Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Matematik Öğretmenliği - Lisans MAT215 Popüler Matematik II Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dersi alan öğrencilerle birlikte matematiğin doğasını, matematik korkusunu, matematikdeki yeni araştırma konularını, matematiğin felsefe, eğitim, fen bilimleri, sosyal bilimler gibi diğer bilimlerle ilişkisini tartışmaktır. Ayrıca bazı matematikçilerin hayatları ve yaptıkları çalışmalar da bu dersin amaçları arasında yer almaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında matematik tarihinde matematiğin doğuşu ve gelişiminden örnekler verilecek ve böylece öğretmen adaylarına matematiğin doğası hakkında bir bakış açısı kazandırılacaktır. Sayıların doğuşu, tarih boyunca kullanılan farklı sayı sistemleri, matematik tarihinde karşılaşılan meşhur problemler, matematiğin diğer disiplinlerde uygulanmasına dair çeşitli problemlere örnekler sunulacaktır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Bilimin Öncüleri-Tübitak-Cemal Yıldırım Matematiğin Aydınlık Dünyası-Tubitak Yayınları-Sinan Sertöz Matematik ve Öğretimi-Evrim Yayıncılık-Şükran Gözen Matematiksel Düşünme-Remzi Kitapevi-Cemal Yıldırım

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler matematiğin ne olduğunu tanımlar.
  • Öğrenciler matematiğin nasıl doğduğunu açıklar.
  • Öğrenciler matematiğin diğer bilimlerle ilişkisini açıklar.
  • Geometri ve deneysel bilimler
  • Matematiksel nesneler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Matematiğin temelleri ve gelişimi
2 Matematik ve fizik
3 Matematik ve öğretimi
4 Matematik ve korku
5 Eski matematikçiler ve matematiğe kazandırdıkları
6 Günümüz matematikçileri ve matematiğe kazandırdıkları
7 Matematiksel düşünce
8 Vize sınavı
9 Matematiktedeki krizler
10 Matematiğin diğer bilimlerle ilişkisi
11 Modern matematiğe geçiş
12 Geometri ve deneysel bilimler
13 Geometri ve matematik arasındaki ilişki
14 Matematiksel nesneler
15 Matematik ve felsefe
16 Tartışma
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 15 2 30
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 15 1 15
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 15 1 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5