Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Kimya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Kimya Öğretmenliği - Lisans EGT452 Özel Öğretim Yöntemleri I Zorunlu 8 7,00 3 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Özel Öğretim Yöntemlerini kavramlaştırmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Özel öğretim yöntemlerinin kavramlarının anlaşılması, çeşitlerinin öğrenilmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Caine, R. N., & Caine, G. (2002). Beyin temelli öğrenme [Making connections: Teaching and the human brain] (G. Ülgen, çevirmen). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. (Orijinal çalışma basım tarihi 1994). Demirel, Ö. (2005) Eğitimde yeni yönelimler, PegemA Yayıncılık Demirel, Ö. ve Altun, E. (ed.) (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kimya Öğretimi Kitabı YÖK/DÜNYA BANKASI MEGP Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara, 1997 Mirzalar Kabapınar, F., “Oluşturmacı anlayış temelinde fen öğretimi ve fen ders kitapları: Bir ders kitabı ünitesi olarak çözünürlük”, Eğitim Araştırmaları (Eurasian Journal of Educational Sciences), 6 (22), 139-149 (2006). Özdaş, A. (2008) Fen ve Teknoloji Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Kimya öğretimine yönelik temel kavramları açıklayabilecektir.
  • Kimya öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri çeşitli konuları anlatırken uygulayabilecektir.
  • Konuların anlatımında uygun materyal seçebilecek ve bunları kullanabilecektir.
  • Kimya dersi öğretim programının temel felsefesini açıklayabilecektir.
  • Programa ait öğrenme alanlarını ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecektir.
  • Kavram haritalarının biyoloji öğretimindeki yerini kavrayabilme
  • Kimyada başlıca kavram yanılgılarını tanıyabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Özel öğretim yöntemleri I dersinin tanıtımı. Oluşturmacı fen eğitimine geçişin gerekliliği: öğrenci örnekleri
2 Vygotsky'nin zihinsel gelişim ve öğrenme teorisi
3 Sosyo-kültürel oluşturmacılık temelinde öğretim tasarlama, sınıf içi uygulamalar
4 Piaget'nin öğrenme kuramı ve zihinsel dengesizlik
5 Kavramsal karmaşa öğretim stratejisi ve sınıf içi uygulamalar
6 Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisi
7 Sunuş yoluyla öğretim ve kavram haritasının kullanım biçimleri
8 Ara sınav
9 Araştırmaya dayalı öğrenme
10 Bruner'in öğrenme kuramı ve buluş yoluyla öğretim
11 Fen/kimya öğretiminde laboratuvar çalışmaları: Yönergeye-dayalı ve araştırmaya-dayalı deneyler
12 Çoklu zeka kuramı ve sınıf içi kullanım biçimleri
13 Oluşturmacılık ve çoklu zeka kuramı temelinde öğretim programı tasarlama
14 Kimya öğretiminde zincirleme benzetimlerden yararlanma
15 Beyin temelli öğrenme
16 Beyin temelli öğrenme
17 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 10 7 70
Ödev ve Hazırlığı 10 6 60
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 8 8
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7