Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Alman Dili ve Edebiyatı - (%100 Almanca) Lisans - 2015 | GER2013 | Pragmatik I | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Alman Dili ve Edebiyatı - (%100 Almanca) Lisans - 2015 | GER2013 | Pragmatik I | Zorunlu | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Edim Bilimin inceleme alanlarını ve metodlarını tanıtmak.
-
Edim Bilim iletişimde dil kullanımının özellikle tümcelerle kullandıkları bağlam ve durumlar arasındaki ilişkilerin incelenmesiyle ilgilenir. Edinbilim şu konuları ele alır: Anlamı kullanıcalarla ve tümcelerin iletişim işlevlerine gönderimde bulunmaksızın ele alan anlambilimle karşılaştırılır, Sözeylem teorisi, Präsupposition, Deixis und Implikatur teorisi.
Yüz yüze eğitim, anlatım ve sunum yöntemleri, ödev
Yok
Almanca
Auer, Peter (1999): Sprachliche Interaktion: eine Einführung anhand von 22 Klassikern. (Konzepte der Sprach-und Literaturwissenschaft; 60). Niemeyer. Linke, Angelika/ Nussbaumes, Markus/ Portmann R. Paul (1994): Studienbuch Linguistik. (Reihe Germanistische Linguistik; 121). Niemeyer. Müller, M. Horst (2009): Arbeitsbuch Linguistik. Eine Einführung in die Sprachwissenschaft. Ferdinand Schöningh. Levinson, Stephan C. (1990): Pragmatik. Ins Dt. übers. von Ursula Fries. Niemeyer.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Tanım |
2 | Semantik ve Pragmatik arasındaki fark |
3 | Pragmatiğin inceleme alanları |
4 | Söz eylemler |
5 | Söz eylemlerin sınıflandırılması |
6 | Söz eylem kuralları |
7 | Dolaysız (indirekt) söz eylemler I |
8 | Vize sınavı |
9 | Dolaysız (indirekt) söz eylemler II |
10 | Söz konusu kuralların geçerliliği problemleri |
11 | Konuşma sezdirimleri |
12 | Habermas'ın Evrensel Pragmatik (Universal Grammatik) anlayışı |
13 | Kommunikation - Metakommunikation bağıntısı |
14 | Searle ve Austin'in söz eylem analizleri |
15 | Grice'ın komuşma kuralları (Konversationsmaximen) |
16 | Final |
17 | Bütünleme |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |