Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Matematik Öğretmenliği - Lisans EGT352 Program Geliştirme ve Öğretim Zorunlu 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarına program geliştirme model ve yaklaşımlarını ve program geliştirme sürecini kavratmak. Plan yapma becerilerini geliştirmek. Klasik ve modern öğretim kuram, ilke ve yöntemlerini kavratmak.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirmeninplanlanması, Program tasarısı hazırlmama: Bloom taksonomisi, içerik gelişti

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders soru cevap ve tartışma yöntemleri desteğiyle öğretmen sunusu biçiminde gerçekleştirilecektir. Ayrıca öğrencilerin bireysel ödev/proje yapmaları beklenmektedir.

Staj Durumu

Staj uygulaması yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

KAYNAKLAR Akpınar, B ve Aydın, K. (2007). Türkiye ve bazı ülkelerin eğitim reformlarının karşılaştırılması. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 82-88. Akyüz, Y. (1999). 17. Yüzyıldan günümüze Türk eğitiminde başlıca düzenleme ve geliştirme çabaları: Genel özellikler ve doğrultular Milli Eğitim Dergisi, 144. Altun, A. (2009). Eğitim bilim açısından seçmeli medya okuryazarlığı dersi programına eleştirel bir yaklaşım. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 97-109. Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37( 2), 61-82 Başar, M. (2011). Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarının yönetiminde örtük program: Uşak ili örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi. Çeliköz, N. (2004). Yeni program geliştirme anlayışına dayalı olarak geliştirilen bir program tasarımının öğrenci başarısına etkisi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 99-113. Demirbaş, M., Yağbasan, R. (2005). Türkiye’de etkili fen öğretimi için ilköğretim kurumlarına yönelik olarak gerçekleştirilen program geliştirme çalışmalarının analizi ve karşılaşılan problemlere yönelik çözüm önerileri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 6(2), 53-67. Demirel, Ö. (2010). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. (13. baskı). Pegem akademi: Ankara. Erden, M. (1995). Eğitimde program geliştirme (2. Basım). GEGEM: Ankara. Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Yelkentepe: Ankara. Gezer, K., Köse, S., Durkan, N., Uşak, M. (2003). Biyoloji alanında yapılan program geliştirme çalışmalarının karşılaştırılması: Türkiye, İngiltere ve ABD örneği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 49-62. Gözütok, D.F. (2003). Türkiye'de program geliştirme çalışmaları. Milli Eğitim Dergisi, 160. Özçelik, D.A. (1989). Eğitim programları ve öğretim: Genel öğretim yöntemi. (2. Baskı). ÖSYM yayınları: Ankara. Sağlam, M., Yüksel, İ. (2007). Program Değerlendirmede Meta-Analiz ve Meta-Değerlendirme Yöntemleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18. Semerci, Ç. (2007). Program geliştirme kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 31(2), 125-140. Şahin, M. (2009). Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze Türkiye’de hayat bilgisi dersi programlarının geliştirilmesi. Uluslar Arası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(8), 402-410. Şeker, H. (2012). Eğitimde program geliştirme: Kavramlar ve yaklaşımlar. Anı: Ankara. Tezcan, M. (2003). Gizli müfredat: Eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi. Gazi Üniversitesi Dergisi, 1(1), 53-59. Ünal, S., Çoştu, B., Karakaş, F.Ö. (2004). Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanındaki program geliştirme çalışmalarına genel bir bakış. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 183-202. Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme: Teori teknikler. (6. Baskı). Alkım: Ankara. Yüksel, S. (2002). Yükseköğretimde eğitim öğretim faaliyetleri ve örtük program. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 15(1), 361-370.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • PÇ1. Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
  • PÇ2. Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler.
  • PÇ9. Mezunlar, analiz yapabilirler.
  • Öğretim ilke ve Yöntemleriyle ilgili temel kavramlarını kavrar
  • Öğretim programı ile öğretim yöntemlerini ilişkilendirir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Okul ve okula ait analojiler
2 Program geliştirmeye ilişkin temel kavramlar: Eğitim programı, öğretim, programı, ders programı, örtük program, program geliştirme, program değerlendirme, amaçlar hiyerarşisi.
3 Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihsel, felsefi, psikolojik, toplumsal temeller, ekonomik temeller).
4 Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihsel, felsefi, psikolojik, toplumsal temeller, ekonomik temeller).
5 Eğitim programı tasarımı: Konu merkezli, öğrenen merkezli ve sorun merkezli program tasarımları
6 Program geliştirme modelleri
7 Ara sınava hazırlık - genel değerlendirme
8 Ara sınav
9 Program geliştirmenin planlanması, İhtiyaç belirleme (kullanılan yaklaşımlar ve teknikler)
10 Özel hedefler: Hedeflerin sınıflandırması, bilişsel alanda, duyuşsal ve psikomotor alanda hedef yazma
11 İçerik, içerik düzenlemedeki yaklaşımlar
12 Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri)
13 Eğitim durumlarının düzenlenmesi ve sınama durumları
14 Programın deneme uygulaması ve değerlendirme
15 Programa süreklilik kazandırılması
16 Final sınavına hazırlık - genel değerlendirme
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Final ve Hazırlığı 14 1 14

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5