Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Kimya Öğretmenliği - Lisans | KMY501 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 9 | 8,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Kimya Öğretmenliği - Lisans | KMY501 | Özel Öğretim Yöntemleri II | Zorunlu | 9 | 8,00 | 2 | 2 |
Bu dersin amacı Oluşturmacı öğrenme anlayışı ve öğretim yöntemlerinin incelenmesi ve kimya kavramlarına uygulanmasıdır
-
Kimyada kavramlar, temel kimya kavram yanılgıları, Kavramsal anlama amaçlı öğretim yöntemleri, Kimyada kavram yanılgılarını gidermek üzere öğretim tasarlanması ve değerlendirilmesi, Bir öğretim yöntemi olarak kavram karikatürlerinin tasarlanması ve kullanılması, Kavram karikatürüne dayalı dersin işlenişi, Süreç-aşamalı resimlerin tasarlanması, Süreç-aşamalı resimlere dayalı öğretimin uygulanması
öğrenci merkezli, soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğretim, sunuş yoluyla öğretim,
Yok
Türkçe
Eğitim yazılımları (Akademedya, Bilden, Elit) Erduran, S., Simon, S. & Osborne, J. (2004). TAPping into argumentation: Developments in the application of Toulmin’s argument pattern for studying science discourse. Science Education, 88(6), 915-933. Kabapınar, F. (2006). Fen öğretiminde kavram karikatürleri: Oluşturmacı bir öğretim yöntemi. İlköğretim çağına genel bir bakış (Ed. Ayla Oktay ve Özgül Polat Unutkan). İstanbul: Morpa yayıncılık (243-264). Kabapınar, F., “Kavram yanılgılarının ölçülmesinde kullanılabilecek bir ölçeğin bilgi-kavrama düzeyini ölçmeyi amaçlayan ölçekten farklılıkları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 35, 398-417 (2003). Kabapınar, F., “Oluşturmacı (constructivist) fen öğretimi”, Aktif öğrenme ve öğretme yöntemleri (Ed: Ş. Şınkır, Ş. Büyüköztürk, A. Balcı), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, 1-24 (2003). Kabapınar, F., “Yapılandırmacı öğrenme sürecine katkıları açısından fen derslerinde kullanılabilecek bir öğretim yöntemi olarak kavram karikatürleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (Educational Sciences: Theory and Practice), 5(1), 101-146 (2005). Knowlton, S.R. & Barefoot, B.O. (eds.) (1999). Using national newspapers in the college classroom: Resources to improve teaching and learning. University of South Carolina and the New York Times. Mirzalar Kabapınar, F., “Multi-frame illustrations: A molecular visual strategy in learning and teaching chemistry concepts”, Australian Journal of Education in Chemistry, 69, 11-16 (2009). Özdaş, A. (2008) Fen ve Teknoloji Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
YOK
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Kimyada kavramlar, temel kimya kavram yanılgıları |
2 | Kavramsal anlama amaçlı öğretim yöntemleri |
3 | Kimyada kavram yanılgılarını gidermek üzere öğretim tasarlanması ve değerlendirilmesi |
4 | Bir öğretim yöntemi olarak kavram karikatürlerinin tasarlanması ve kullanılması |
5 | Kavram karikatürüne dayalı dersin işlenişi |
6 | Süreç-aşamalı resimlerin tasarlanması |
7 | Süreç-aşamalı resimlere dayalı öğretimin uygulanması |
8 | Ara sınav |
9 | Yöntemsel anlama amaçlı öğretim tasarlama |
10 | Bilimsel süreç becerilerinin ölçülmesi |
11 | Bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi |
12 | Argumantasyona dayalı öğretim tasarımı |
13 | Kimya eğitiminde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri |
14 | Sondaj sorusu hazırlama ve pilot çalışmalar |
15 | Kimya öğretiminde internet teknolojisinin kullanımı ve örnek yazılımlar |
16 | Kimya öğretiminde gazetelerin kullanılması |
17 | Yarı yıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 30 | 1 | 30 |
Ödev ve Hazırlığı | 50 | 1 | 50 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 30 | 1 | 30 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 16 | 6 | 96 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |