Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tarih Öğretmenliği - Lisans | EGT352 | Program Geliştirme ve Öğretim | Zorunlu | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Tarih Öğretmenliği - Lisans | EGT352 | Program Geliştirme ve Öğretim | Zorunlu | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğretmen adaylarına program geliştirme model ve yaklaşımlarını ve program geliştirme sürecini kavratmak. Plan yapma becerilerini geliştirmek. Klasik ve modern öğretim kuram, ilke ve yöntemlerini kavratmak.
-
Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirmeninplanlanması, Program tasarısı hazırlmama: Bloom taksonomisi, içerik gelişti
Ders soru cevap ve tartışma yöntemleri desteğiyle öğretmen sunusu biçiminde gerçekleştirilecektir. Ayrıca öğrencilerin bireysel ödev/proje yapmaları beklenmektedir.
Staj uygulaması yok
Türkçe
DEMİREL,Öğretim ilke ve Yöntemleri: Öğretme Sanatı,PegemA yayıncılık, Ankara, 2009 DEMİREL,Özcan. Eğitimde Program Geliştirme, PegemA yayıncılık, Ankara, 2008 ERDEN Münire, Program Değerlendirme, PegemA, Ankara:2006
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Program Geliştirmede temel kavramlar |
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri |
3 | Eğitim programı tasarımı ve modeller |
4 | Program geliştirmenin planlanması |
5 | Program tasarısı hazırlama |
6 | Programların denemesi ve değerlendirilmesi |
7 | Programa süreklilik kazandırılması |
8 | Çalışma Haftası |
9 | Ara Sınav |
10 | Program geliştirmede yeni yönelimler I |
11 | Program geliştirmede yeni yönelimler II |
12 | Tarih alanında öğretim programlarının tarihi gelişimi |
13 | Tarih öğretim programı - Vizyon ve felsefi temeller |
14 | Tarih öğretim programı - Amaçlar, öğrenci kazanımları ve öğrenimin değerlendirilmesi |
15 | Tarih öğretim programı - Üniteler ve içerik |
16 | Tarih öğretim programı - ünite ve ders planı hazırlama |
17 | Çalışma Haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Seminer ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |