Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - İlköğretim Matematik Öğretmenliği IMO4007 Problem Çözme Zorunlu 7 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematiksel problem çözme sürecinin, stratejilerinin incelenmesidir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Problem ve problem çözme nedir? Problem çözme öğretiminin önemi nedir? Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme süreci. Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler. Matematiksel problem çözme stratejileri ve çoklu gösterimlerin önemi. Örüntü oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Sistematik liste yapma stratejisi ile ilgili örnekler. Tablo oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Diyagram oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Geriye doğru çalışma stratejisi ile ilgili örnekler. Denklem kurma stratejisi ile ilgili örnekler. Grafik çizme stratejisi ile ilgili örnekler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım, Problem Çözme, Anlamlı öğrenme,

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Mathematics thinking and problem solving, A.H.Schonfeld, LEA Publishers, 1994. Nasıl çözmeli, George Polya (Çeviren: F.Halatçı), Sistem Yayıncılık, 1997. Problem solving strategies, crossing the river with dogs, T.Herr, K.Johnson, Key Curriculum Press, 1994. Problem-Solving strategies for efficient and elegant solutions, A.S.Posamentier, S.Krulik, Corwin Press, 1998. Teaching problem solving: What, how & why? R.Charles, F.Lester, Dale Seymour Publications, 1982.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Problem ve problem çözme kavramlarını tanımlayabilme
  • Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme sürecini değerlendirme
  • Farklı problem çözme stratejilerini kullanabilme
  • Matematik problemi kurabilme ve modelleme yapabilme
  • Problem çözme sürecinin aşamalarına göre sunum yapabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Problem ve problem çözme nedir? Problem çözme öğretiminin önemi nedir?
2 Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme süreci.
3 Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler.
4 Matematiksel problem çözme stratejileri ve çoklu gösterimlerin önemi
5 Örüntü oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler.
6 Sistematik liste yapma stratejisi ile ilgili örnekler.
7 Tablo oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler.
8 Ara Sınav Haftası
9 Diyagram oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler.
10 Geriye doğru çalışma stratejisi ile ilgili örnekler.
11 Denklem kurma stratejisi ile ilgili örnekler.
12 Grafik çizme stratejisi ile ilgili örnekler.
13 Öğrenciler tarafından hazırlanan problemlerin değerlendirilmesi.
14 Öğrenciler tarafından hazırlanan problemlerin değerlendirilmesi.
15 Öğrenciler tarafından hazırlanan problemlerin değerlendirilmesi.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 15 15
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5