Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2023 - Coğrafya - Lisans | COG4102 | Paleocoğrafya | Zorunlu | 8 | 7,00 | 4 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2023 - Coğrafya - Lisans | COG4102 | Paleocoğrafya | Zorunlu | 8 | 7,00 | 4 | 0 |
Yerküre'yi meydana getiren temel bileşenler olan ve yer sistemleri olarak adlandırılan litosfer, atmosfer, hidrosfer ve biyosferin genel özelliklerinin kavranması, kendi içlerinde işleyen süreçlerin ve birbirleriyle etkileşiminin anlaşılması dersin temel amacıdır. Ayrıca, günümüz doğal ortam koşullarının temelinde yer alan dinamiklere dair karakteristiklerin öğrenilerek, sebep-sonuç ve ilişkiler ağı çözümlemelerinin yapılabilmesine yönelik becerilerin kazandırılması da hedeflenmektedir. Bu ders sayesinde öğrenci daha sonraki dönemlerde alacağı jeomorfoloji, klimatoloji, hidrografya ve biyocoğrafya ile bunların türevleri konumundaki dersler için de bir hazır bulunuşluk haline erişerek kavramayı kolaylaştırıcı altyapıya sahip olacaktır.
-
Paleocoğrafik süreç ve olaylar ile güncel coğrafi yapının arka planının anlaşılmasını içerir.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, gözlem, gezi, ödev
-
Türkçe
Ketin, İ. (2005). Genel Jeoloji, Yebilimlerine Giriş. İTÜ Vakfı Yayınları. Şengör, A. M. C. (1980). Türkiye Neotektoniğinin Esasları. T.J.K. Konferans Serisi, No: 2. Ankara. Ardos, M. (1996). Türkiye'de Kuvaterner Jeomorfolojisi. Çantay Kitabevi. Erol, O. (1979). Dördüncü Çağ (Kuvaterner). Ankara Üniversitesi D.T.C.F. Yayınları, No: 289. Kayan, İ. (1998). "Yeni yaklaşımlarla Türkiye'nin Plio-Kuaterner paleocoğrafyası". A.Ü. TÜCAUM Dergisi 6, 189-197. Ankara.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Paleocoğrafyanın konu ve kapsamı, evrenin tekamül seyri |
2 | Paleocoğrafik devirler: Prekambriyen, Paleozoyik, Mezozoyi |
3 | Paleocoğrafik devirler: Senozoyik-1 Tersiyer |
4 | Paleocoğrafik devirler: Senozoyik-2 Kuvaterner |
5 | Paleosismoloji, tektonik hareketler, volkanizma |
6 | Stratigrafi, erozyonal süreçler, flüvyal süreçler |
7 | Paleoklimatoloji, östatik hareketler, gölsel süreçler |
8 | Ara sınav |
9 | Glasiyal ve periglasiyal süreçler, lösler |
10 | Paleosoller, evaporitler, eoliyen süreçler |
11 | Paleoekoloji, paleoflora, paleofauna |
12 | Prehistorik dönem, antropojenik süreçler, arkeocoğrafya |
13 | Paleocoğrafik çalışmalarda ölçme ve analiz teknikleri |
14 | Palecoğrafya çalışmalarında görüntüleme ve görselleştirme yöntemleri |
15 | Süreç analizleri ve paleocoğrafik yorumlamanın temel kaideleri |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı (final) |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Teorik Ders Saati | 4 | 32 | 128 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |