Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezsiz Yüksek Lisans (Uzaktan Öğretim) - Fen Bilimleri Enstitüsü - Mühendislik Yönetimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2019- Mühendislik Yönetimi (Uzaktan Eğitim) MY7109 Pazarlama Yönetimi Seçmeli 1 6,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı: farklı temellerden gelen katılımcılara, işletmenin önemli yönetimsel fonksiyonlarından biri olan pazarlama kavramını farklı boyutları ile tanıtmak, temel pazarlama kavramlarını iletmek, gerçek yaşam örneklerinden yola çıkarak pazarlama başarı ve başarısızlıklarının örneklerini sunmak, hızla değişen 21.yüzyıl pazarlama ortamını ve geleceğini tartışmaya açmak, etkin pazarlama stratejisi oluşturmak ve pazarlama alanında kariyer fırsatlarını irdelemektir. Bu amaçlara ulaşabilmek için Pazarlama Yönetimi dersi; pazarlama ve ilgili kavramları tanımlamak ve tartışmak, pazarlama çevresini belirlemek, müşteri davranışı olarak tüketici ve işletmeyi anlamak, Pazar bölümlemesi, hedefleme, konumlandırma konularını irdeleyerek, pazarlama stratejileri üzerine odaklanır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Pazarlama kavramlarını tanımlamak, temel pazar bölümleme, hedefleme ve strateji

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunumlar ve uygulama çalışmaları

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1 Kotler, P. Ve Armstrng, G. (2018). Pazarlama İlkeleri, Beta Yayıncılık 2 https://recrodigital.com/dunyada-ve-turkiyede-internet-sosyal-medya-kullanimi-2022/ 3 https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/224045 4 Kültürel Farklılaşma ve Hofstede, http://marketprivate.blogspot.com/2010/10/kulturel-farklilasma-ve-hofstede.html 5 https://www.bbc.com/turkce/haberler-turkiye-59783576

Dersin Web Sayfası

https://ues.marmara.edu.tr/Activity/Index/BE1A449C7A0F07F24E2613BDA5E9C959

Öğrenme Çıktıları

  • Pazarlama ile ilgili temel kavramları ve terminolojiyi anlamak
  • Pazarlamada stratejik düşünmenin önemini kavramak
  • Pazarlama planı ve stratejileri geliştirebilmek
  • Pazarlama planı ve stratejilerini analiz etmek
  • Pazarlama planı ve stratejilerini yorumlamak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Pazarlama Nedir? İlgili Kavramlar
2 Pazarlama Çevresi
3 Stratejik Pazarlama Planı
4 Pazarlama Araştırması
5 Tüketici Pazarları
6 Örgütsel Pazarlar
7 Pazar Bölümlemesi, Hedefleme ve Konumlandırma
8 Vize
9 Yeni Ürün ve Ürün Yaşam Eğrisi Stratejileri
10 Marka ve Ürün Stratejileri
11 Hizmet Stratejileri
12 Fiyat Stratejileri
13 Dağıtım Kanalı Stratejileri
14 İletişim Stratejileri
15 İletişim Stratejileri
16 Final çalışma haftası
17 Final Sınav haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 20
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 80
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 16 4 64
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 16 1 16
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi