Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Pazarlama

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2025 - Pazarlama - Önlisans PAZ2061 Pazarlama Mevzuatı Seçmeli 4 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Pazarlama eğitimi alan öğrencilere, kendi alanlarındaki temel hukuksal bilgileri vermek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk Özel hukuku, Türk Özel Hukukun Dayanakları ve Hukuk sistemi Pazarlama Mevzuatı ile ilgili Kavramlar Sözleşme (Akit) Hukuku Sözleşme (Akit) Türleri Sözleşmelerin (Akitlerin) Oluşumu için Temel Şartlar ve Şekil Esasları Tüketiciyi Koruma Hakkında Yasal Mevzuat: Satış türleri Ayıplı mal ve sonuçları Tüketicinin başvurabileceği yasal yollar Taksitli satışlar Mesafeli satışlar Tüketici mahkemeleri Haksız rekabet

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Erdal Ünsalan, Pazarlama Mevzuatı, Detay Yayıncılık, İkinci Baskı, Ankara, Aralık 2010. Muazzez Babacan, Pazarlama Mevzuatı, Detay Yayıncılık, İkinci Baskı, Ankara http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Türk Özel hukuku, Türk Özel Hukukun Dayanakları ve Hukuk sistemi hakkında genel bilgi edinilir.
  • Pazarlama Mevzuatı ile ilgili Kavramlar, Sözleşme (Akit) Hukuku ve Türleri hakkında işletme içindeki uygulamaları öğrenilir.
  • Pazarlamacıların tüketici ile ilişkileri anlaşma şekilleri öğrenilir.
  • Satış şekilleri, bu ilişkilerde yapılabilecek sözleşmeler ve özellikleri, Tüketici hakları yasası hakkında bilgi sahibi olunur
  • Oluşabilecek uyuşmazlıklar ve çözüm şekillerini bilinir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Türk Özel hukuku, Türk Özel Hukukun Dayanakları ve Hukuk sistemi
2 Pazarlama Mevzuatı ile ilgili Kavramlar, Sözleşme (Akit) Hukuku,
3 Sözleşme (Akit) Türleri
4 Sözleşmelerin (Akitlerin) Oluşumu için Temel Şartlar ve Şekil Esasları
5 Sözleşmelerin (Akitlerin) Oluşumunda Uygunsuzluk Durumları ve Çözümleri,
6 Sözleşmelerin (Akitlerin) Uygulanmasında Temsil Durumları
7 Tüketiciyi koruma hakkında yasal mevzuat ve İşletmeler açısından uygulanması
8 Ara Sınav Haftası
9 B.M. Tüketici Hakları Evrensel Beyannamesi
10 Ayıplı mal ve sonuçları, Tüketicinin başvurabileceği yasal yollar
11 Taksitli satışlar
12 Mesafeli satışlar
13 Tüketici mahkemeleri
14 Haksız rekabet
15 Genel tekrar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 20 20
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Final ve Hazırlığı 1 30 30

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi