR Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı " Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri-William N. Bender/Nobel Yayınları Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek-Macid Ayhan Melekoğlu , Uğur Sak /Pegem Akademi Tüm online akademik web kaynakları
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Matematik öğrenme sorunları tanımı, belirtileri |
2 | Matematik öğrenme sorunları tanımı belirtileri, değerlendirme araçları |
3 | Okulöncesi özel gereksinmli bireylerde matematik öğrenme sorunları belirtlileri, eşlik eden durumlar(otizm, hiperaktivite vb) ek sorunlar |
4 | İlköğretim özel gereksinmli bireylerde matematik güçlüğü belirtileri(otizm, hiperaktivite vb) ek sorunlar |
5 | Orta öğretim ve lise seviyesinde özel gereksinmli bireylerde matematik öğrenme sorunları belirtlileri, matematik güçlüğü belirtileri(otizm, hiperaktivite vb) ek sorunlar |
6 | Matematik öğrenme güçlüğüne eşlik eden duygusal sorunlar |
7 | Matematik öğrenme güçlüğüne eşlik eden ilişkili alanlar(bilgiyi işlemleme, hafızavb)bilişsel yetenekler |
8 | Vize |
9 | Matematik öğrenme güçlüğüne eşlik eden ilişkili alanlar(bilgiyi işlemleme, hafıza vb)bilişsel yetenekler |
10 | Okul öncesi matematik öğrenme güçlüğü öğrencilerine uygulanan yöntemler, yeni çalışma program ve materyal önerileri. |
11 | Okul öncesi özel gereksinimli bireylerde matematik öğrenme sorunları olan öğrencilerine uygulanan yöntemler, yeni çalışma program ve materyal önerileri. |
12 | İlköğretim özel gereksinimli bireylerde matematik öğrenme sorunlarına ilişkin uygulanan yöntemler ve yeni program , materyal önerileri. |
13 | İlköğretim matematik öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerine uygulanan yöntemler ve yeni program ve materyal önerileri. |
14 | Orta öğretim ve lise matematik güçlüğü göteren öğrencilerine uygulanan yöntemler ve yeni program ve materyal önerileri |
15 | Orta öğretim ve lise özel gereksinimli bireylerde matematik öğrenme sorunlarına ilişkin uygulanan yöntemler ve yeni program , materyal önerileri. |
16 | Final çalışma haftası |
17 | Final Sınav haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |