Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Güzel Sanatlar Fakültesi - İç Mimarlık

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İç Mimarlık IM2025 Perspektif Seçmeli 3 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenciye, iç ve dış mekanda serbest el çizim tekniklerini ve yöntemlerini tanıtmak; ve bu yöntemleri kendini ifade yolunda bir araç olarak kullanmasını sağlamak amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Farklı bakış yüksekliklerinin ve derinlik etkisinin mekan çiziminde uygulanması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Öğrencinin orantı ve derinliği görmesini sağlamak. Öğrenci kısa sürede serbest el mekan perspektifi çizerek mesleki güven duygusunu geliştirecektir. Öğrenci tasarlanmış bir mekanla serbest el çizimini birleştirecektir. Öğrenci mekan perspektiflerinde renklendirme tekniklerini bir arada kullanacaktır. Öğrenci serbest el çizimlerinden oluşan sunum paftası hazırlayacaktır.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

PERSPEKTİF SANATI, METZGER, HAYALPEREST YAYINCILIK / ÇİZİM SANATI, REMZİ KİTABEVİ / PERSPEKTİF,CEMAL YILDIZ

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrencinin orantı ve derinliği görmesini sağlamak.
  • Öğrenci kısa sürede serbest el mekan perspektifi çizerek mesleki güven duygusunu geliştirecektir.
  • Öğrenci tasarlanmış bir mekanla serbest el çizimini birleştirecektir.
  • Öğrenci mekan perspektiflerinde renklendirme tekniklerini bir arada kullanacaktır.
  • Öğrenci serbest el çizimlerinden oluşan sunum paftası hazırlayacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Perspektifle ilgili ön bilgiler
2 Perspektif tipleri
3 Genel metodla perspektif çizimi
4 Sınıf çalışması, çizim eskizleri
5 Plan ve Perspektif ilişkisi
6 Plan ve Perspektif eskiz çizim çalışması
7 Ara sınav
8 Fotoğraf ve Perspektif bağı
9 Fotoğraf ve Perspektif çizim çalışması
10 Perspektifte insan mekan ilişkisi
11 Figür çalışması
12 Renklendirme teknikleri,
13 uygulama çalışması
14 Yılsonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 12 2 24
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 4 4

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi