Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Pazarlama

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Pazarlama - 2013 PAZ1001 Pazarlama İlkeleri Zorunlu 1 7,00 5 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek Pazar bölümlerini değerlendirmek Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak Fiyatın uyarlanmasını sağlamak Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak Pazarlama kanallarını belirlemek Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğretim yöntem ve teknikleri olarak, anlatım, problem çözme, soru-cevap, grup çalışması, araştırma ve bireysel öğretim yöntem ve teknikleri kullanılır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitabevi,2008 Mehmet Karafakıoğlu, Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Literatür Yayınları, 2007

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İlgili birimlere pazarlama kanallarına ilişkin bilgi sağlamak
  • Fiyatlandırma stratejilerinin belirlenmesine katkıda bulunmak
  • Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturmak
  • Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunmak
  • Pazarlama çevresini analiz etmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 İşletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz etmek İşletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışını belirlemek Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek
2 Kontrol edilemeyen değişkenleri belirlemek Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek
3 Kontrol edilebilen değişkenleri belirlemek Pazar bölümlerini değerlendirmek
4 Pazar bölümlerini değerlendirmek Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak
5 Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlamak Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak
6 Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olmak Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak
7 Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olmak Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma
8 Ara Sınav Haftası
9 Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alma Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak
10 Fiyatın belirlenmesine yardımcı olmak Fiyatın uyarlanmasını sağlamak
11 Fiyatın uyarlanmasını sağlamak Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak
12 Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunmak
13 Pazarlama kanallarını belirlemek
14 Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlamak
15 Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlamak
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 5 70
Demo ve Hazırlığı 14 5 70
Arasınav ve Hazırlığı 2 7 14
Final ve Hazırlığı 2 12 24

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi