Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Kimya Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Kimya Öğretmenliği - Lisans EGT352 Program Geliştirme ve Öğretim Zorunlu 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına program geliştirme model ve yaklaşımlarını ve program geliştirme sürecini kavratmak. Plan yapma becerilerini geliştirmek. Klasik ve modern öğretim kuram, ilke ve yöntemlerini kavratmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirmeninplanlanması, Program tasarısı hazırlmama: Bloom taksonomisi, içerik gelişti

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders soru cevap ve tartışma yöntemleri desteğiyle öğretmen sunusu biçiminde gerçekleştirilecektir. Ayrıca öğrencilerin bireysel ödev/proje yapmaları beklenmektedir.

Staj Durumu

Staj uygulaması yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

DEMİREL, Özcan Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğretme Sanatı, 2009 DEMİREL,Özcan. Eğitimde Program Geliştirme, PegemA yayıncılık, Ankara, 2008 ERDEN Münire, Program Değerlendirme, PegemA, Ankara:2006 SÖNMEZ, Veysel. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık, Ankara:2006

Dersin Web Sayfası

---------

Öğrenme Çıktıları

  • PÇ1. Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
  • PÇ2. Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler.
  • PÇ9. Mezunlar, analiz yapabilirler.
  • Öğretim ilke ve Yöntemleriyle ilgili temel kavramlarını kavrar
  • Öğretim programı ile öğretim yöntemlerini ilişkilendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitimde Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar
2 Eğitimde Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar
3 Program Geliştirmenin Temelleri
4 Program Geliştirmenin Temelleri
5 Program Geliştirme Modelleri
6 Program Geliştirme Süreci
7 Program Geliştirme Süreci
8 Program Geliştirme Süreci
9 Ara sınav haftası
10 Program Geliştirme Süreci
11 Program Geliştirme Süreci
12 Program Geliştirme Süreci
13 Program Değerlendirme Süreci
14 Program Değerlendirme Süreci
15 Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar
16 Çalışma haftası
17 Yarı yıl sonu sınav haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 8 4 32
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 10 1 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 10 1 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 10 1 10
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 8 1 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 10 1 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5