Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - İşletme (İÖ) - Muhasebe ve Finansman PAZ3059 Pazarlamada Halkla İlişkiler Seçmeli 6 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Halkla ilişkiler hakkında teorik ve pratik bilgiler edinmek, halkla ilişkilerin pazarlamayla ilişkili olan yönü üzerinde daha detaylı bir şekilde durmak suretiyle pazarlamaya neler katabileceğini araştırmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Pazarlamaya yönelik halkla ilişkiler satışı ve hedef kitleyi memnun etmeyi amaçlayan, şirketlerin ve tüketicilerin isteklerini, çıkarlarını ve özel ilgi alanlarını belirleyip güvenilir bilgi ve etkileşim iletişimini kullanan yürütme ve değerlendirme sürec

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

-

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Tengilimoğlu, Dilaver ve Yüksel Öztürk (2011). ‘İşletmelerde Halkla İlişkiler’, 3. Baskı, Seçkin Yayıncılık. Alikişioğlu, Mehmet (2009). ‘Halkla İlişkiler: Pazarlama Yönlü Bir Yaklaşım’, Okan Üniversitesi Yayınları. Sabuncuoğlu, Zeyyat (2013). ‘İşlet

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Halkla ilişkiler kampanya hazırlama süreci
  • Pazarlama halkla ilişkilerinin işletmenin bütünleşik pazarlama iletişimindeki rolü ve önemi
  • Halkla ilişkilerde medyayla ilişkilerin nasıl geliştirilmesi gerektiği
  • Halkla ilişkilerde imaj oluşturma
  • Halkla İlişkilerde kriz yönetimi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş
2 Pazarlama Halkla ilişkileri, tanımı, tarihçesi ve yakın kavramlar; pazarlama halkla ilişkilerindede izlenen amaçlar ve ilkeler
3 Halkla ilişkilerin kurumsal temelleri (işletmelerde halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler)
4 İşletmelerde halkla ilişkiler biriminin örgütlenmesi; pazarlama yönelimli halkla ilişkiler (PYHİ)
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler
6 H.İ. faaliyetlerinde kullanılan iletişim araçları
7 Halkla İlişkilerde İmaj Oluşturma
8 Ara Sınav Haftası
9 Halkla İlişkiler ve İletişim, Sunumlar
10 Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, Sunumlar
11 İşletmelerde Halkla İlişkiler Programının Geliştirilmesi (araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme), Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi
12 Kriz Yönetiminde Halkla İlişkiler, Sunumlar
13 Pazarlama Halkla İlişkilerinde Etik, Sunumlar
14 Pazarlama Halka İlişkilerinin Geleceği, Sunumlar
15 Tekrar Dersi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 14 42
Proje ve Hazırlığı 0 1 0
Ödev ve Hazırlığı 0 1 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 14 0
Atölye ve Hazırlığı 0 1 0
Sunum ve Hazırlığı 0 1 0
Seminer ve Hazırlığı 0 1 0
Demo ve Hazırlığı 0 1 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 1 0
Rapor ve Hazırlığı 0 1 0
Arasınav ve Hazırlığı 20 1 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 1 0
Final ve Hazırlığı 30 1 30
Teorik Ders Saati 3 14 42
Uygulama Ders Saati 0 14 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5