Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Tıp Fakültesi | MED4583 | Professionalism and Counseling Program I | Zorunlu | 7 | 5,00 | 32 | 100 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Tıp Fakültesi | MED4583 | Professionalism and Counseling Program I | Zorunlu | 7 | 5,00 | 32 | 100 |
Sağlık süreçlerinde tüm boyutlarıyla insan deneyimlerini ve etrafında gelişen ilişkileri anlama, sorunları tanımlana ve baş etmek için uygun yollar oluşturma • Hasta ve yakınlarıyla, meslektaşlarıyla, ekip üyeleriyle, kurum ve kuruluşlarla ve basınla etkin iletişim kurma ve ekip çalışmasına açık olma • Mesleki sorumluklarının farkında olma; etik ve mesleki değerleri anlama ve sağlık süreçlerinde etik ve mesleki değerleri gözetme, uygun davranış sergileme • İnsan ve toplum durumlarını anlama; insani, toplumsal ve kültürel değerler ile sorumlukları anlama ve sağlık süreçlerinde bu değerlerin farkında olma • Reflektif uygulama, düşünme becerilerini kazanma, sağlık süreçlerinde duyarlılığı artırma; bireysel ve mesleki farkındalığı geliştirme ve sürekli gelişime açık olma • Uluslararası ve ulusal sağlık sistemlerini ve politikalarını, sağlıkta yönetim süreçlerini anlama ve eleştirel değerlendirme • Öğrenme, öğretme, değerlendirme, geribildirim verme ve danışmanlık ile ilgili temel bilgi ve becerileri kavrama ve uygulama • Eğitimsel ve mesleki danışmanlık yardımıyla bireysel ve mesleki gelişim fırsatlarını anlama ve planlama
-
KRİTİK DURUM TARTIŞMALARI PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM TOPLANTILARI PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM ATÖLYELERİ
KRİTİK DURUM TARTIŞMALARI PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM TOPLANTILARI REFLEKSİYON OTURUMLARI PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM ATÖLYELERİ
Staj yapılmamaktadır
İngilizce
Robert M. Veatch. Biyoetiğin Temelleri. 2. Gürkan Sert. Hasta Hakları (Uluslararası Bildirgeler ve Tıp Etiği Çerçevesinde) 3. Gürkan Sert. Tıp Etiği ve Mahremiyet Hakkı 4. Jonsen, Siegler & Winslade. Clinical Ethics 5. Warren T. Reich (Ed). Encyclopedia of Bioethics 6. T. Beauchamp & James F. Childress. Principles of Biomedical Ethics 7. Dewey, J. DeneyimveEğitim 8. Çağlar Keyder ve ark. Avrupa'da ve Türkiye'de sağlık politikaları 9. C. Özbay, A. Terzioğlu, Y. Yasin. Neoliberalizm ve mahremiyet: Türkiye'de Beden, Sağlık ve Cinsellik. 10. Zafer Cirhinlioğlu. Meslekler ve sosyoloji 11. Julie Reed & Christopher Koliba. Facilitating Reflection: A Manual for Leaders and Educators. http://www.uvm.edu/~dewey/reflect.pdf 12. TTB-HekimliğinSorunlarıhttp://www.ttb.org.tr/kutuphane/hekimsorunlari.pdf 13. TTB- Hekimlerin Çalışma Koşulları, İşyükü ve İşgücüne İlişkin Ortak Görüş-2010 http://www.ttb.org.tr/kutuphane/OG2010.pdf 14. Tıp Bu Değil. İthaki Yayınları 15. Hacettepe Nüfus Etütleri Enstitüsünün raporları http://www.hips.hacettepe.edu.tr/ 16. Türkiye'de toplumun sağlık algısı ve beklentilerine dair Koç ve Sabancı Üniversiteleri "Türkiye'de Sağlık: Toplumsal bir Değerlendirme" raporu http://xa.yimg.com/kq/groups/3982705/175578210/name/Saglik%2520Raporu.pdf 17. Sağlığın Sosyal belirleyicileri. Editorler: Michael Marmot, Richard G. Wilkinson. İnsev yayınları 18. Füsun Sayek Yazıları http://www.ttb.org.tr/kutuphane/f_sayek_yazilari.pdf
https://tip.marmara.edu.tr/ogrenci/ders-programlari2
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Profesyonellik: Profesyonel davranış ve değerler |
2 | Eğitim ve Danışmanlık |
3 | İletişim becerileri ve hasta / hasta yakınları ile etkin iletişim |
4 | Kritik durum tartışmaları |
5 | Kişiler arası ilişkiler ve ekip çalışması |
6 | Kritik durum tartışmaları |
7 | Profesyonelliğe yönelik gelişim |
8 | Profesyonelliğe yönelik gelişim: Etik ve mesleki değerler, sorumluluklar |
9 | Profesyonelliğe yönelik gelişim: İnsani, toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar |
10 | Profesyonelliğe yönelik gelişim toplantıları |
11 | Profesyonelliğe yönelik gelişim toplantıları |
12 | Profesyonelliğe yönelik gelişim toplantıları |
13 | Profesyonelliğe yönelik gelişim toplantıları |
14 | Profesyonelliğe yönelik gelişim toplantıları |
15 | Profesyonelliğe yönelik gelişim atölyeleri |
16 | Profesyonelliğe yönelik gelişim atölyeleri |
17 | Profesyonelliğe yönelik gelişim atölyeleri |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Teorik Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Uygulama Ders Saati | 24 | 3 | 72 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||
ÖÇ7 |