Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Müzik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Müzik Öğretmenliği - Lisans MZ3078 Piyano Eşlik II Seçmeli 6 3,00 1 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencinin öğretmenlik deneyimlerinde sağ elle çalınan tek sesli okul şarkıları ,marşları ,türküleri sol eli ile de katarak çokseslişeklde çalma becerisi kazandırılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Okul müziği eşliklerini ve temel oda müziği repertuarını tanıma ve çalma.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım,gösterip yaptırma,soru cevap,bellek destekleyici stratejiler

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Mari BARSAMYAN School with piano accompaniment songs, anthems and folk songs textbook Salih Akkaş Okul Şarkıları Kitabı Sibel Çoban School songs Repertoire

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Her dizinin I. IV. V. derecelerini seri şekilde bulmayı öğrenir
  • Eşlik yaparken zaman kaybını önlemek için akorların 1. ve 2. çevrimlerini kullanmayı öğrenir
  • Bir şarkıyı 2 elle parçaya uygun bir ritim içinde duraklamadan çalmayı öğrenir.
  • Armonik yürüyüşlerin kullanım alanlarını öğrenir.
  • Bir şarkıyı ve ya piyano eserini müzik biçimleri açısından incelemeyi öğrenir
  • Bir şarkıyı ve ya piyano eserini derecelendirmeyi öğrenir
  • Çeşitli cümle kalıplarını öğrenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eşliğin tanımı ve amacının öğrencilere anlatımı ve eşlik dersine giriş için ön bilgilerinin verilimi
2 Tam kadansı teşkileeden akorların kök şekilleriyle tekrarlanıp konuyla ilgili ödev verilişi
3 Kök akorların basit şarkılarda uygulama örneklerinin verilişi
4 Mesafeleri azaltma, eşliği pratik hale getirmede çevirim akorların rolü . 3 diyez ve 3 bemollu tonlarda 1. 4. 5. derecelerın öğretimi
5 Eşlikde basit ölçülerde kullanılabilir tartım şekillerinin gösterimi.
6 Şarkılardaki ölçü değişimlerinin eşliğe yansıma durumunun işlenerk piyanda uygulanması.
7 Bileşik ve karma ölçü tartım şekillerinin şarkılarda uygulanmasının gösterimi.
8 ARA SINAV
9 Çalışma Haftası
10 Arasınav sonuçlarının tartışılması ve öneriler.
11 Hareketli şarkıların karakterleine uygun çalımı için daha fazla tekrar gerekliliği sürat kazandırma öğretimi.
12 Öğrencilerin bir şarkı veya türküye ilk görüşte eşlik bulma becerilerinin artirmak için piyano üzerinde uygun eşlik bulma uygulamaları
13 Şarkıdaki ezgisel yürüyüşün çok seslendirme şekilinin örneklerle gösterimi
14 Aktarım konusunun işlenimi. Aktarım için uygulama şeklinin öğretimiyle ilgili ödev verilişi
15 Verilen ödevlerin kontrolü , hataların düzeltilerek her öğrencinin yaptığı ödevi derste piyano üzerinde uygulaması.
16 İlk görüşte bir ton ileriye veya geriye aktarım konusunun gelişimi. 100. yıl , 50. yıl marşlarının açıklamaları.
17 Sınav haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 5 1 5
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 1 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7