Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Kimya Öğretmenliği - Lisans | EGT452 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 8 | 7,00 | 3 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Kimya Öğretmenliği - Lisans | EGT452 | Özel Öğretim Yöntemleri I | Zorunlu | 8 | 7,00 | 3 | 2 |
Özel Öğretim Yöntemlerini kavramlaştırmak
-
Özel öğretim yöntemlerinin kavramlarının anlaşılması, çeşitlerinin öğrenilmesi.
Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması
Yok
Türkçe
Caine, R. N., & Caine, G. (2002). Beyin temelli öğrenme [Making connections: Teaching and the human brain] (G. Ülgen, çevirmen). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. (Orijinal çalışma basım tarihi 1994). Demirel, Ö. (2005) Eğitimde yeni yönelimler, PegemA Yayıncılık Demirel, Ö. ve Altun, E. (ed.) (2007). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Kimya Öğretimi Kitabı YÖK/DÜNYA BANKASI MEGP Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara, 1997 Mirzalar Kabapınar, F., “Oluşturmacı anlayış temelinde fen öğretimi ve fen ders kitapları: Bir ders kitabı ünitesi olarak çözünürlük”, Eğitim Araştırmaları (Eurasian Journal of Educational Sciences), 6 (22), 139-149 (2006). Özdaş, A. (2008) Fen ve Teknoloji Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Özel öğretim yöntemleri I dersinin tanıtımı. Oluşturmacı fen eğitimine geçişin gerekliliği: öğrenci örnekleri |
2 | Vygotsky'nin zihinsel gelişim ve öğrenme teorisi |
3 | Sosyo-kültürel oluşturmacılık temelinde öğretim tasarlama, sınıf içi uygulamalar |
4 | Piaget'nin öğrenme kuramı ve zihinsel dengesizlik |
5 | Kavramsal karmaşa öğretim stratejisi ve sınıf içi uygulamalar |
6 | Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisi |
7 | Sunuş yoluyla öğretim ve kavram haritasının kullanım biçimleri |
8 | Ara sınav |
9 | Araştırmaya dayalı öğrenme |
10 | Bruner'in öğrenme kuramı ve buluş yoluyla öğretim |
11 | Fen/kimya öğretiminde laboratuvar çalışmaları: Yönergeye-dayalı ve araştırmaya-dayalı deneyler |
12 | Çoklu zeka kuramı ve sınıf içi kullanım biçimleri |
13 | Oluşturmacılık ve çoklu zeka kuramı temelinde öğretim programı tasarlama |
14 | Kimya öğretiminde zincirleme benzetimlerden yararlanma |
15 | Beyin temelli öğrenme |
16 | Beyin temelli öğrenme |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 10 | 7 | 70 |
Ödev ve Hazırlığı | 10 | 6 | 60 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 |