Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans EGT452 Özel Öğretim Yöntemleri I Zorunlu 8 7,00 3 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Özel Öğretim Yöntemlerini kavramlaştırmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Özel öğretim yöntemlerinin kavramlarının anlaşılması, çeşitlerinin öğrenilmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ahmet Doğanay. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara, 2008. Cahit Kavcar. Edebiyat ve Eğitim. Gürbüz Ocak. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara, 2008. Şeref Tan. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara, 2008.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Kimya öğretimine yönelik temel kavramları açıklayabilecektir.
  • Kimya öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri çeşitli konuları anlatırken uygulayabilecektir.
  • Konuların anlatımında uygun materyal seçebilecek ve bunları kullanabilecektir.
  • Kimya dersi öğretim programının temel felsefesini açıklayabilecektir.
  • Programa ait öğrenme alanlarını ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecektir.
  • Kavram haritalarının biyoloji öğretimindeki yerini kavrayabilme
  • Kimyada başlıca kavram yanılgılarını tanıyabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenme stilleri
2 Öğrenme stilleri
3 Öğretim stratejisi
4 Türk Dili ve Edebiyatı nedir ve nasıl öğretilir?
5 Anlatım yöntemi (Teori)
6 Anlatım yöntemi (Uygulama)
7 Eleştirel anlatım yöntemi (Teori)
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Eleştirel anlatım yöntemi (Uygulama)
11 Örnek olay incelemesi (Teori)
12 Örnek olay incelemesi (Uygulama)
13 Problem çözme (Teori)
14 Problem çözme (Uygulama)
15 İşbirliğine dayalı öğretim (Teori)
16 İşbirliğine dayalı öğretim (Uygulama)
17 Ders çalışma haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 15 1 15
Ödev ve Hazırlığı 20 1 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 20 2 40
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 20 2 40
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 20 2 40
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7