Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Kimya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Kimya Öğretmenliği - Lisans KMY501 Özel Öğretim Yöntemleri II Zorunlu 9 8,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Oluşturmacı öğrenme anlayışı ve öğretim yöntemlerinin incelenmesi ve kimya kavramlarına uygulanmasıdır

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Kimyada kavramlar, temel kimya kavram yanılgıları, Kavramsal anlama amaçlı öğretim yöntemleri, Kimyada kavram yanılgılarını gidermek üzere öğretim tasarlanması ve değerlendirilmesi, Bir öğretim yöntemi olarak kavram karikatürlerinin tasarlanması ve kullanılması, Kavram karikatürüne dayalı dersin işlenişi, Süreç-aşamalı resimlerin tasarlanması, Süreç-aşamalı resimlere dayalı öğretimin uygulanması

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

öğrenci merkezli, soru-cevap, tartışma, buluş yoluyla öğretim, sunuş yoluyla öğretim,

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Eğitim yazılımları (Akademedya, Bilden, Elit) Erduran, S., Simon, S. & Osborne, J. (2004). TAPping into argumentation: Developments in the application of Toulmin’s argument pattern for studying science discourse. Science Education, 88(6), 915-933. Kabapınar, F. (2006). Fen öğretiminde kavram karikatürleri: Oluşturmacı bir öğretim yöntemi. İlköğretim çağına genel bir bakış (Ed. Ayla Oktay ve Özgül Polat Unutkan). İstanbul: Morpa yayıncılık (243-264). Kabapınar, F., “Kavram yanılgılarının ölçülmesinde kullanılabilecek bir ölçeğin bilgi-kavrama düzeyini ölçmeyi amaçlayan ölçekten farklılıkları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 35, 398-417 (2003). Kabapınar, F., “Oluşturmacı (constructivist) fen öğretimi”, Aktif öğrenme ve öğretme yöntemleri (Ed: Ş. Şınkır, Ş. Büyüköztürk, A. Balcı), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları, 1-24 (2003). Kabapınar, F., “Yapılandırmacı öğrenme sürecine katkıları açısından fen derslerinde kullanılabilecek bir öğretim yöntemi olarak kavram karikatürleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (Educational Sciences: Theory and Practice), 5(1), 101-146 (2005). Knowlton, S.R. & Barefoot, B.O. (eds.) (1999). Using national newspapers in the college classroom: Resources to improve teaching and learning. University of South Carolina and the New York Times. Mirzalar Kabapınar, F., “Multi-frame illustrations: A molecular visual strategy in learning and teaching chemistry concepts”, Australian Journal of Education in Chemistry, 69, 11-16 (2009). Özdaş, A. (2008) Fen ve Teknoloji Öğretimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.

Dersin Web Sayfası

YOK

Öğrenme Çıktıları

  • Kimyadaki kavram yanılgılarının farkına varır.
  • Kavram yanılgılarının gidermek üzere öğretim tasarlar.
  • Öğretimde kullanmak üzere görsel materyaller tasarlar.
  • Bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik tasarladığı öğretimi değerlendirir.
  • Kavramsal sorular hazırlar, uygular ve geçerliğini belirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Kimyada kavramlar, temel kimya kavram yanılgıları
2 Kavramsal anlama amaçlı öğretim yöntemleri
3 Kimyada kavram yanılgılarını gidermek üzere öğretim tasarlanması ve değerlendirilmesi
4 Bir öğretim yöntemi olarak kavram karikatürlerinin tasarlanması ve kullanılması
5 Kavram karikatürüne dayalı dersin işlenişi
6 Süreç-aşamalı resimlerin tasarlanması
7 Süreç-aşamalı resimlere dayalı öğretimin uygulanması
8 Ara sınav
9 Yöntemsel anlama amaçlı öğretim tasarlama
10 Bilimsel süreç becerilerinin ölçülmesi
11 Bilimsel süreç becerilerinin değerlendirilmesi
12 Argumantasyona dayalı öğretim tasarımı
13 Kimya eğitiminde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri
14 Sondaj sorusu hazırlama ve pilot çalışmalar
15 Kimya öğretiminde internet teknolojisinin kullanımı ve örnek yazılımlar
16 Kimya öğretiminde gazetelerin kullanılması
17 Yarı yıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 30 1 30
Ödev ve Hazırlığı 50 1 50
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 30 1 30
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 16 6 96
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5