Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İlahiyat Fakültesi - İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2010 Ana Müfredat DKA401 Özel Öğretim Yöntemleri II Zorunlu 7 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı din ve ahlak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler hakkında bilgi vermektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim İlke ve Stratejileri Öğretim Yöntem ve Teknikleri sunuş yoluyla öğretim yöntemleri buluş yoluyla öğretim yöntemleri problem çözme yoluyla öğretim yöntemleri diğer yöntem ve teknikler

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

anlatım, soru cevap, tartışma, metin okuma, araştırma, beyin fırtınası, görsel efektler,

Staj Durumu

bu dersin stajı yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Muhsin Hesapçıoğlu, Öğretim İlke ve Yöntemleri, 3. Baskı, Beta Yay, İstanbul, 1994. Halis Ayhan, Türkiye'de Din Eğitimi, M.Ü. İFAV yay, İstanbul, 1999 İlköğretim DKAB Dersi Öğretim Programı ve Klavuzu, MEB, Ankara 2006 M. Faruk Bayraktar, İslam Eğitiminde öğretmen-Öğrenci Münasebetleri, 7. Baskı, M.Ü. İFAV Yay, İstanbul, 2008. Recai Doğan-Cemal Tosun, DKAB Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, PegemA yay, Ankara 2003

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Bilme: Dersin temel terim ve kavramlarını anlama
  • Anlama: Alanın temel terim ve kavramlarını yorumlama
  • Kavrama: Alanda kullanılan yöntem ve teknikleri sınıflandırma
  • Analiz: Alandaki problemleri tanıma
  • Sentez: Pratik problemler için çözüm üretme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğretim İlke ve Stratejileri
2 Öğretim Yöntem ve Teknikleri
3 Anlatım Yöntemi
4 Problem Çözme Yöntemi
5 İşbirliğine Dayalı Öğrenme@ Grup Çalışması Metodu
6 Örnek Olay Yöntemi
7 Tartışma Yöntemi
8 ders Çalışma Haftası
9 Ara sınav
10 Tartışma Teknikleri
11 Gezi-Gözlem Yöntemi
12 Sokratik Metot
13 Eğitsel Oyun Yöntemi
14 Gösteri tekniği
15 Bireysel Çalışma Teknikleri
16 Genel Değerlendirme
17 Ders Çalışma Haftası
18 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi