Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Müzik Öğretmenliği - Lisans | MZ3078 | Piyano Eşlik II | Seçmeli | 6 | 3,00 | 1 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Müzik Öğretmenliği - Lisans | MZ3078 | Piyano Eşlik II | Seçmeli | 6 | 3,00 | 1 | 0 |
Öğrencinin öğretmenlik deneyimlerinde sağ elle çalınan tek sesli okul şarkıları ,marşları ,türküleri sol eli ile de katarak çokseslişeklde çalma becerisi kazandırılması.
-
Okul müziği eşliklerini ve temel oda müziği repertuarını tanıma ve çalma.
Anlatım,gösterip yaptırma,soru cevap,bellek destekleyici stratejiler
Yok
Türkçe
Mari BARSAMYAN School with piano accompaniment songs, anthems and folk songs textbook Salih Akkaş Okul Şarkıları Kitabı Sibel Çoban School songs Repertoire
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eşliğin tanımı ve amacının öğrencilere anlatımı ve eşlik dersine giriş için ön bilgilerinin verilimi |
2 | Tam kadansı teşkileeden akorların kök şekilleriyle tekrarlanıp konuyla ilgili ödev verilişi |
3 | Kök akorların basit şarkılarda uygulama örneklerinin verilişi |
4 | Mesafeleri azaltma, eşliği pratik hale getirmede çevirim akorların rolü . 3 diyez ve 3 bemollu tonlarda 1. 4. 5. derecelerın öğretimi |
5 | Eşlikde basit ölçülerde kullanılabilir tartım şekillerinin gösterimi. |
6 | Şarkılardaki ölçü değişimlerinin eşliğe yansıma durumunun işlenerk piyanda uygulanması. |
7 | Bileşik ve karma ölçü tartım şekillerinin şarkılarda uygulanmasının gösterimi. |
8 | ARA SINAV |
9 | Çalışma Haftası |
10 | Arasınav sonuçlarının tartışılması ve öneriler. |
11 | Hareketli şarkıların karakterleine uygun çalımı için daha fazla tekrar gerekliliği sürat kazandırma öğretimi. |
12 | Öğrencilerin bir şarkı veya türküye ilk görüşte eşlik bulma becerilerinin artirmak için piyano üzerinde uygun eşlik bulma uygulamaları |
13 | Şarkıdaki ezgisel yürüyüşün çok seslendirme şekilinin örneklerle gösterimi |
14 | Aktarım konusunun işlenimi. Aktarım için uygulama şeklinin öğretimiyle ilgili ödev verilişi |
15 | Verilen ödevlerin kontrolü , hataların düzeltilerek her öğrencinin yaptığı ödevi derste piyano üzerinde uygulaması. |
16 | İlk görüşte bir ton ileriye veya geriye aktarım konusunun gelişimi. 100. yıl , 50. yıl marşlarının açıklamaları. |
17 | Sınav haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 |