Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sosyoloji (İngilizce) - Lisans - 2014 | PHIL1008 | Philosophy of Social Sciences | Zorunlu | 2 | 4,00 | 4 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sosyoloji (İngilizce) - Lisans - 2014 | PHIL1008 | Philosophy of Social Sciences | Zorunlu | 2 | 4,00 | 4 | 0 |
Bu ders sosyal bilimler felsefesi alanındaki tartışmalara bir giriş niteliğindedir. Sosyal bilimlerin değişik disiplinlerini nesne-kurulumları üzerinden inceler ve öğrenciye bunları bu şekilde ayırt etmesii öğretir. Ayrıca derste sosyal bilimin farklı gelenekleri (pozitivizm, yorumsamacılık, eleştirel teori, ve soykütüğü araştırmaları) öğretilir. Öğrencilerin bu dört gelenekten birini izleyen bir sosyal bilimcinin nasıl düşündüğünü ve dünyayı nasıl gördüğünü öğrenmeleri beklenir.
-
Sosyal Bilimlerde nesnellik Sosyal bilimin gelenekleri: pozitivism, yorumsamacılık, soykütüğü, eleştirel teori Sosyal bilimler ve biyoloji
Bu ders, ders anlatma ve tartışma bölümlerinden oluşur. Üç saat olduğundan ilk iki saat kırkar dakika ders anlatımı, onar dakika ise öğrencilerin sorularının cevaplanmasından oluşur. Dersin sonuncu saati ise yarı yarıya bölünerek, otuz dakika ders anlatımı otuz dakika da öğrencilerin kendi aralarında tartışmaya teşvik edecek biçimde düzenlenmiştir. Derste önemli miktarda görsel materyal kullanılır. Bu görsel materyal powerpoint sunumları ya da belgesel gösterimi olabilir.
Yok
İngilizce
Max Weber, “Science as a Vocation”, Daedalus 87(1): 111-134, 1958 Scott Gordon, The History and Philosophy of Social Science, London & New York: Routledge, 1991 Eleonora Montuschi, The Object of Social Science, London & New York: Continuum, 2003 Yvonne Sherrat, Continental Philosophy of Social Science – Hermeneutics, Genealogy, and Critical Theory - from Middle Ages to the Twenty First Century, Cambridge, et.al.: Cambridge University Press, 2006
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş |
2 | Max Weber, “Science as a Vocation”, Daedalus 87(1): 111-134, 1958 |
3 | Scott Gordon, The History and Philosophy of Social Science, London & New York: Routledge, 1991, pp. 1-56 |
4 | Eleonora Montuschi, “Introduction: Objectivity, Science and Social Science” in The Object of Social Science, London & New York: Continuum, 2003, pp. 1-20 |
5 | Eleonora Montuschi, “Chapter One: Anthropological Objects”, in The Object of Social Science, London & New York: Continuum, 2003, pp. 21-41 |
6 | Eleonora Montuschi, “Chapter Two: Sociological Objects”, in The Object of Social Science, London & New York: Continuum, 2003, pp. 42-60 |
7 | Arasınav için özet ve geri bildirim haftası |
8 | Arasınav haftası |
9 | Eleonora Montuschi, “Chapter Three: Historical Objects”, in The Object of Social Science, London & New York: Continuum, 2003, pp. 61-80 |
10 | Eleonora Montuschi, “Chapter Four: Economic Objects”, in The Object of Social Science, London & New York: Continuum, 2003, pp. 83-102 |
11 | Scott Gordon, The History and Philosophy of Social Science, London & New York: Routledge, 1991, pp. 494-545 Alexander Rosenberg, Philosophy of Social Sciences, Boulder, CO & Philadelphia, PA: Westview Press, 2008, pp. 171-210 |
12 | Scott Gordon, The History and Philosophy of Social Science, London & New York: Routledge, 1991, pp. 271-304 August Comte, A General View of Positivism, Paris, 1848, pp. 8-62 |
13 | Yvonne Sherrat, Continental Philosophy of Social Science – Hermeneutics, Genealogy, and Critical Theory - from Middle Ages to the Twenty First Century, Cambridge, et.al.: Cambridge University Press, 2006, pp. 50-118 |
14 | Yvonne Sherrat, Continental Philosophy of Social Science – Hermeneutics, Genealogy, and Critical Theory - from Middle Ages to the Twenty First Century, Cambridge, et.al.: Cambridge University Press, 2006, pp. 119-164 |
15 | Yvonne Sherrat, Continental Philosophy of Social Science – Hermeneutics, Genealogy, and Critical Theory - from Middle Ages to the Twenty First Century, Cambridge, et.al.: Cambridge University Press, 2006, pp. 175-210 |
16 | Sonuç ve tartışmalar |
17 | Final Sınavı Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 50 | 1 | 50 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||||
ÖÇ5 |