Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Müzik Öğretmenliği | MZO3071 | Piyano Eşlik I | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Müzik Öğretmenliği | MZO3071 | Piyano Eşlik I | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğrencinin öğretmenlik deneyimlerinde sağ elle çalınan tek sesli okul şarkıları ,marşları ,türküleri sol eli ile de katarak çokseslişeklde çalma becerisi kazandırılması.
-
Okul müziği eşliklerini ve temel oda müziği repertuarını tanıma ve çalma.
Anlatım,gösterip yaptırma,soru cevap,bellek destekleyici stratejiler
Yok
Türkçe
Mari Barsamyan Piyano Eşlikli Okul Şarkları , Marşlar ve Türküler Kitapçığı Salih Akkaş Okul Şarkıları Kitabı Sibel Çoban okul şarkıları dağarcığı
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eşliğin tanımıve amacının öğrencilere anlatımı ve eşlik dersine giriş için ön bilgilerinin verilimi |
2 | Tam kadansı teşkileeden akorların kök şekilleriyle tekrarlanıp konuyla ilgili ödev verilişi |
3 | Kök akorların basit şarkılarda uygulama örneklerinin verilişi |
4 | Mesafeleri azaltma, eşliği pratik hale getirmede çevirim akorların rolü . 3 diyez ve 3 bemollu tonlarda 1. 4. 5. derecelerın öğretimi |
5 | Eşlikde basit ölçülerde kullanılabilir tartım şekillerinin gösterimi. |
6 | Şarkılardaki ölçü değişimlerinin eşliğe yansıma durumunun işlenerk piyanda uygulanması. |
7 | Bileşik ve karma ölçü tartım şekillerinin şarkılarda uygulanmasının gösterimi. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Arasınav sonuçlarının tartışılması ve öneriler. |
10 | Hareketli şarkıların karakterleine uygun çalımı için daha fazla tekrar gerekliliği sürat kazandırma öğretimi. |
11 | Öğrencilerin bir şarkı veya türküye ilk görüşte eşlik bulma becerilerinin artirmak için piyano üzerinde uygun eşlik bulma uygulamaları |
12 | Şarkıdaki ezgisel yürüyüşün çok seslendirme şekilinin örneklerle gösterimi |
13 | Aktarım konusunun işlenimi. Aktarım için uygulama şeklinin öğretimiyle ilgili ödev verilişi |
14 | Verilen ödevlerin kontrolü , hataların düzeltilerek her öğrencinin yaptığı ödevi derste piyano üzerinde uygulaması. |
15 | İlk görüşte bir ton ileriye veya geriye aktarım konusunun gelişimi. 100. yıl , 50. yıl marşlarının açıklamaları. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |