Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Doktora - Fen Bilimleri Enstitüsü - Elektronik-Bilgisayar Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Ana Müfredat ELT723 PC-Tabanlı Veri Toplama Çözümleri Seçmeli 2 8,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

1-PC tabanlı bir veri toplama sürecinde, sistem bileşenlerini tanımak. 2-Uygun donanım seçimi için dikkat edilmesi gereken noktaları öğrenmek.3- Başlangıç düzeyinde amaca uygun paket bir otomasyon yazılımı (VisiDAQ, DaqVIEW vb) ile gerçek uygulamalar oluşturmak ve arayüz tasarlamak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bilgisayarlı veri toplama sistemlerinde temel bileşenler: Fiziksel büyüklüğün algılanması (algılayıcı ve dönüştürücüler), İşaret şartlandırıcı modül (Kuvvenlendirme, İzolasyon, Filtreleme ve Doğrusallık), Veri toplama modülleri (örneğin PC ye takılan Veri toplama kartları), işlem, analiz, depolama ve izleme için gerekli bir yazılım. A/D Çevrim: Örnekleme hızı,Throughput (giriş kanal sayısı) Giriş veya çıkış aralığı, Çözünürlük vb Bir Veri toplama sisteminin tasarımında dikkate alınması gereken noktalar veri Toplama donanımlarının terminal tipleri: Anolog Giriş ve Çıkış (AI, AO), sayısal giriş ve çıkış (DI ve DO). Çözünürlük, giriş-çıkış ölçüm aralığı, Kazanç. Yazılım ile donanım arasındaki uyumluluk. Veri toplama yazılımlarının türüne göre avantaj ve dezavantajları: Müşteri ya da kullanıcı tarafından oluşturulacak programlar mı yoksa önceden oluşturulmuş paket yazılımların karşılaştırılması Bir Veri toplama yazılımında bulunması gereken nitelikler: Veri kaydetme, gerçek zamanda hesaplamalar, gerçek zamanda veri izleme (x-y veya sütun grafikleri, metin kutuları) vb.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Laboratuarda bulunanan donanımların tanıtımı ve VisiDAQ programının kullanımına ilişkin 7-8 haftalık sözlü anlatımdan sonra, her bir ögrenci grubuna bir proje verilir. Öğrenciler proje ile ilgili ön araştırmalarını sunduktan sonra, gerçekleştirirler. Proje tamamlandıktan sonra, her bir öğrenciden konunun ilgili literatürdeki yeri ve önemini, tercih ettikleri yöntemi, proje için tasarladıkları arayüz ve geliştirdikleri programı sunmaları istenir. İçerik ve sunuşa göre öğrenciler değerlendirilirler.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi