Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Pazarlama - 2013 | PAZ1001 | Pazarlama İlkeleri | Zorunlu | 1 | 7,00 | 5 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Pazarlama - 2013 | PAZ1001 | Pazarlama İlkeleri | Zorunlu | 1 | 7,00 | 5 | 0 |
Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
-
İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek Pazar bölümlerini değerlendirmek Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak Fiyatın uyarlanmasını sağlamak Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak Pazarlama kanallarını belirlemek Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak
Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri kullanılır.
Yok
Türkçe
İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi,2008 Mehmet Karafakıoğlu, Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Literatür Yayınları, 2007
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek |
2 | Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek |
3 | Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek Pazar bölümlerini değerlendirmek |
4 | Pazar bölümlerini değerlendirmek Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak |
5 | Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak |
6 | Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak |
7 | Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak |
10 | Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak Fiyatın uyarlanmasını sağlamak |
11 | Fiyatın uyarlanmasını sağlamak Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak |
12 | Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak |
13 | Pazarlama kanallarını belirlemek |
14 | Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak |
15 | Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Demo ve Hazırlığı | 14 | 5 | 70 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 12 | 24 |