Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MBS3069 | Özel Görsel Sanatlar Eğitimi | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MBS3069 | Özel Görsel Sanatlar Eğitimi | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Görsel sanatlar öğretiminde bütün sanat öğelerinin farkındalığını sağlamak, yaratıcılığın öğrencilerde gelişime katkısını ön plana çıkarmak ve hayata bakış açılarını geliştirmek.
-
Görsel sanatlar eğitiminin zihinsel ve duygusal açıdan işlevini tanıma. Grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeylerini saptama. Çocuk resmini tanıma, Progama uygun olarak resim, grafik, mimari ve geleneksel tasarımlrı uygulama.
Anlatım, Gösterip yaptırma. Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme, Bireysel Çalışma, Problem çözme.
Yok
Türkçe
Sanatta Eğitim: Olcay Tekir Kırışlıoğlu, Sanatçının el Kitabı: Ray Smith, Sanat Eğitimi: Kazım Artut
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanışma, dersle ilgili temel kavramlar ve konu başlıklarını bildirme. |
2 | Sanat eğitimi ve görsel sanatlar eğitimine genel bir bakış. |
3 | Görsel sanatlar dersinin öğrenme alanları görsel sanat kültürü, görsel sanatlarda biçimlendirme, müze bilinci incelenmesi ve uygulamaya yönelik öneriler. |
4 | Görsel sanatlarda biçimlendirme öğrenme alanı ve yönelik öneriler. |
5 | Müze eğitimi, önemi ve gerekliliği, ilköğretim düzeyinde müze eğitimi uygulamaları. |
6 | Müze eğitimi, önemi ve gerekliliği, ilköğretim düzeyinde müze eğitimi uygulamaları. |
7 | Renk bilgisi ve Suluboya tekniği |
8 | Ara Sınav |
9 | Pastel teknik ve çalışma |
10 | Origami çalışması |
11 | Parmak boya ve mum çalışması |
12 | Kil ile üç boyutlu çalışmalar |
13 | Ebru çalışması |
14 | Vitray çalışması |
15 | Üç boyutlu çalışmalar; doğal malzemeler, atık malzemeler, yeniden dönüştürülür sanat |
16 | ç boyutlu çalışmalar; doğal malzemeler, atık malzemeler, yeniden dönüştürülür sanat |
17 | Final Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Teorik Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Uygulama Ders Saati | 13 | 2 | 26 |