Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019- Mühendislik Yönetimi (Uzaktan Eğitim) | MY7109 | Pazarlama Yönetimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2019- Mühendislik Yönetimi (Uzaktan Eğitim) | MY7109 | Pazarlama Yönetimi | Seçmeli | 1 | 6,00 | 3 | 0 |
Dersin amacı: farklı temellerden gelen katılımcılara, işletmenin önemli yönetimsel fonksiyonlarından biri olan pazarlama kavramını farklı boyutları ile tanıtmak, temel pazarlama kavramlarını iletmek, gerçek yaşam örneklerinden yola çıkarak pazarlama başarı ve başarısızlıklarının örneklerini sunmak, hızla değişen 21.yüzyıl pazarlama ortamını ve geleceğini tartışmaya açmak, etkin pazarlama stratejisi oluşturmak ve pazarlama alanında kariyer fırsatlarını irdelemektir. Bu amaçlara ulaşabilmek için Pazarlama Yönetimi dersi; pazarlama ve ilgili kavramları tanımlamak ve tartışmak, pazarlama çevresini belirlemek, müşteri davranışı olarak tüketici ve işletmeyi anlamak, Pazar bölümlemesi, hedefleme, konumlandırma konularını irdeleyerek, pazarlama stratejileri üzerine odaklanır.
-
Pazarlama kavramlarını tanımlamak, temel pazar bölümleme, hedefleme ve strateji
Sunumlar ve uygulama çalışmaları
-
Türkçe
1 Kotler, P. Ve Armstrng, G. (2018). Pazarlama İlkeleri, Beta Yayıncılık 2 https://recrodigital.com/dunyada-ve-turkiyede-internet-sosyal-medya-kullanimi-2022/ 3 https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/224045 4 Kültürel Farklılaşma ve Hofstede, http://marketprivate.blogspot.com/2010/10/kulturel-farklilasma-ve-hofstede.html 5 https://www.bbc.com/turkce/haberler-turkiye-59783576
https://ues.marmara.edu.tr/Activity/Index/BE1A449C7A0F07F24E2613BDA5E9C959
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Pazarlama Nedir? İlgili Kavramlar |
2 | Pazarlama Çevresi |
3 | Stratejik Pazarlama Planı |
4 | Pazarlama Araştırması |
5 | Tüketici Pazarları |
6 | Örgütsel Pazarlar |
7 | Pazar Bölümlemesi, Hedefleme ve Konumlandırma |
8 | Vize |
9 | Yeni Ürün ve Ürün Yaşam Eğrisi Stratejileri |
10 | Marka ve Ürün Stratejileri |
11 | Hizmet Stratejileri |
12 | Fiyat Stratejileri |
13 | Dağıtım Kanalı Stratejileri |
14 | İletişim Stratejileri |
15 | İletişim Stratejileri |
16 | Final çalışma haftası |
17 | Final Sınav haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 20 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 80 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 16 | 4 | 64 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |