Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Özel Eğitim

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
OZE-Tezli Yüksek Lisans-2013 OZE7011 Özel Öğrenme Güçlükleri Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenme güçlüğü ile ilgili kavramları tanımlayabilme, öğrenme güçlüğü olan çocukların tanılanmasında ve bu öğrencilere yönelik öğretim planlayabilme becerisini kazandırmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğrenme Güçlüğü ve Terimleri, Öğrenme Güçlüğünün Tarihçesi, Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklardaki Algısal ve Algısal-motor Güçlükler, Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklardaki Dil ve Konuşma Bozuklukları, Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklardaki Düşünme Sürecindeki Güçlükler, Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklardaki Davranış ve Duygusal Özellikler, Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklardaki Akademik Güçlükler, Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Tanılanması, Farklı Kuramların Öğrenme Güçlüğüne Bakış Açısı, Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların özellikleri ve Sağaltım Yöntemleri, Yazma Güçlüğü Olan Çocukların Özellikleri ve Sağaltım Yöntemleri, Aritmetik Güçlüğü Olan Çocukların Özellikleri ve Sağaltım Yöntemleri, Aritmetik Güçlüğü Olan Çocukların Özellikleri ve Sağaltım Yöntemleri, Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklara Yönelik Ülkemizdeki Düzenlemeler

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Tartışma,Yorumlama,Eleştirel Düşünme,Rapor Hazırlama ve Sunma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Özyürek, M. (2009) . "Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimi" Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Editör: Gönül AkçameteKök Yayıncılık, Ankara.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Özel öğrenme güçlüğü ile ilgili temel kavramları tanımlar
  • Özel öğrenme güçlükleri tanılanması sürecini tartışır
  • Ülkemizdeki ve farklı ülkelerdeki özel öğrenme güçlüğü ile ilgili yasal ve yönetsel düzenlemeleri eleştirir
  • Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik eğitim programları geliştirir
  • Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin eğitimlerine yönelik bilimsel araştırmalar planlar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenme Güçlüğü ve Terimleri
2 Öğrenme Güçlüğünün Tarihçesi
3 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklardaki Algısal ve Algısal-motor Güçlükler
4 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklardaki Dil ve Konuşma Bozuklukları
5 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklardaki Düşünme Sürecindeki Güçlükler
6 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklardaki Davranış ve Duygusal Özellikler
7 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklardaki Akademik Güçlükler
8 Ara Sınav
9 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Tanılanması
10 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Tanılanması
11 Farklı Kuramların Öğrenme Güçlüğüne Bakış Açısı
12 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların özellikleri ve Sağaltım Yöntemleri
13 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların özellikleri ve Sağaltım Yöntemleri
14 Yazma Güçlüğü Olan Çocukların Özellikleri ve Sağaltım Yöntemleri
15 Aritmetik Güçlüğü Olan Çocukların Özellikleri ve Sağaltım Yöntemleri
16 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklara Yönelik Ülkemizdeki Düzenlemeler
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 6 16 96
Proje ve Hazırlığı 8 4 32
Ödev ve Hazırlığı 8 5 40
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 0 0 0
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5