Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Özel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2024 - Özel Eğitim - Doktora OZE8015 Özel Gereksinimi Olan Çocuklara Matematik Öğretimi Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Özel gereksimli bireylerde çeşitli kademelerde yaşanılan matematik öğrenme sorunları ve bu sorunlara ilişkin yapılan araştıamalrı incelemek ve matematik öğretimini içeren yeni araştırmalar planlanması amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Özel gereksimli bireylerde çeşitli kademelerde yaşanılan matematik öğrenme sorunları ve bu sorunlara ilişkin yapılan araştıamalrı incelemek ve matematik öğretimini içeren yeni araştırmalar planlanması amaçlanmaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Araştırma, soru-cevap, tartışma, örnek olay

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"DSM - 5 - TR Tanı Ölçütleri Başvuru Elkitabı " Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler ve Eğitimleri-William N. Bender/Nobel Yayınları Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek-Macid Ayhan Melekoğlu , Uğur Sak /Pegem Akademi Tüm online akademik web kaynakları

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Matematik öğrenme güçlüğü, sorunları tanımı ve değerlendirmeye ilişkin bilgi sahibi olur.
  • Okulöncesi dönem özel gereksinmli çocuklarda matematik öğrenme sorunları belirtlileri, eşlik eden durumlar(otizm, hiperaktivite vb) ek sorunlar ilişkin bilgi sahibi olur, program ve materyal önerebilir.
  • İlköğretim özel gereksinmli çocuklarda matematik öğrenme sorunları belirtliler, eşlik eden durumlar(otizm, hiperaktivite vb) ek sorunlar ilişkin bilgi sahibi olur, program ve materyal önerebilir.
  • Orta öğrenim ve Lise özel gereksinmli çocuklarda matematik öğrenme sorunları belirtlileri , eşlik eden durumlar(otizm, hiperaktivite vb) ek sorunlar ilişkin bilgi sahibi olur, program ve materyal önerebilir.
  • Matematik öğrenme srunlarına eşlik eden ilişkili alanlar(bilgiyi işlemleme, hafızavb)bilişsel yeteneklere ilişkin değerlendirme yapabilir.
  • Matematik öğrenme sorunlarına ilişkin öneriler geliştirebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Matematik öğrenme sorunları tanımı, belirtileri
2 Matematik öğrenme sorunları tanımı belirtileri, değerlendirme araçları
3 Okulöncesi özel gereksinmli bireylerde matematik öğrenme sorunları belirtlileri, eşlik eden durumlar(otizm, hiperaktivite vb) ek sorunlar
4 İlköğretim özel gereksinmli bireylerde matematik güçlüğü belirtileri(otizm, hiperaktivite vb) ek sorunlar
5 Orta öğretim ve lise seviyesinde özel gereksinmli bireylerde matematik öğrenme sorunları belirtlileri, matematik güçlüğü belirtileri(otizm, hiperaktivite vb) ek sorunlar
6 Matematik öğrenme güçlüğüne eşlik eden duygusal sorunlar
7 Matematik öğrenme güçlüğüne eşlik eden ilişkili alanlar(bilgiyi işlemleme, hafızavb)bilişsel yetenekler
8 Vize
9 Matematik öğrenme güçlüğüne eşlik eden ilişkili alanlar(bilgiyi işlemleme, hafıza vb)bilişsel yetenekler
10 Okul öncesi matematik öğrenme güçlüğü öğrencilerine uygulanan yöntemler, yeni çalışma program ve materyal önerileri.
11 Okul öncesi özel gereksinimli bireylerde matematik öğrenme sorunları olan öğrencilerine uygulanan yöntemler, yeni çalışma program ve materyal önerileri.
12 İlköğretim özel gereksinimli bireylerde matematik öğrenme sorunlarına ilişkin uygulanan yöntemler ve yeni program , materyal önerileri.
13 İlköğretim matematik öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerine uygulanan yöntemler ve yeni program ve materyal önerileri.
14 Orta öğretim ve lise matematik güçlüğü göteren öğrencilerine uygulanan yöntemler ve yeni program ve materyal önerileri
15 Orta öğretim ve lise özel gereksinimli bireylerde matematik öğrenme sorunlarına ilişkin uygulanan yöntemler ve yeni program , materyal önerileri.
16 Final çalışma haftası
17 Final Sınav haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 2 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 2 28
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 28 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 28 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi