Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Pazarlama

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Pazarlama - 2013 YDI2040 Pazarlama İngilizcesi Zorunlu 4 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerin mesleki terminolojik bilgilerinin gelişmesini sağlamak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Pazarlamanın şimdi ve geçmişi pazarlama çevresi Pazar bilgilerinin toplanması Pazar bölümlendirmesi Tüketici davranışı Ürün Yeni ürünün pazarlanması Tüketicinin karar alma süreci pazarlama kanalı Tanıtım stratejisi yeni ürünün fiyatlandırılması Ekonomi terimleri konularıyla ilgili terminoloji

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, konuyla ilgili soruların cevaplandırılması, alıştırmalar

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Marketing D. P. REIN Marketing Management Philip KOTLER, Prentice Hall, 13. Edition, 2009

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Pazarlamanın tanımını İngilizce olarak yapmak ve temel pazarlama terminolojisini anlamak
  • Marketing Environment – Gathering Market Information- Market Segmentation – Consumer Behaviour’ konularıyla ilgili terminolojiyi ezberlemek
  • Ürün çeşitlerinin İngilizcelerini kavramak
  • Uluslar arası teslim şekillerinin anlamlarını kavramak
  • Tanıtım, Fiyatlandırma Stratejilerini İngilizce olarak anlamak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Marketing, past and present (Pazarlamanın şimdi ve geçmişi)
2 Marketing Environment (pazarlama çevresi)
3 Gathering Market Information (Pazar bilgilerinin toplanması)
4 Market Segmentation (Pazar bölümlendirmesi)
5 Consumer Behaviour (Tüketici davranışı)
6 Products (Ürün)
7 Incoterms and Foreign Trade Terms (Customs, Import, Export)
8 Ara Sınav Haftası
9 Marketing a New product (Yeni ürünün pazarlanması)
10 Consumer Decision-Making (Tüketicinin karar alma süreci)
11 Marketing Channel (pazarlama kanalı)
12 Promotion Strategy (Tanıtım stratejisi)
13 Pricing of New Products (yeni ürünün fiyatlandırılması)
14 Economic Terms (Ekonomi terimleri)
15 Economic Terms
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 10 20
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 2 10 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi