Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans MBS3069 Özel Görsel Sanatlar Eğitimi Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Görsel sanatlar öğretiminde bütün sanat öğelerinin farkındalığını sağlamak, yaratıcılığın öğrencilerde gelişime katkısını ön plana çıkarmak ve hayata bakış açılarını geliştirmek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Görsel sanatlar eğitiminin zihinsel ve duygusal açıdan işlevini tanıma. Grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeylerini saptama. Çocuk resmini tanıma, Progama uygun olarak resim, grafik, mimari ve geleneksel tasarımlrı uygulama.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Gösterip yaptırma. Tartışma, Proje Tabanlı Öğrenme, Bireysel Çalışma, Problem çözme.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Sanatta Eğitim: Olcay Tekir Kırışlıoğlu, Sanatçının el Kitabı: Ray Smith, Sanat Eğitimi: Kazım Artut

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Türk Eğitim Sistemi hakkında gerekli bilgileri (Türk Milli eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri) kazanabilme
  • Öğrenme ve öğretme sürecinde özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme
  • Öğrencilerin tasarım becerilerini geliştirebilme
  • Görsel Sanatlar öğrenme öğretme sürecinde teknolojik kaynakları kullanabilme
  • Öğrenme öğretme sürecine uygun planlama yapabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma, dersle ilgili temel kavramlar ve konu başlıklarını bildirme.
2 Sanat eğitimi ve görsel sanatlar eğitimine genel bir bakış.
3 Görsel sanatlar dersinin öğrenme alanları görsel sanat kültürü, görsel sanatlarda biçimlendirme, müze bilinci incelenmesi ve uygulamaya yönelik öneriler.
4 Görsel sanatlarda biçimlendirme öğrenme alanı ve yönelik öneriler.
5 Müze eğitimi, önemi ve gerekliliği, ilköğretim düzeyinde müze eğitimi uygulamaları.
6 Müze eğitimi, önemi ve gerekliliği, ilköğretim düzeyinde müze eğitimi uygulamaları.
7 Renk bilgisi ve Suluboya tekniği
8 Ara Sınav
9 Pastel teknik ve çalışma
10 Origami çalışması
11 Parmak boya ve mum çalışması
12 Kil ile üç boyutlu çalışmalar
13 Ebru çalışması
14 Vitray çalışması
15 Üç boyutlu çalışmalar; doğal malzemeler, atık malzemeler, yeniden dönüştürülür sanat
16 ç boyutlu çalışmalar; doğal malzemeler, atık malzemeler, yeniden dönüştürülür sanat
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 3 2 6
Ödev ve Hazırlığı 3 2 6
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 2 2
Teorik Ders Saati 13 2 26
Uygulama Ders Saati 13 2 26

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi