Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Pazarlama(İÖ) - 2013 | PAZ2050 | Pazarlamada Yeni Trendler | Seçmeli | 4 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Pazarlama(İÖ) - 2013 | PAZ2050 | Pazarlamada Yeni Trendler | Seçmeli | 4 | 4,00 | 3 | 0 |
Pazarlama alanındaki yeni trendler çoğunlukla teknoloji kullanımıyla doğru orantılı gelişmektedir. Televizyon, internet derken şimdi de akıllı telefonların hızla yayılmasıyla pazarlama da hızlanmıştır. Teknoloji, farklı ülkelerden ve kültürlerden gelen insanları birleştirmek adına dünyayı küresel bir alana dönüşmüştür. İnternet, işletmeler için yatırım getirisi elde etmek açısından kullanılabilecek güçlü bir araç olduğundan, dijital pazarlamaya yatırım yapmak göz ardı edilemez hale gelmiştir. Bu noktada, rekabet edebilmek için pazarlamada yeni trendlere ayak uydurmak işletmeler açısından oldukça önemlidir. Öğrenciler açısından bu bilgilerin öğrenilmesi, sektöre güçlü bir istihdam sağlanmasına yardımcı olacaktır.
-
İnternet ortamında pazarlama bilgilerini edinmiş öğrencilerin, dijital ortamda yeni teknolojik gelişmeler ile güncellenmiş pazarlama stratejilerinin uygulanmasını öğrenmeleri sağlanmıştır. Dijital ortamda hedef Pazar seçimi, stratejik pazarlama kararları ve süreçleri, pazarlama yönetimi ile ilgili uygulamaları, pazarlamada kullanılan yeni trendler (sosyal pazarlama, dijital pazarlama, nero pazarlama, viral pazarlama vb. gibi) ile birlikte anlamalarını sağlamaktır.
Anlatım, tartışma, sunum ve örnek olay çözümü
Staj zorunlu Değildir.
Türkçe
Kolektif. (2005). Yeni Pazarlama Trendleri, Yayınevi: Mediacat Yayıncılık, 1. Baskı. Koray Odabaşı (2019). Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınları.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Postmodern Pazarlama , Retro Pazarlama |
2 | Niş Pazarlama |
3 | Yeşil Pazarlama |
4 | Gerilla Pazarlama |
5 | İnternette Pazarlama |
6 | İçerik Pazarlaması |
7 | Sosyal Pazarlama, İnfluencer Pazarlama |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Kulaktan Kulağa Pazarlama , Viral Pazarlama |
10 | Mobil Pazarlama |
11 | Deneyimsel Pazarlama, Arttırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Kullanımı |
12 | Veri Tabanlı Pazarlama, |
13 | Pazarlamada Yapay Zeka, Nesnelerin İnterneti Kullanımı |
14 | Nöro Pazarlama |
15 | Dijital Pazarlama Uygulama Örnekleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | ||
Rapor ve Hazırlığı | 1 | ||
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 |