Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme - Lisans - 2013 | PAZ4017 | Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar | Seçmeli | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
İşletme - Lisans - 2013 | PAZ4017 | Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar | Seçmeli | 7 | 5,00 | 3 | 0 |
Bu derste, pazarlamanın bilimsel başlangıcından bugüne kadarki gelişmeler teorik ve pratik yanlarıyla ele alınıp geleneksel pazarlama ile güncel pazarlama arasındaki farklar vurgulanmak suretiyle pazarlamanın nereye doğru evrildiği, gelecekte pazarlamacıl
-
Temel pazarlama kavramları, pazarlama teorisi,eleştirel düşünce, pazarlamanın temel sorunları, pazarlama ekolleri, 21. yüzyılda pazarlama anlayışı, postmodern pazarlama, deneyimsel pazarlama, tüketim kültürü, medyada propaganda ve manipülasyon, medya okur
Sunumlar, konuklar
-
Türkçe
Varinli, İnci (2012). 'Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar', 3. Baskı, Detay Yayıncılık Varinli, İnci ve Kahraman Çatı (2010). 'Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler', 2. Baskı, Detay Yayıncılık Gürdal, Sahavet (Ed.) (2009). 'Benim maaşımı kim ödüyor?', 1. Baskı, Yaprak Yayınları Aksoy, Ramazan (2012). 'İnternet ortamında pazarlama', 3. Baskı, Seçkin Yayıncılık Tek, Ömer Baybars (2006). 'Pazarlamada değer yaratmak', Hayat Yayıncılık Maden, Deniz (2013). 'En değerli ortağınızı keşfedin: Müşteri (Pazarlamad müşteri katılımı ve birlikte yaratma (co-creation))', Seçkin Yayıncılık Odabaşı, Yavuz (2012). 'Postmodern pazarlama: Tüketim ve Tüketici', 3. Baskı, Mediacat Kitapları Odabaşı, Yavuz (2009). 'Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)', 7. Baskı, Sistem Yayıncılık Godin, Seth (2001). 'Permission Marketing: İnternet ekonomisine özel yeni bir pazarlama önerisi', Rota Yayınları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş, pazarlamaya genel bir bakış |
2 | Temel pazarlama kavramları |
3 | Pazarlama teorisi, eleştirel düşünce, pazarlamanın temel sorunları |
4 | Pazarlama ekolleri, 21. yüzyılda pazarlama anlayışı |
5 | Postmodern pazarlama |
6 | Deneyimsel pazarlama |
7 | Tüketim kültürü, medyada propaganda ve manipülasyon, medya okuryazarlığı |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Değer pazarlaması, izinli pazarlama, ilişkisel pazarlama |
10 | Dijital pazarlama-1 (İnternet ortamında pazarlama, veri tabanlı pazarlama) |
11 | Dijital pazarlama-2 (mobil pazarlama), omni-channel ve bütünleşik pazarlama |
12 | Sürdürülebilir pazarlama, yeşil pazarlama, pazarlamanın karanlık yüzü, sosyal pazarlama |
13 | Nöropazarlama, retro pazarlama |
14 | Pazarlamada diğer trendler: etkinlik pazarlaması, amaca yönelik pazarlama |
15 | Pazarlamada diğer trendler: niş pazarlama, viral pazarlama |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |