Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMO4007 | Problem Çözme | Zorunlu | 7 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği | IMO4007 | Problem Çözme | Zorunlu | 7 | 4,00 | 3 | 0 |
Bu dersin amacı matematiksel problem çözme sürecinin, stratejilerinin incelenmesidir.
-
Problem ve problem çözme nedir? Problem çözme öğretiminin önemi nedir? Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme süreci. Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler. Matematiksel problem çözme stratejileri ve çoklu gösterimlerin önemi. Örüntü oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Sistematik liste yapma stratejisi ile ilgili örnekler. Tablo oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Diyagram oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Geriye doğru çalışma stratejisi ile ilgili örnekler. Denklem kurma stratejisi ile ilgili örnekler. Grafik çizme stratejisi ile ilgili örnekler.
Düz anlatım, Problem Çözme, Anlamlı öğrenme,
Yok
Türkçe
Mathematics thinking and problem solving, A.H.Schonfeld, LEA Publishers, 1994. Nasıl çözmeli, George Polya (Çeviren: F.Halatçı), Sistem Yayıncılık, 1997. Problem solving strategies, crossing the river with dogs, T.Herr, K.Johnson, Key Curriculum Press, 1994. Problem-Solving strategies for efficient and elegant solutions, A.S.Posamentier, S.Krulik, Corwin Press, 1998. Teaching problem solving: What, how & why? R.Charles, F.Lester, Dale Seymour Publications, 1982.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Problem ve problem çözme nedir? Problem çözme öğretiminin önemi nedir? |
2 | Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme süreci. |
3 | Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler. |
4 | Matematiksel problem çözme stratejileri ve çoklu gösterimlerin önemi |
5 | Örüntü oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. |
6 | Sistematik liste yapma stratejisi ile ilgili örnekler. |
7 | Tablo oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Diyagram oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. |
10 | Geriye doğru çalışma stratejisi ile ilgili örnekler. |
11 | Denklem kurma stratejisi ile ilgili örnekler. |
12 | Grafik çizme stratejisi ile ilgili örnekler. |
13 | Öğrenciler tarafından hazırlanan problemlerin değerlendirilmesi. |
14 | Öğrenciler tarafından hazırlanan problemlerin değerlendirilmesi. |
15 | Öğrenciler tarafından hazırlanan problemlerin değerlendirilmesi. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |