Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknik Eğitim Fakültesi - Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği (İÖ) - Lisans EGT386 Özel Öğretim Yöntemleri I Zorunlu 6 4,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen ve öğretmen adaylarına sınıf yönetme becerileri kazandırmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

-

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım yöntemi, Soru Cevap Yöntemi

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Alkan, C. Ve Kurt, M. Özel Öğretim Yöntemleri, Anı yayıncılık, Ankara, 2007. Demirel, Ö. Ve diğerleri. Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Öğreti Yayıncılık, Ankara, 2005. Gümüş, B. Ölçme ve Değerlendirme, 1976. İşman, A. Ve diğerleri. Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, Değişim Yayınları, İstnabul, 2003. Karaağaçlı, M. Mesleki ve Teknoloji Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri, Nobel yayınları, ankara, 2002.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenme ve Öğretme, Öğretim ortamı, Okul ve çevre
2 Mesleki eğitim, Mesleki eğitimin önemi, Mesleki eğitimle ilgili yönetmelikler
3 Kitap inceleme ve değerlendirme (uygulama: ders kitaplarının incelenmesi ve raporlaştırılması)
4 Eğitim ve öğretim etkinliklerinin planlanması
5 Plan yapmanın önemi ve faydaları, iyi bir planın özellikleri (uygulama: yıllık plan yapma)
6 Öğretim programı ve öğeleri (uygulama: yıllık plan sunumları)
7 Günlük plan ve bölümleri: giriş, geliştirme ve değerlendirme (uygulama: günlük plan hazırlama
8 Ders Çalışma Haftası
9 Ara Sınav
10 Gezi-gözlem ve deney planlarının özellikleri (uygulama: gezi-gözlem ve deney planı yapma)
11 Hedeflerin aşamalı sınıflandırması, Hedef ve davranış yazma (uygulama: hedef davranış yazma)
12 Eğitim durumlarının düzenlenmesi, öğretim ortamı tasarımı, Modüler öğretim ve uygulaması
13 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar: ortalama, standart sapma (örnekler yaptırma)
14 Sınav türleri, sınav sorusu hazırlamada dikkkat edilecekler (örnek soru sunumu)
15 Hedeflere uygun soru maddelerinin yazımı ve değerlendirilmesi
16 Hedeflere uygun soru maddelerinin yazımı ve değerlendirilmesi
17 Ders Çalışma Haftası
18 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi