Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Teknoloji Fakültesi - Tekstil Mühendisliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Tekstil Mühendisliği - 2014 TEM3033 Perakendecilik ve Mağaza Yönetimi Seçmeli 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Perakendecilik ve Mağaza Yönetimi ile ilgili kavramları, yaklaşımları ve yöntemleri teorik ve uygulama açısından anlayabilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme yeteneği edinme.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Perakendecilik Gelişimi, Mevcut Yapısı ve Geleceği; Perakende Mağaza Türleri ve Özellikleri; Perakendeciliği Etkileyen Çevresel Faktörler ; Elektronik Perakendecilik ; Perakendeci İşletmelerde Tüketici Davranışları ; Perakendecilikte Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları ; Perakende Mağaza Yeri Seçimi ; Perakendeci İşletmelerde Satın Alma Süreci; Perakendeci İşletmelerde Ürün ve Kategori Planlaması ; Perakendeci İşletmelerde Tedarik Zinciri Yöntemi ve Lojistik yöntemi ; Perakendeci Mağazalarda Fiyatlandırma; Perakende Pazarlama iletişimi ; Perakendeci Mağazacılık ve Mağaza Atmosferi .

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Örnek uygulama incelemesi; Vaka analizleri; Powerpoint sunum gösterimi; Sözlü anlatım ve soru-cevap uygulaması; Ders notları; Araştırma ödevleri; kaynak öneri ve araştırma (kitap, elektronik referanslar vs.)

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Perakende Pazarlama Yönetimi - Ömer Baybars Tek Ders notları -Gülden Turhan

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Perakendecilik ve mağaza yönetimi ile ilgili teorik bilgi edinme
  • Perakendecilik ve mağaza yönetimi konulu örnek uygulamaları değerlendirebilme
  • Teorik Perakendecilik ve mağaza yönetimi bilgisini uygulamaya dönüştürebilme yeteneği
  • İşletmelerde konu ile ilgili problemleri çözümleyebilme yeteneği
  • Konu ile ilgili bilgisini aktarabilme yeteneği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş
2 Perakendecilik Gelişimi, Mevcut Yapısı ve Geleceği
3 Perakende Mağaza Türleri ve Özellikleri
4 Perakendeciliği Etkileyen Çevresel Faktörler
5 Perakendeci İşletmelerde Tedarik Zinciri Yöntemi ve Lojistik yöntemi
6 Elektronik Perakendecilik
7 Perakendeci İşletmelerde Tüketici Davranışları
8 Ara Sınav Haftası
9 Perakendecilikte Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları
10 Perakende Mağaza Yeri Seçimi
11 Perakendeci İşletmelerde Satın Alma Süreci
12 Perakendeci İşletmelerde Ürün ve Kategori Planlaması
13 Perakendeci Mağazalarda Fiyatlandırma
14 Perakende Pazarlama iletişimi
15 Perakendeci Mağazacılık ve Mağaza Atmosferi
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 4 16
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 4 1 4
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 4 1 4
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 4 2 8
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 5 5 25
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi