Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans | EGT352 | Program Geliştirme ve Öğretim | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans | EGT352 | Program Geliştirme ve Öğretim | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Öğretmen adaylarına program geliştirme model ve yaklaşımlarını ve program geliştirme sürecini kavratmak. Plan yapma becerilerini geliştirmek. Klasik ve modern öğretim kuram, ilke ve yöntemlerini kavratmak.
-
Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirmeninplanlanması, Program tasarısı hazırlmama: Bloom taksonomisi, içerik gelişti
Ders soru cevap ve tartışma yöntemleri desteğiyle öğretmen sunusu biçiminde gerçekleştirilecektir. Ayrıca öğrencilerin bireysel ödev/proje yapmaları beklenmektedir.
Staj uygulaması yok
Türkçe
DEMİREL, Özcan Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğretme Sanatı, 2009 DEMİREL,Özcan. Eğitimde Program Geliştirme, PegemA yayıncılık, Ankara, 2008 ERDEN Münire, Program Değerlendirme, PegemA, Ankara:2006 SÖNMEZ, Veysel. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık, Ankara:2006
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Öğrenme ve Öğretme Temel Kavramlar |
2 | Eğitimde Program Geliştirme Süreci |
3 | Öğretimde Planlama ve Eğitim Programı |
4 | Eğitim Programının Ögeleri Hedefler |
5 | İçerik Düzenleme |
6 | Öğrenme-Öğretme Süreci |
7 | Öğrenme -Öğretme Kuramları |
8 | Ders çalışma haftası |
9 | Ara sınav |
10 | Öğrenme -Öğretme Yaklaşımları |
11 | Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri |
12 | Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri |
13 | Öğrenme-Öğretme Yöntem ve Teknikleri |
14 | Öğretimde Planlama ve Plan Çeşitleri |
15 | Öğrenme Süreci ve Öğretmen Yeterlilikleri |
16 | Öğrenme Ortamının Nitelikleri |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 20 | 2 | 40 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |