Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Matematik Öğretmenliği - Lisans | MAT215 | Popüler Matematik II | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Matematik Öğretmenliği - Lisans | MAT215 | Popüler Matematik II | Zorunlu | 3 | 3,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, dersi alan öğrencilerle birlikte matematiğin doğasını, matematik korkusunu, matematikdeki yeni araştırma konularını, matematiğin felsefe, eğitim, fen bilimleri, sosyal bilimler gibi diğer bilimlerle ilişkisini tartışmaktır. Ayrıca bazı matematikçilerin hayatları ve yaptıkları çalışmalar da bu dersin amaçları arasında yer almaktadır.
-
Bu ders kapsamında matematik tarihinde matematiğin doğuşu ve gelişiminden örnekler verilecek ve böylece öğretmen adaylarına matematiğin doğası hakkında bir bakış açısı kazandırılacaktır. Sayıların doğuşu, tarih boyunca kullanılan farklı sayı sistemleri, matematik tarihinde karşılaşılan meşhur problemler, matematiğin diğer disiplinlerde uygulanmasına dair çeşitli problemlere örnekler sunulacaktır.
Düz anlatım, sınıf içi tartışma, grup çalışması
Yok
Türkçe
Bilimin Öncüleri-Tübitak-Cemal Yıldırım Matematiğin Aydınlık Dünyası-Tubitak Yayınları-Sinan Sertöz Matematik ve Öğretimi-Evrim Yayıncılık-Şükran Gözen Matematiksel Düşünme-Remzi Kitapevi-Cemal Yıldırım
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Matematiğin temelleri ve gelişimi |
2 | Matematik ve fizik |
3 | Matematik ve öğretimi |
4 | Matematik ve korku |
5 | Eski matematikçiler ve matematiğe kazandırdıkları |
6 | Günümüz matematikçileri ve matematiğe kazandırdıkları |
7 | Matematiksel düşünce |
8 | Vize sınavı |
9 | Matematiktedeki krizler |
10 | Matematiğin diğer bilimlerle ilişkisi |
11 | Modern matematiğe geçiş |
12 | Geometri ve deneysel bilimler |
13 | Geometri ve matematik arasındaki ilişki |
14 | Matematiksel nesneler |
15 | Matematik ve felsefe |
16 | Tartışma |
17 | Final sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 15 | 1 | 15 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 15 | 1 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |