Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2010 Ana Müfredat | DKA401 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 7 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2010 Ana Müfredat | DKA401 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 7 | 5,00 | 2 | 2 |
Dersin amacı din ve ahlak öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler hakkında bilgi vermektir.
-
Öğretim İlke ve Stratejileri Öğretim Yöntem ve Teknikleri sunuş yoluyla öğretim yöntemleri buluş yoluyla öğretim yöntemleri problem çözme yoluyla öğretim yöntemleri diğer yöntem ve teknikler
anlatım, soru cevap, tartışma, metin okuma, araştırma, beyin fırtınası, görsel efektler,
bu dersin stajı yok
Türkçe
Muhsin Hesapçıoğlu, Öğretim İlke ve Yöntemleri, 3. Baskı, Beta Yay, İstanbul, 1994. Halis Ayhan, Türkiye'de Din Eğitimi, M.Ü. İFAV yay, İstanbul, 1999 İlköğretim DKAB Dersi Öğretim Programı ve Klavuzu, MEB, Ankara 2006 M. Faruk Bayraktar, İslam Eğitiminde öğretmen-Öğrenci Münasebetleri, 7. Baskı, M.Ü. İFAV Yay, İstanbul, 2008. Recai Doğan-Cemal Tosun, DKAB Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri, PegemA yay, Ankara 2003
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğretim İlke ve Stratejileri |
2 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
3 | Anlatım Yöntemi |
4 | Problem Çözme Yöntemi |
5 | İşbirliğine Dayalı Öğrenme@ Grup Çalışması Metodu |
6 | Örnek Olay Yöntemi |
7 | Tartışma Yöntemi |
8 | ders Çalışma Haftası |
9 | Ara sınav |
10 | Tartışma Teknikleri |
11 | Gezi-Gözlem Yöntemi |
12 | Sokratik Metot |
13 | Eğitsel Oyun Yöntemi |
14 | Gösteri tekniği |
15 | Bireysel Çalışma Teknikleri |
16 | Genel Değerlendirme |
17 | Ders Çalışma Haftası |
18 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|