Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Matematik Öğretmenliği - Lisans | EGT352 | Program Geliştirme ve Öğretim | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Matematik Öğretmenliği - Lisans | EGT352 | Program Geliştirme ve Öğretim | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğretmen adaylarına program geliştirme model ve yaklaşımlarını ve program geliştirme sürecini kavratmak. Plan yapma becerilerini geliştirmek. Klasik ve modern öğretim kuram, ilke ve yöntemlerini kavratmak.
-
Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirmeninplanlanması, Program tasarısı hazırlmama: Bloom taksonomisi, içerik gelişti
Ders soru cevap ve tartışma yöntemleri desteğiyle öğretmen sunusu biçiminde gerçekleştirilecektir. Ayrıca öğrencilerin bireysel ödev/proje yapmaları beklenmektedir.
Staj uygulaması yok
Türkçe
KAYNAKLAR Akpınar, B ve Aydın, K. (2007). Türkiye ve bazı ülkelerin eğitim reformlarının karşılaştırılması. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 82-88. Akyüz, Y. (1999). 17. Yüzyıldan günümüze Türk eğitiminde başlıca düzenleme ve geliştirme çabaları: Genel özellikler ve doğrultular Milli Eğitim Dergisi, 144. Altun, A. (2009). Eğitim bilim açısından seçmeli medya okuryazarlığı dersi programına eleştirel bir yaklaşım. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 97-109. Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37( 2), 61-82 Başar, M. (2011). Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarının yönetiminde örtük program: Uşak ili örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi. Çeliköz, N. (2004). Yeni program geliştirme anlayışına dayalı olarak geliştirilen bir program tasarımının öğrenci başarısına etkisi. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 99-113. Demirbaş, M., Yağbasan, R. (2005). Türkiye’de etkili fen öğretimi için ilköğretim kurumlarına yönelik olarak gerçekleştirilen program geliştirme çalışmalarının analizi ve karşılaşılan problemlere yönelik çözüm önerileri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 6(2), 53-67. Demirel, Ö. (2010). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. (13. baskı). Pegem akademi: Ankara. Erden, M. (1995). Eğitimde program geliştirme (2. Basım). GEGEM: Ankara. Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Yelkentepe: Ankara. Gezer, K., Köse, S., Durkan, N., Uşak, M. (2003). Biyoloji alanında yapılan program geliştirme çalışmalarının karşılaştırılması: Türkiye, İngiltere ve ABD örneği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 49-62. Gözütok, D.F. (2003). Türkiye'de program geliştirme çalışmaları. Milli Eğitim Dergisi, 160. Özçelik, D.A. (1989). Eğitim programları ve öğretim: Genel öğretim yöntemi. (2. Baskı). ÖSYM yayınları: Ankara. Sağlam, M., Yüksel, İ. (2007). Program Değerlendirmede Meta-Analiz ve Meta-Değerlendirme Yöntemleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18. Semerci, Ç. (2007). Program geliştirme kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 31(2), 125-140. Şahin, M. (2009). Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze Türkiye’de hayat bilgisi dersi programlarının geliştirilmesi. Uluslar Arası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(8), 402-410. Şeker, H. (2012). Eğitimde program geliştirme: Kavramlar ve yaklaşımlar. Anı: Ankara. Tezcan, M. (2003). Gizli müfredat: Eğitim sosyolojisi açısından bir kavram çözümlemesi. Gazi Üniversitesi Dergisi, 1(1), 53-59. Ünal, S., Çoştu, B., Karakaş, F.Ö. (2004). Türkiye’de fen bilimleri eğitimi alanındaki program geliştirme çalışmalarına genel bir bakış. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 183-202. Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme: Teori teknikler. (6. Baskı). Alkım: Ankara. Yüksel, S. (2002). Yükseköğretimde eğitim öğretim faaliyetleri ve örtük program. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 15(1), 361-370.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Okul ve okula ait analojiler |
2 | Program geliştirmeye ilişkin temel kavramlar: Eğitim programı, öğretim, programı, ders programı, örtük program, program geliştirme, program değerlendirme, amaçlar hiyerarşisi. |
3 | Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihsel, felsefi, psikolojik, toplumsal temeller, ekonomik temeller). |
4 | Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihsel, felsefi, psikolojik, toplumsal temeller, ekonomik temeller). |
5 | Eğitim programı tasarımı: Konu merkezli, öğrenen merkezli ve sorun merkezli program tasarımları |
6 | Program geliştirme modelleri |
7 | Ara sınava hazırlık - genel değerlendirme |
8 | Ara sınav |
9 | Program geliştirmenin planlanması, İhtiyaç belirleme (kullanılan yaklaşımlar ve teknikler) |
10 | Özel hedefler: Hedeflerin sınıflandırması, bilişsel alanda, duyuşsal ve psikomotor alanda hedef yazma |
11 | İçerik, içerik düzenlemedeki yaklaşımlar |
12 | Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) |
13 | Eğitim durumlarının düzenlenmesi ve sınama durumları |
14 | Programın deneme uygulaması ve değerlendirme |
15 | Programa süreklilik kazandırılması |
16 | Final sınavına hazırlık - genel değerlendirme |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ5 |