Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme (Almanca)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme (Almanca) - Lisans - 2013 MRK3008 Preis- und Produktpolitik Seçmeli 6 3,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Dersin amacı pazarlama bileşenlerinden ürün ve fiyat bileşenlerinin önemini ortaya koymak ve işletme kararlarındaki yerini irdelemektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Pazarlamanın ve ürün politikasının önemi ve kavramsal açıklamalar, Ürün bileşenleri kalite, ambalaj, dizayn ve servis kavramlarının ele alınması, Marka kavramı ve markalama stratejileri, Yeni ürün geliştirme, ürün farklılaştırma, Yeni ürün geliştirme süreci ve aşamaları, Ürün varyasyonu ve eliminasyonu, Ürün yaşam eğrisi, aşamaları ve özellikleri, Satış yapısı, müşteri yapısı ve katkı payı analizi, Ürün portföyü ve GAP analizi, Fiyat politikasının önemi ve amaçları, Klasik ve davranışsal teorilere göre fiyatın belirlenmesi, Ürün özelliklerine ve pazar biçimine göre fiyatın belirlenmesi, İskonto politikası, amaçları ve türleri, Konuların tekrarı ve sınava hazırlık

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik Anlatım, Öğrenci Sunumları, Öğrenci Ödevleri

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Meffert, H., Marketing, 9. Aufl., 2005, Gabler 2. Hüttel, 1992, Produktpolitik 3. Diller,H., Preispolitik 4. Ömer Baybars Tek, Pazarlama İlkeleri, 8. Aufl., 1999 5. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Pazarlama İlkeleri, 1999 6. Mucuk, İsmet, Pazarlama İlkeleri, 18. Auf., 2010, Türkmen 7. Karafakioğlu, Mehmet; Pazarlama İlkeleri; 2005; Literatür 8. Kotler, Philip; Armstrong, Gary; Principles of Marketing, 8. Edition; 1999; Prentice Hall International 9. Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane; Bliemel, Friedhelm; Marketing-Management, Strategien für wertschaffendes Handeln, 12. Aufl., 2007; Pearson Studium

Dersin Web Sayfası

http://bwl.isletme.marmara.edu.tr

Öğrenme Çıktıları

  • Fiyat farklılaşması amaçları ve türlerinin aktarılması
  • Klasik ve davranışsal teorilere, ürün ve ürünlerin özelliklerine göre fiyatın belirlenmesi
  • Ürün yaşam döngüsü yönetimi
  • Yeni ürün geliştirme ve geliştirme süreci, ürün farklılaştırma, ürün varyasyon yöntemlerinin tanıtılması
  • Marka kavramı ve markalama stratejilerinin anlaşılması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Pazarlamanın ve ürün politikasının önemi ve kavramsal açıklamalar
2 Ürün bileşenleri kalite, ambalaj, dizayn ve servis kavramlarının ele alınması
3 Marka kavramı ve markalama stratejileri
4 Yeni ürün geliştirme, ürün farklılaştırma
5 Yeni ürün geliştirme süreci ve aşamaları
6 Ürün varyasyonu ve eliminasyonu
7 Ürün yaşam eğrisi, aşamaları ve özellikleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Ürün portföyü ve GAP analizi I
10 Ürün portföyü ve GAP analizi II
11 Konuk konuşmacı
12 Fiyat politikasının önemi ve amaçları
13 Klasik ve davranışsal teorilere göre fiyatın belirlenmesi
14 Ürün özelliklerine ve pazar biçimine göre fiyatın belirlenmesi
15 İskonto politikası, amaçları ve türleri
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 2 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 4 8
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 6 4 24
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 6 4 24
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5