Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Pazarlama (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Pazarlama(İÖ) - 2013 PAZ2050 Pazarlamada Yeni Trendler Seçmeli 4 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Pazarlama alanındaki yeni trendler çoğunlukla teknoloji kullanımıyla doğru orantılı gelişmektedir. Televizyon, internet derken şimdi de akıllı telefonların hızla yayılmasıyla pazarlama da hızlanmıştır. Teknoloji, farklı ülkelerden ve kültürlerden gelen insanları birleştirmek adına dünyayı küresel bir alana dönüşmüştür. İnternet, işletmeler için yatırım getirisi elde etmek açısından kullanılabilecek güçlü bir araç olduğundan, dijital pazarlamaya yatırım yapmak göz ardı edilemez hale gelmiştir. Bu noktada, rekabet edebilmek için pazarlamada yeni trendlere ayak uydurmak işletmeler açısından oldukça önemlidir. Öğrenciler açısından bu bilgilerin öğrenilmesi, sektöre güçlü bir istihdam sağlanmasına yardımcı olacaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İnternet ortamında pazarlama bilgilerini edinmiş öğrencilerin, dijital ortamda yeni teknolojik gelişmeler ile güncellenmiş pazarlama stratejilerinin uygulanmasını öğrenmeleri sağlanmıştır. Dijital ortamda hedef Pazar seçimi, stratejik pazarlama kararları ve süreçleri, pazarlama yönetimi ile ilgili uygulamaları, pazarlamada kullanılan yeni trendler (sosyal pazarlama, dijital pazarlama, nero pazarlama, viral pazarlama vb. gibi) ile birlikte anlamalarını sağlamaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, sunum ve örnek olay çözümü

Staj Durumu

Staj zorunlu Değildir.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Kolektif. (2005). Yeni Pazarlama Trendleri, Yayınevi: Mediacat Yayıncılık, 1. Baskı. Koray Odabaşı (2019). Dijital Pazarlama Stratejileri, Cinius Yayınları.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • İnternet ortamında pazarlama bilgilerine sahip, yeni nesil teknolojik uygulamaları kullanabilmesi,
  • Pazarlama alanında kullanılan yeni trendlere hakim olunması
  • Pazarlamada kullanılan yeni trendler (sosyal pazarlama, dijital pazarlama, nero pazarlama, viral pazarlama vb. gibi) ile birlikte müşteriye hizmet verilebilmesi
  • Dijital ortamda hedef Pazar seçimi, stratejik pazarlama kararlarının uygulanabilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Postmodern Pazarlama , Retro Pazarlama
2 Niş Pazarlama
3 Yeşil Pazarlama
4 Gerilla Pazarlama
5 İnternette Pazarlama
6 İçerik Pazarlaması
7 Sosyal Pazarlama, İnfluencer Pazarlama
8 Ara Sınav Haftası
9 Kulaktan Kulağa Pazarlama , Viral Pazarlama
10 Mobil Pazarlama
11 Deneyimsel Pazarlama, Arttırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Kullanımı
12 Veri Tabanlı Pazarlama,
13 Pazarlamada Yapay Zeka, Nesnelerin İnterneti Kullanımı
14 Nöro Pazarlama
15 Dijital Pazarlama Uygulama Örnekleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 1 1
Proje ve Hazırlığı 1 1 1
Ödev ve Hazırlığı 1 1 1
Sunum ve Hazırlığı 1
Rapor ve Hazırlığı 1
Arasınav ve Hazırlığı 1 40 40
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 1 1
Final ve Hazırlığı 1 60 60

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi