Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Alman Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Alman Dili ve Edebiyatı - (%100 Almanca) Lisans - 2015 GER2013 Pragmatik I Zorunlu 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Edim Bilimin inceleme alanlarını ve metodlarını tanıtmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Edim Bilim iletişimde dil kullanımının özellikle tümcelerle kullandıkları bağlam ve durumlar arasındaki ilişkilerin incelenmesiyle ilgilenir. Edinbilim şu konuları ele alır: Anlamı kullanıcalarla ve tümcelerin iletişim işlevlerine gönderimde bulunmaksızın ele alan anlambilimle karşılaştırılır, Sözeylem teorisi, Präsupposition, Deixis und Implikatur teorisi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Yüz yüze eğitim, anlatım ve sunum yöntemleri, ödev

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Auer, Peter (1999): Sprachliche Interaktion: eine Einführung anhand von 22 Klassikern. (Konzepte der Sprach-und Literaturwissenschaft; 60). Niemeyer. Linke, Angelika/ Nussbaumes, Markus/ Portmann R. Paul (1994): Studienbuch Linguistik. (Reihe Germanistische Linguistik; 121). Niemeyer. Müller, M. Horst (2009): Arbeitsbuch Linguistik. Eine Einführung in die Sprachwissenschaft. Ferdinand Schöningh. Levinson, Stephan C. (1990): Pragmatik. Ins Dt. übers. von Ursula Fries. Niemeyer.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Aynı araştırma alanını ( anlam) konu alan “Semantik” ve “Pragmatik” arasındaki farkları bilir.
  • Soyut anlam “Semantik”, somut anlam “Pragmatik” farklılığının bilincinde olur.
  • Başarılı bildirişim model ve öğretileri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Söz eylem analiz yöntemlerini açıklayabilir.
  • Satır arası okuma edinir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanım
2 Semantik ve Pragmatik arasındaki fark
3 Pragmatiğin inceleme alanları
4 Söz eylemler
5 Söz eylemlerin sınıflandırılması
6 Söz eylem kuralları
7 Dolaysız (indirekt) söz eylemler I
8 Vize sınavı
9 Dolaysız (indirekt) söz eylemler II
10 Söz konusu kuralların geçerliliği problemleri
11 Konuşma sezdirimleri
12 Habermas'ın Evrensel Pragmatik (Universal Grammatik) anlayışı
13 Kommunikation - Metakommunikation bağıntısı
14 Searle ve Austin'in söz eylem analizleri
15 Grice'ın komuşma kuralları (Konversationsmaximen)
16 Final
17 Bütünleme

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 14 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 14 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5