Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Tıp Fakültesi - Tıp Fakültesi (İngilizce)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020 - Tıp Fakültesi MED4583 Professionalism and Counseling Program I Zorunlu 7 5,00 32 100

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sağlık süreçlerinde tüm boyutlarıyla insan deneyimlerini ve etrafında gelişen ilişkileri anlama, sorunları tanımlana ve baş etmek için uygun yollar oluşturma • Hasta ve yakınlarıyla, meslektaşlarıyla, ekip üyeleriyle, kurum ve kuruluşlarla ve basınla etkin iletişim kurma ve ekip çalışmasına açık olma • Mesleki sorumluklarının farkında olma; etik ve mesleki değerleri anlama ve sağlık süreçlerinde etik ve mesleki değerleri gözetme, uygun davranış sergileme • İnsan ve toplum durumlarını anlama; insani, toplumsal ve kültürel değerler ile sorumlukları anlama ve sağlık süreçlerinde bu değerlerin farkında olma • Reflektif uygulama, düşünme becerilerini kazanma, sağlık süreçlerinde duyarlılığı artırma; bireysel ve mesleki farkındalığı geliştirme ve sürekli gelişime açık olma • Uluslararası ve ulusal sağlık sistemlerini ve politikalarını, sağlıkta yönetim süreçlerini anlama ve eleştirel değerlendirme • Öğrenme, öğretme, değerlendirme, geribildirim verme ve danışmanlık ile ilgili temel bilgi ve becerileri kavrama ve uygulama • Eğitimsel ve mesleki danışmanlık yardımıyla bireysel ve mesleki gelişim fırsatlarını anlama ve planlama

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

KRİTİK DURUM TARTIŞMALARI PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM TOPLANTILARI PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM ATÖLYELERİ

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

KRİTİK DURUM TARTIŞMALARI PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM TOPLANTILARI REFLEKSİYON OTURUMLARI PROFESYONELLİĞE YÖNELİK GELİŞİM ATÖLYELERİ

Staj Durumu

Staj yapılmamaktadır

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Robert M. Veatch. Biyoetiğin Temelleri. 2. Gürkan Sert. Hasta Hakları (Uluslararası Bildirgeler ve Tıp Etiği Çerçevesinde) 3. Gürkan Sert. Tıp Etiği ve Mahremiyet Hakkı 4. Jonsen, Siegler & Winslade. Clinical Ethics 5. Warren T. Reich (Ed). Encyclopedia of Bioethics 6. T. Beauchamp & James F. Childress. Principles of Biomedical Ethics 7. Dewey, J. DeneyimveEğitim 8. Çağlar Keyder ve ark. Avrupa'da ve Türkiye'de sağlık politikaları 9. C. Özbay, A. Terzioğlu, Y. Yasin. Neoliberalizm ve mahremiyet: Türkiye'de Beden, Sağlık ve Cinsellik. 10. Zafer Cirhinlioğlu. Meslekler ve sosyoloji 11. Julie Reed & Christopher Koliba. Facilitating Reflection: A Manual for Leaders and Educators. http://www.uvm.edu/~dewey/reflect.pdf 12. TTB-HekimliğinSorunlarıhttp://www.ttb.org.tr/kutuphane/hekimsorunlari.pdf 13. TTB- Hekimlerin Çalışma Koşulları, İşyükü ve İşgücüne İlişkin Ortak Görüş-2010 http://www.ttb.org.tr/kutuphane/OG2010.pdf 14. Tıp Bu Değil. İthaki Yayınları 15. Hacettepe Nüfus Etütleri Enstitüsünün raporları http://www.hips.hacettepe.edu.tr/ 16. Türkiye'de toplumun sağlık algısı ve beklentilerine dair Koç ve Sabancı Üniversiteleri "Türkiye'de Sağlık: Toplumsal bir Değerlendirme" raporu http://xa.yimg.com/kq/groups/3982705/175578210/name/Saglik%2520Raporu.pdf 17. Sağlığın Sosyal belirleyicileri. Editorler: Michael Marmot, Richard G. Wilkinson. İnsev yayınları 18. Füsun Sayek Yazıları http://www.ttb.org.tr/kutuphane/f_sayek_yazilari.pdf

Dersin Web Sayfası

https://tip.marmara.edu.tr/ogrenci/ders-programlari2

Öğrenme Çıktıları

  • Profesyonel Davranışlar ve Değerler İletişim becerileri ve hasta / hasta yakınları ile etkin iletişim Kişilerarası ilişkiler ve ekip çalışması Etik ve mesleki değerler, sorumluluklar İnsani, toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar Reflektif uygulama ve sürekli gelişim Sağlık sistemleri, yönetim ve toplum yönelimli hekimlik Eğitim ve danışmanlık

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Profesyonellik: Profesyonel davranış ve değerler
2 Eğitim ve Danışmanlık
3 İletişim becerileri ve hasta / hasta yakınları ile etkin iletişim
4 Kritik durum tartışmaları
5 Kişiler arası ilişkiler ve ekip çalışması
6 Kritik durum tartışmaları
7 Profesyonelliğe yönelik gelişim
8 Profesyonelliğe yönelik gelişim: Etik ve mesleki değerler, sorumluluklar
9 Profesyonelliğe yönelik gelişim: İnsani, toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar
10 Profesyonelliğe yönelik gelişim toplantıları
11 Profesyonelliğe yönelik gelişim toplantıları
12 Profesyonelliğe yönelik gelişim toplantıları
13 Profesyonelliğe yönelik gelişim toplantıları
14 Profesyonelliğe yönelik gelişim toplantıları
15 Profesyonelliğe yönelik gelişim atölyeleri
16 Profesyonelliğe yönelik gelişim atölyeleri
17 Profesyonelliğe yönelik gelişim atölyeleri

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 1 10 10
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 3 1 3
Sunum ve Hazırlığı 1 5 5
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 1 5 5
Arasınav ve Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 16 2 32
Uygulama Ders Saati 24 3 72

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7